اخبار داغ

شکایت 25 نماینده مجلس از مشاور روحانی

شکایت 25 نماینده مجلس از مشاور روحانی
احمد امیر آبادی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی از شکایت ۲۵ نماینده از علی یونسی دستیار ویژه حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و مذاهب رئیس‌جمهوری به دادستان ویژه روحانیت خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا احمد امیرآبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری «مهر» گفت: «در پی اظهارات یونسی درخصوص مسائل منطقه‌ای که منجر به ضربه به جایگاه ایران در منطقه شد و سوء استفاده‌کنندگان و دشمنان ملت توانستند از آن در جهت تفرقه در امت اسلامی استفاده کنند، این شکایت از سوی ۲۵ نماینده مجلس به دادستان ویژه روحانیت ارائه شد.»

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سخنان یونسی در همایش هویت ایرانی در هفته گذشته خبرساز شد و شبکه خبری العربیه، اولین شبکه بین المللی بود که سخنان یونسی را به جهان عرب بازتاب داد. این سخنان اعتراض شدید وزیر امور خارجه عراق را به همراه داشت، و به همین دلیل رسانه‌های مخالف دولت در ایران به انتقاد از سخنان علی یونسی پرداختند.

,

یونسی در این همایش گفت: «جغرافیای ایران و عراق غیرقابل تجزیه است و فرهنگ ما غیرقابل تفکیک است. پس ما یا باید با هم بجنگیم و یا یکی شویم».

,

ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق در واکنش به این سخنان گفت: «عراق دارای حاکمیت کامل است و به هیچ طرفی چه ایران و چه غیر از آن اجازه نداده و نخواهد داد که این حاکمیت را نقض یا در امور داخلی این کشور دخالت کند».

,

پیش از این محمد موحد رئیس دادگاه انقلاب تهران از تفهیم اتهام و صدور قرار تأمین برای علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و مذاهب به خاطر اظهاراتش که در آن بغداد را پایتخت ایران توصیف کرد، خبر داده بود.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه