اخبار داغ

نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر!

نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر!
اینکه امروز ایرانیان می‌توانند با افتخار از «استقلال» میهن خویش سخن بگویند، بدون اغراق، یک موهبت الهی است. موهبتی که وجودش را مرهون حماسه 12فروردین سال 1358 هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری ثامن، روز «جمهوری اسلامی» در حقیقت روزی است که مردم ما نشان دادند، اولویت نخست آنها اسلام است و هر عقیده و مسلک و مرام دیگری، هرگز نخواهد توانست جای اسلام‌خواهی را در سرزمین ما بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رهبر معظم انقلاب در ذکر خاطره‌ای درباره 12 فروردین فرمودند: براى اولین بار بعد از دوران صدر اسلام یک حکومت و نظامى اعلان شد که داراى دو خصوصیت مردمى بودن و الهى بودن است؛ یعنى جمهورى اسلامى.

,

بعضی از گروه‌های سیاسی می‌کوشند تا ملیت‌خواهی یا قوم‌گرایی را آرمان ایرانیان جلوه دهند. برخی نیز در تلاش هستند تا مردم سرزمین ما را فاقد هرگونه هویت فرض کنند و آنچه در بیان ضدانقلاب یا شبکه‌های ظاهراً ایرانی‌زبان ماهواره‌ای بیان می‌شود را تصویر حقیقی ایران و ایرانی بخوانند. این امر در حالی اتفاق می‌فتد که 12فروردین1358، نشان می‌دهد که مردم ما، خواهان جریان یافتن اسلام در همه زمینه‌ها و ابعاد زندگی هستند.

,

با پیروزی انقلاب اسلامی در روز 22 بهمن 1357 و در عین آشکار بودن تاثیر امام خمینی(ره) بر این انقلاب، تعیین نوع حکومت، مورد توجه بعضی از گروه‌ها و احزاب قرار گرفت.

امام خمینی(ره) نیز فرمودند که برگزاری رفراندوم برای جواب‌گویی به برخی از سوال‌ها و کسب اعتماد و مشروعیت لازم، ضروری است.

سرانجام، مردم ایران در روزهای دهم و یازدهم فروردین سال 1358 در همه‌پرسی استقرار جمهوری اسلامی شرکت کردند. 20میلیون و 422 هزار و 438 نفر از واجدین شرایط در این رفراندوم شرکت کردند که از این میان، 20میلیون و 54هزار و 834 رای موافق و 367هزار و 604 رای مخالف به صندوق‌ها ریخته شد و در نهایت، 2/98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند. به همین مناسبت، روز دوازدهم فروردین به عنوان "روز جمهوری اسلامی ایران" نام‌گذاری شد.

,
,
,
,
,

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

, پایگاه اطلاع رسانی ثامن,

رای به جمهوری اسلامی توسط اکثریت قریب به اتفاق مردم یک واقعه تاریخی برای نظام اسلامی ایران پس از 22بهمن 1357 بود. اگر در 22 بهمن، نظام ستم شاهی پهلوی سقوط کرد، در 12 فروردین 1358، نظام جدید پا به عرصه ظهور گذاشت که بر اساس آموزه های انقلاب اسلامی و تاکید بر فرهنگ اسلامی مردم شکل گرفت و مردم نیز با حضور پای صندوق های رای، پاسخ محکم آری به نظام جمهوری اسلامی دادند و بر اسلامی بودن آن تاکید کردند، بنابراین 22 بهمن 1357 و 12 فروردین 1358 را دو بال و بازوی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به شمار آورد.

,

 

,

امام خمینی قدس سره در تاریخ 12 فروردین 1358 پس از تثبیت نظام مقدس جمهوری اسلامی طی پیامی رادیو تلویزیونی فرمودند:

خداوند تعالی وعده فرموده است که مستضعفین ارض را به امید و توفیق خودش، به مستکبرین غلبه دهد و آن ها را امام و پیشوا قرار دهد. وعده ی خداوند تعالی نزدیک است. من امیدوارم که ما شاهد این وعده باشیم و مستضعفین بر مستکبرین غلبه کنند چنان که تاکنون غلبه کردند... من از عموم ملت ایران تشکر می کنم که در این رفراندوم شرکت کردند و رأی قاطع خودشان را که باید گفت صددرصد پیروزی بوده است دادند و به جمهوری اسلامی هم رأی دادند... جمهوری اسلامی است که احکام مترقی او بر تمام احکامی که در سایر قشرها و سایر مکتب هاست تقدم دارد.

,
,
,

برگ رای گیری همه پرسی

,

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

, پایگاه اطلاع رسانی ثامن,

امام خمینی(ره) در بخشی از علت اعلام همه پرسی را رسمی کردن آن، اتمام حجت برای دیگران و بسته شدن راه اگرها و مگرها عنوان کرده و فرمودند:

«... این جانب به جمهوری اسلامی رأی می دهم و از شما هم می خواهم که به آن رأی دهید...».

دقیقاً در همین زمان وسوسه های خناسان شروع شد. از جمله این که طرح کردند که حکومت بر اساس «جمهوری» بدون قید دیگری یا این که جمهوری دمکراتیک و ... باشد. لذا امام امت قدس سره با احساس خطر انحراف در صفوف متحد ملت و با آگاهی بی نظیر خود مردم را از این خطر آگاه کرده و فرمودند:

«رأی بدهید به جمهوری اسلامی، نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر.»و مردم ایران در روزهای سرنوشت ساز، دهم و یازدهم فروردین 1358 با حضوری آگاهانه در پای صندوق های رأی، به یکی از بزرگترین اهداف انقلاب اسلامی جامه ی عمل پوشاندند و پیروزی نهایی انقلاب اسلامی را با آرای عظیم و باور نکردنی خود تحقق بخشیدند.»

,
,
,
,
,
,
,

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

, پایگاه اطلاع رسانی ثامن,

پیشینه نظام جمهوری اسلامی ایران تا روز رفراندم

,

بر خلاف ادعای منتقدین و مخالفین نظام جمهوری اسلامی که پیشینه طرح نظام جمهوری اسلامی را از پیروزی انقلاب اسلامی در 22بهمن 1357 تا اعلام رسمی  رفراندوم می دانند و این دوره زمانی را شاخصی برای سنجش عنصر«مهلت زمانی» و ارزیابی اولا بحث و بررسی در فضای جامعه و بطور خاص جراید ثانیا معلومات رای دهندگان در رای دادن به نظام جمهوری اسلامی معرفی می کنند؛ زمان شروع و طرح اولیه نظام جمهوری اسلامی - که منتهی به استقرار نظام جمهوری اسلامی گردید – به قریب 15سال بر می گردد.

,

امام خمینی(ره) در همین ارتباط و در پاسخ به سؤال در این خصوص در تاریخ 21/8/57 بیان می‌دارند – باید گفت : «جنبش اسلامی اخیر بیش از 15 سال است که به رهبری علمای ایران با مخالفت با طرح های شاه شروع شده است»بطوری که امام از ابتدای این نهضت اسلامی ، با پیدا کردن هر فرصت مناسبی به تشریح حکومت اسلامی بعنوان ماهیت اصلی نظام مورد نظر خود می‌پردازند.

,

اما باید توجه داشت ، طرح حکومت اسلامی در این ابعاد – همچنانکه ایشان بعدها در سال 49 در پاسخ به نامه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان گروه فارسی زبان در اروپا بیان می‌دارند – در حالی صورت می‌گیرد که :«حکومت های جائرانه ضد اسلام اموی و عباسی و عثمانی که به اسم خلافت اسلامی به جامعه ها تحویل داده اند و چهره واقعی اسلام را در پشت این پرده ها پنهان نگاه داشته  اند  به طوری که امروز مشکل است ما بتوانیم حکومت اسلامی و تشکیلات اساسی و سیاسی و اقتصادی و اجتماعی آن را به جوامع بشری حتی مسلمین بفهمانیم .

,

روند موجود در 35سال گذشته و مشی کنونی رهبر معظم انقلاب خصوصاً در موضوع فتنه88 نیز نشان داد که جمهوری اسلامی ایران، حتی با وجود هجمه رسانه‌های خارجی و اغتشاشات و فشارهای شدید خودفروختگان داخلی و با وجود همه دروغ‌ها و تهمت‌ها، با همه توان در حراست از رأی مردم خواهد کوشید.

,

جمهوری اسلامی ایران برخلاف عموم کشورهای دنیا خصوصاً مدعیان غربی، نه‌تنها حکومتی برخاسته از آرای مردم است، بلکه تمام اجزا و ارکان آن، با رأی مستقیم و یا غیرمستقیم مردم تعیین و منصوب می‌شوند.

,

پایگاه اطلاع رسانی ثامن

, پایگاه اطلاع رسانی ثامن,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه