اخبار داغ

روحانی در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب:

متأسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها آن هم علیه زنان است/ چطور منکر و معروف انقدر مقامش پایین آمده است

متأسفانه امروز امر به معروف و نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها آن هم علیه زنان است/ چطور منکر و معروف انقدر مقامش پایین آمده است
رئیس‌جمهور کشورمان در همایش بزرگداشت بانوی انقلاب گفت: متاسفانه در جامعه امروز امر به معروف و نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها آن هم علیه زنان است و بس، چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و از مسائل اصلی اجتماع به چند فرع تنزل یافت البته فروع اسلام هم مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز یکشنبه در همایش بانوی انقلاب ضمن گرامیداشت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و امام راحل اظهار داشت: امروز روز بزرگداشت بانویی است که بر گردن همه ما حق زیادی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در زمینه حرکت‌های مهم تاریخی و اقداماتی که رهبران بزرگ اجتماعی و مصلحان انجام می‌دهند نقش همسران را کمتر مدنظر قرار می‌دهیم، تصریح کرد: هر وقت نام خدیجه کبری (س) به هر مناسبت برده می‌شد پیامبر اکرم (ص) از ایثار و فداکاری و اخلاق و فضائل آن بانوی بزرگ یاد می‌کرد و حضرت علی (ع) نیز به همین صورت بود.

,

وی با بیان اینکه همسران در زندگی همه مصلحان تأثیرگذار هستند، یادآور شد: اما آفتاب وجود رهبران کمتر می‌گذارد تا این چراغ پرفروغ تابش خود را به نمایش بگذارد؛ در خانه یک مصلح و رهبر فراز و نشیب‌هایی که به وجود می‌آید بار تحمل آن را به ناچار اعضا و به ویژه همسر بر عهده می‌گیرند.

,

روحانی در ادامه سخنان خود به شخصیت‌ امام و شجاعت و شهامت ایشان اشاره و به مراحل سختی که در زندگی ایشان وجود داشت اشاره و اضافه کرد: بانو ثقفی در همه شرایط قدم به قدم با امام بود و هیچ گاه ندیدیم که این بانوی شجاع ترسیده باشد یا گله‌ای کرده باشد.

,

رئیس‌جمهور کشورمان با تأکید بر اینکه انقلابی که امام خمینی (ره) آن را رهبری کرد از انقلاب سیاسی شروع نشد بلکه از انقلاب معرفتی شروع شد،‌ گفت: امام (ره) در رویکرد جامعه نسبت به اسلام تأثیر گذاشت، امام بابی را به روی مردم باز کرد که از آن باب صدها و هزاران باب به روی مردم گذاشته شد.

,

وی با تأکید بر اینکه امام اسلام واقعی، اسلام سیاسی و اسلامی که می‌تواند در دنیای امروز مدیریت کند را در کشور به وجود آورد، تصریح کرد: اسلامی که قدرت مدیریت ندارد در برداشت ما قطعا ایرادی وارد است،‌امام انقلاب اجتماعی را به وجود آورد.

,

روحانی با بیان اینکه امام (ره) آزادی زنان را به ارمغان آورد، اظهار داشت: دید امام خمینی (ره) به زنان جامعه بی‌تأثیر از اخلاق و رفتارهای همسر ایشان نمی‌تواند باشد.

,

رئیس‌جمهور بر همین اساس اضافه کرد: امام خمینی (ره) راه را برای پیشرفت جامعه باز کردند و زنان می‌توانند با حفظ ایمان و عفت خود در مراحل سیاسی و اجتماعی جامعه نیز حضور یابند.

,

وی با تأکید بر اینکه ما در اسلام مردسالاری و زن‌سالاری نداریم بلکه آنچه داریم شایسته‌سالاری است، افزود: زنان در صحنه‌های مختلف شایستگی خود را نشان داده و می‌دهند.

,

روحانی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: متأسفانه در جامعه امروز ما نهی از منکر فقط در برخی از خیابان‌ها و آن هم علیه زنان است و بس؛ امروز بزرگترین منکر ما بیکاری در جامعه و کم‌آبی است و بزرگترین معروف ما توسعه اقتصادی کشور است. چطور منکر و معروف اینقدر مقامش پایین آمد و کی منکر و معروف را از مسائل اصلی اجتماعی به چند فرع تنزل داد البته فروع اسلام هم مهم است.

,

رئیس‌جمهور کشورمان ادامه داد: دولت وظیفه خود می‌داند برای حضور و استفاده برابر زنان از فرصت‌های اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهد؛ سال همدلی و همزبانی فقط مربوط به 50 درصد جامعه نیست. همدلی باید در صددرصد جامعه باشد و باید احترام به زنان در تمام سطوح حفظ شود.

,

روحانی در پایان خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی نیز این است که از تمام نیروی انسانی جامعه که 50 درصد آن را زنان تشکیل می‌دهند به خوبی استفاده کنیم و به زنان هم فرصت اشتغال بدهیم.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه