اخبار داغ

کارشناس مسائل استراتژیک :

عملکرد مردم و مسئولین در تحقق اقتصاد مقاومتی برگ برنده ایران در پای میز مذاکره است /در بیانیه صادر شده درب تحریم ها باز است

عملکرد مردم و مسئولین در تحقق اقتصاد مقاومتی برگ برنده ایران در پای میز مذاکره است /در بیانیه صادر شده درب تحریم ها باز است
کارشناس مسائل استراتژیک گفت : عملکرد مردم و مسئولین در تحقق اقتصاد مقاومتی برگ برنده ایران در پای میز مذاکره است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس امور استراتژیک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار “پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در رابطه با نبرد دیپلماتیک هسته ای گفت : مذاکرات ۱+۵ با ایران در قالب نرمش قهرمانانه انجام می گیرد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد که در یک طرف مذاکره شش قدرت جهانی و در طرف دیگر ایران قرار دارد که دو طرف به چانه زنی می پردازند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محمد حسن قدیری ابیانه کارشناس امور استراتژیک در گفتگو اختصاصی با خبرنگار “, پایگاه اطلاع رسانی بوتیا , ” در رابطه با نبرد دیپلماتیک هسته ای گفت : مذاکرات ۱+۵ با ایران در قالب نرمش قهرمانانه انجام می گیرد و اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به نمایش می گذارد که در یک طرف مذاکره شش قدرت جهانی و در طرف دیگر ایران قرار دارد که دو طرف به چانه زنی می پردازند .,

وی افزود : ایران در حالی با این کشورها مذاکره کرده است که مردم جهان به این مسئله عادت کرده اند که نمایندگان هر یک از این شش کشور در کشورهای تحت کنترل نظرات خود را به جهانیان دیکته می کنند و حتی در بسیاری از موارد سفرا این کشورها در تماس تلفنی با سران کشورها سیاست هایی را که باید دنبال کنند به این آن ها ابلاغ می کنند.

,

کارشناس امور استراتژیک ادامه داد : سفارت خانه های کشورهای غربی قدرتمند بودند که حاکمیت عملی کشورها را در دست داشتند مثل کشور ایران در زمان پهلوی که بعد از تصمیم انگلستان به عزل رضاخان وزیر دربار ایران از نفر دوم سفارت انگلستان تعیین تکلیف می کرد که آیا محمدرضا باقی بماند یا نه .

,

قدیری ابیانه با بیان اینکه دولت هایی مثل عربستان و بعضی کشورهای عربی زیر حاکمیت کشورهای غربی قرار دارند خاطر نشان کرد : اما امروزه برای جهانیان معلوم شده است که تصمیم در مورد ایران در تهران گرفته می شود و هیچ سفارت خارجی، نفوذی در تصمیم گیری در کشور ایران را ندارد و از این نظر این مذاکرات قابل تقدیر است.

,

موفقیت در مذاکرات به توانمندی هیئت دیپلماتیک و وضعیت کلان کشور بستگی دارد 

, موفقیت در مذاکرات به توانمندی هیئت دیپلماتیک و وضعیت کلان کشور بستگی دارد ,

وی هیئت دیپلماتی ایران را هیئت قوی دانست و بیان کرد : تمام موفقیت مذاکرات به عملکرد و توانمندی هیئت دیپلماتیک بستگی ندارد و به وضعیت کلان کشور هم وابسته است و هر چه وضعیت داخل کشور قوی تر باشد برد کلام دیپلمات های ما بیشتر می شود و این مسئله در چانه زنی ها و توافقات اثر بسیاری دارد.

,

کارشناس امور سیاسی در خصوص محقق شدن اقتصاد مقاومتی در کشور تصریح کرد : اگر در مسیر اقتصاد مقاومتی در کشور گام های اساسی برداشته شود دشمنان ما چاره ای جز عقب نشینی ندارند و حتی بدون مذاکره هم دیوار تحریم ها فرو پاشیده خواهد شد .

,

عملکرد مردم و مسئولین در تحقق اقتصاد مقاومتی برگ برنده ایران در پای میز مذاکره است 

, عملکرد مردم و مسئولین در تحقق اقتصاد مقاومتی برگ برنده ایران در پای میز مذاکره است ,

قدیری ابیانه عنوان کرد : مردم و مسئولین برای تحقق اقتصاد مقاومتی دارای نقش هستند و عملکرد تک تک مردم در هر عرصه ای ازجمله عرصه کار ، تولیدو مصرف در راس و قدرت ایران در پای میز مذاکرات موثر است.

,

وی با بیان اینکه دشمنان ایران حتی حاضر نبودند که ایران پیچ و مهره هسته ای داشته باشند ولی اکنون حق غنی سازی ایران را پذیرفته است گفت : با وجود این پذیرش باز در این بیانیه مواردی بر ما تحمیل شده است که خطرناک است مثل پذیرش پروتکل الحاقی و حتی فراتر از آن  بازرسی هایی هستند که به تعبیر مقامات آمریکایی شامل مراکز نظامی می شوند.

,

در بیانیه صادر شده درب تحریم ها باز است 

, در بیانیه صادر شده درب تحریم ها باز است ,

کارشناس امور استراتژیک  اذعان کرد : البته هنوز توافق کاملی صورت نگرفته است ولی بیانیه ای که صادر شده است درب تحریم باز است و این بسیار خطرناک است و باید به شدت نسبت به آن حساس بود .

,

هیئت دیپلماتیک ایرانی باید با بهبود وضعیت داخلی کشور تقویت شود 

, هیئت دیپلماتیک ایرانی باید با بهبود وضعیت داخلی کشور تقویت شود ,

قدیری ابیانه اظهار داشت : مذاکرات تا تیرماه ادامه دارد و باید هیئت دیپلماتیک را از هر لحاظ تقویت کرد و تقویت به این معنی است که اوضاع داخلی ایران بهبود یابد و در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی گام های اساسی برداشته شود و این دوماه باقی مانده تا تیرماه از اهمیت بالایی برخوردار است  و هرگونه اصلاح وضعیت آثار چندین برابری در مذاکرات خواهد داشت .

,

وی تاکید کرد : وظیفه همه مسئولین این است که نهایت تلاش خود را به کار ببرند هر چند به نظر نمی رسد که دولت در این راستا برنامه منسجمی داشته باشد و عدم حذف یارانه ثروتمندان نمونه مهمی از این تعلل است اما مردم  باید در این برهه حساس برای تقویت وضعیت اقتصادی تلاش کنند.

,

کارشناس امور سیاسی بیان داشت : افزایش ساعت مفید کاری ، بهبود کیفیت و کمیت تولیدات ،کاهش قیمت تمام شده محصولات ،تلاش برای رشد صادرات ، رعایت الگوهای مصرف ، پرهیز از افراط و خرید کالاهای خارجی می تواند علامت های مهمی برای دشمنان ما باشد.

,

از دست دادن امتیازاتی در بیانیه مشترک در آینده برای ما مشکل ساز خواهد شد 

, از دست دادن امتیازاتی در بیانیه مشترک در آینده برای ما مشکل ساز خواهد شد ,

قدیری ابیانه افزود : صدور این بیانیه مشترک هرچند در برگیرنده بخشی از حقوق ایران است و به دشمنان ما تحمیل شده است  اما در این بیانیه امتیازاتی را نیز از دست داده ایم که برای ما در آینده مشکل ساز خواهد شد و باید در این دو ماه تلاش کنیم تا منافع کشورمان در تیرماه بیش از پیش محقق گردد.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه