اخبار داغ

یادداشت/

از تجاوز به زائران حج تا حمله به یمن؛ شیطنت‌ های عربی در سه ماه حساس مذاکرات

از تجاوز به زائران حج تا حمله به یمن؛ شیطنت‌ های عربی در سه ماه حساس مذاکرات
افزایش شیطنت‌های عربی به رهبری عربستان که به دنبال احیای جایگاه از دست رفته خود در جهان غرب است را می‌توان در این تحلیل، ارزیابی کرد. حتی موضوع گستاخانه تجاوز به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده را می‌توان بخشی از این شیطنت قلمداد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند، ایران اسلامی برای عبور با اقتدار از یک پیچ تاریخی و آغاز عادی شدن پرونده هسته‌ای ایران 3 ماه حساس و مهم پیش‌رو دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , صبح الوند, ، ایران اسلامی برای عبور با اقتدار از یک پیچ تاریخی و آغاز عادی شدن پرونده هسته‌ای ایران 3 ماه حساس و مهم پیش‌رو دارد.,

بسیاری از کشورهای منطقه که خود را از پیش باخته در برابر اقتدار ایران می‌بینند در موضوع هسته‌ای و مسائل دیگر با اسرائیل هم‌پیمان شده‌اند و در جبهه‌های مختلف مواضع خود را به‌گونه‌ای ترسیم می‌کنند که در برابر ایران تعریف شود.

,

این نوع حرکت به اندازه‌ای خنده‌دار است که در موضوع اخیر، یعنی تفاهم هسته‌ای مشکل اصلی آمریکا که اوباما نتوانست آن را پنهان کند و در کنار اشاره به مشکلات داخلی برای ایجاد تک‌صدایی در ادامه مذاکرات از اعزام مشاوران امنیتی به کشورهایی مانند اسرائیل و عربستان و تفهیم آنها در ارتباط با تفاهم هسته‌ای با ایران سخن گفت.

,

مواضع عربستان در سال‌های اخیر در قبال ایران بسیار افراطی بوده است و این کشور حتی خطر ایجاد و حمایت از تروریست‌هایی که در فرصت‌های پیش آمده به این کشور نیز حمله کرده‌اند، را به جان خریده است تا به‌زعم خود از گسترش پیام انقلاب ایران در منطقه پیشگیری کند.

,

این کشور زمانی با توطئه نفتی به یاری تحریم‌کنندگان شتافت و با افزایش تولید نفت، موجب کاهش قیمت نفت و درآمد ایران شد تا خوش‌خدمتی‌های خود به اسرائیل و غرب را تکمیل کرده باشد.

,

حرکت آخر عربستان در حمله به یمن با دلایلی بسیار احمقانه و اتهام‌زنی به ایران انجام شد و این کشور با ایجاد ائتلافی عربی- تکفیری به بهانه واهی دخالت ایران در یمن راه پیشگیری از این دخالت مورد ادعا و اثبات نشده را دخالت نظامی و تجاوز به یمن تشخیص داد و به این کشور تجاوز کرد.

,

با این بهانه باید در انتظار تجاوز آشکار عربستان به عراق، سوریه، لبنان، افغانستان، پاکستان و کشورهای دیگر که ادعا می‌شود ایران در آنها نفوذ دارد و دخالت می‌کند، باشیم!

,

در پاسخ به این بی‌عقلی‌های عربستان و شیطنت‌هایی که منطقه را به آتش کشیده است دکترین امنیتی ایران بسیار منطقی و باعقلانیت تنظیم و اجرا شده است.

,

در این دکترین با هوشیاری تمام از مرزها مراقبت شده و جبهه‌های جنگ ملت‌ها و مردم کشورهای دوست با ایران بسیار دور از مرزهای ایران تعریف شده و در شرایطی که رقبا و دشمنان ایران به صورت مستقیم و با ارسال نیرو و تسلیحات از تروریست‌ها برای ضربه زدن به منافع کشورهای دوست با ایران حمایت می‌کنند، حمایت‌های ایران از دوستان خود مستشاری نظامی و کمک غذایی، دارویی و پزشکی است.

,

با این حال باز می‌بینیم که تمامیت ائتلاف عربی- اسرائیلی- تکفیری در برابر ملت‌هایی که از اندک حمایت‌های ایران برخوردارند، بازنده هستند و نه‌تنها در سوریه و عراق کاری از پیش نبرده‌اند، بلکه در بحرین و یمن قافیه را کاملاً باخته‌اند.

,

آنچه تاکنون این ائتلاف را در برابر ایران ناکام گذاشته است، هوشیاری ایران در اجرای دکترین امنیتی خود و پرهیز از درگیری مستقیم در مرزها با این ائتلاف است.

,

این ائتلاف به شدت از به رسمیت شناخته شدن حقوق هسته‌ای ایران و حل موضوع و عادی شدن پرونده ایران خوف دارد و به هر شکل ممکن می‌خواهد از روی دادن این اتفاق پیشگیری کند.

,

افزایش شیطنت‌های عربی به رهبری عربستان که به دنبال احیای جایگاه از دست رفته خود در جهان غرب است را می‌توان در این تحلیل، ارزیابی کرد. حتی موضوع گستاخانه تجاوز به 2 نوجوان ایرانی در فرودگاه جده را می‌توان بخشی از این شیطنت قلمداد کرد.

,

پس انتظار می‌رود در این 3 ماه حساس، ایران اسلامی ضمن پیگیری حقوق شهروندان ایرانی از اجرای دکترین امنیتی خود منحرف نشود که آنچه در پایان این 3 ماه به دست خواهد آمد، محکم‌ترین پاسخ به این ائتلاف نامیمون خواهد بود.

,

انتهای پیام/پ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه