اخبار داغ

در آستانه سفر روحانی به گیلان/

مسئولان شهرستان ماسال باید کدام مشکلات را در سفر رییس جمهور به گیلان پیگیری کنند؟!

مسئولان شهرستان ماسال باید کدام مشکلات را در سفر رییس جمهور به گیلان پیگیری کنند؟!
رییس جمهور؛ هفته جاری در حالی به استان گیلان سفر می کند که مردم شهرستان ماسال امیدوارند مسئولان استانی و محلی بتوانند برخی از مشکلات جاری موجود در این شهرستان را به دکتر حسن روحانی انتقال دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ماسال نیوز؛ لیستی از مهم ترین مشکلات شهرستان ماسال که مسئولان باید در جهت رفع آنان پیگیری نمایند به شرح زیر است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ماسال نیوز,

 

,

شهرک صنعتی ماسال: این شهرک هم اکنون از غیرفعالترین شهرک ها در استان گیلان است و بسیاری از واحدهای آن تعطیل و یا نیمه تعطیل می باشد.

,

یکی از واحدهای این شهرک؛ علارغم خرید تجهیزات میلیارد تومانی در چند سال قبل به دلیل برخی مسایل همچنان تعطیل است که با توجه به حضور مسئولان کشوری در استان و شهرستان می توان مشکل این واحد را که امکان ایجاد اشتغال برای ۳۰۰ نفر را دارد حل نمود.

,

 

,

مسکن مهر: مسکن مهر ماسال نیز به دلیل مسائل حقوقی در سال ۹۱ متوقف شد و همین موضوع همزمان با افزایش تورم در سال ۹۱ بود و این توقف همچنان ادامه دارد. متأسفانه علی رغم سفرهای متعدد استاندار فعلی و پیشین به شهرستان ماسال؛ درباره وضعیت این پروژه عمرانی نه تنها تصمیم جدی گرفته نشده بلکه به نظر هیچ پیگیری ای نیز انجام نگرفته است.

,

 

,

بام سبز: پروژه بام سبز ماسال از پروژه هایی است که مردم ماسال نسبت به سرانجام آن نا امید شده اند. علی رغم اینکه منابع طبیعی با واگذاری ۲۰۰ هکتار از عرصه جنگل شالوار کوه به این پروژه موافقت کرده است اما این پروژه به دلیل حادثه رانندگی برای پیمانکار پروژه متوقف شد. مردم این انتظار را از مسئولان دارند پروژه بام سبز در سفر استانی رئیس جمهور تعیین تکلیف شود.

,


پارک جنگلی کفود شاندرمن: این پروژه نیز علی رغم وعده های مختلف مسئولان جهت آغاز احداث آن و کلنگ زنی آن با حضور مسئولان کشوری و محلی همچنان بلاتکلیف است.

 جزیزه مصنوعی و تکمیل پارک ساحلی ماسال و شاندرمن: پارک های ساحلی ماسال و شاندرمن که در حاشیه رودخانه های خالکایی و مرغک قرار دارند می توانند در جذب گردشگر و ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای شهرستان دارای آثار مثبت باشند.

 پارک بانوان ماسال و زمین چمن مصنوعی شهرک ولی عصر (عج) ماسال و چمن مصنوعی شاندرمن: با توجه به درآمد محدود شهرداری های ماسال و شاندرمن لازم است که مسئولان جهت جذب اعتبار لازم برای آغاز و به سرانجام رساندن این پروژه ها به جد پیگیر باشند.

 آسفالت جاده ییلاق اولم و امام زاده شفیع شاندرمن: یکی از انتقادات جدی مردم شاندرمن به مسئولان شهرستان و استان تمرکز هزینه کرد بودجه های عمرانی در بخش مرکزی شهرستان ماسال است. مسئولان می توانند با پیگیری این پروژه ها در رفع این شایعه اثرگذار باشند.

 آسفالت جاده غار آویشو به عنوان طولانی ترین غار گیلان جهت مقاصد گردشگری: غار آویشو از جمله استعدادهای بالقوه گردشگری شهرستان ماسال است که در کنار ییلاقات زیبای شهرستان می تواند در جذب گردشگر تأثیر زیادی داشته باشد. متأسفانه این استعداد نیز به دلیل تمرکز بودجه های گردشگری در بخش مرکزی از سوی مسئولان شهرستان مورد غفلت واقع شده است.

 برق رسانی به روستای پنگاپشت شاندرمن: علی رغم برگزاری جشن برق دار شدن همه روستاهای بالای بیست خانوار کشور در سالیان گذشته روستای پنگاپشت با بیش از ۳۰ خانوار همچنان در خاموشی قرار دارد. جا دارد مسئولان منابع طبیعی و برق استان و شهرستان توجه ویژه ای به تکمیل پروژه برق رسانی به این روستا داشته باشند.

 برق رسانی به روستاهای زیر ۲۰ خانوار شهرستان ماسال: علی رغم برق رسانی به روستاهای ییلاقی در دیگر شهرستان ها؛ متأسفانه روستاهای زیر ۲۰ خانوار و ییلاقی شهرستان ماسال همچنان از این نعمت برخوردار نیستند. جا دارد مسئولان استانی و شهرستان این امر را که خواسته به حق مردم است مورد پیگیری قرار دهند تا مهاجرت ها از روستا به شهر عملا متوقف شود.

برق رسانی روستای ریزه مندان در حاشیه شهر ماسال: روستای ریزه مندان از جمله روستاهای زیر ۲۰ خانوار فراموش شده حاشیه شهر ماسال است که در سایه طرح بام سبز به فراموشی سپرده شده است. یکی از مهم ترین خواسته های اهالی این روستا برق رسانی به آن است. جالب است که بدانید این روستا علی رغم اینکه در سرشماری سال ۸۵ قرار گرفته بود اما در سال ۹۰ مورد سرشماری قرار نگرفته است. متأسفانه ظواهر امر نشان می دهد مسئولان وجود این روستا را با طرح گردشگری بام سبز معارض می دانند در حالی که اهالی روستای ریزه مندان که از خاندان محترم اخشیک هستند از بیش از ۱۰۰ سال قبل در این محل سکونت داشته اند و از تولید کنندگان لبنیات در شهرستان هستند با این وجود از کوچکترین امکان موجود در روستا بی بهره اند.
به نظر می رسد برخی مسئولان با بی توجهی به این روستا قصد خروج اجباری اهالی را دارند که با توجه به نظر کارشناسان اجتماعی جنگل باید در این طرح خود تجدید نظر کنند.

اینترنت ضعیف و مخابرات: یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان ماسال عدم پوشش طرح تری جی ایرانسل و همراه اول و رایتل است. در حالی که این طرح در شهرستان های همجوار اجرایی شده است. علاوه بر این؛ امکان توسعه خطوط اینترنت پرسرعت در بسیاری از نقاط شهری و روستایی در سطح ماسال و شاندرمن وجود ندارد که مسئولان مخابرات باید این مشکلات را پیگیری نمایند. وجود خطوط تلفن پی سی ام نیز از دیگر معضلات شهری است که امکان دسترسی شهروندان به اینترنت پرسرعت را گرفته است و مسئولان می توانند از حضور احتمالی وزیر ارتباطات در جهت رفع این مشکل استفاده نمایند.

 تسریع در گازرسانی به روستاهای غیر برخوردار: بسیاری از روستاهای شهرستان ماسال همچنان از نعمت گاز بی بهره اند. هر چند مسئولان قول داده اند که تا پایان ۹۴ همه روستاهای فاقد گاز طبیعی بالای ۲۰ خانوار از این نعمت بهره مند شوند اما با این وجود مسئولان باید به جد پیگیر موضوع باشند تا مثل دیگر پروژه های بر زمین مانده نشود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

آب رسانی به روستاهای فاقد لوله کشی آب آشامیدنی: بسیاری از روستاهای شهرستان ماسال از نعمت آب آشامیدنی سالم بی بهره اند. جا دارد مسئولان آب روستایی شهرستان و استان جهت جذب اعتبار لازم برای برخورداری این روستاها از اولین و مهم ترین نیاز هر خانه تلاش کنند.

,

ضمن اینکه پروژه های به بهره برداری رسیده در شهرستان نیز مورد بازبینی مجدد قرار گیرد چرا که صدای نارضایتی از برخی روستاها که طرح آب رسانی به آنها افتتاح شده است همچنان به گوش می رسد.  به عنوان نمونه علی رغم افتتاح طرح آب رسانی به ۱۶ روستای بخش مرکزی ماسال توسط استاندار گیلان اهالی تعدادی از این روستاها همچنان از عدم برخورداری از این نعمت گلایه دارند.

,

همچنین دیگر روستاها نیز به دلیل فرسودگی لوله ها و شبکه آبرسانی و شکستگی ها در طول سال با قطعی مکرر آب مواجه هستند که باید اعتبار لازم برای رفع این مشکلات تأمین شود. 

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه