اخبار داغ

سر مربی تیم ملی کوراش:

اعزام 6 کوراش کار خراسان شمالی به مسابقات قهرمانی آسیا

اعزام 6 کوراش کار خراسان شمالی به مسابقات قهرمانی آسیا
هم اکنون در تیم ملی کوراش ایران از استان خراسان شمالی سعید رضائیان در وزن 60 کیلو، مصطفی دلیریان در وزن 66 کیلو، هادی قدیمی در وزن 73 کیلو، الیاس علی اکبری در وزن 80 کیلو، یونس ولی زاده در وزن 90 کیلو و علی محمدنیا در وزن +100 کیلو در حال تمرین هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  اترک نیوز ، رضا مهنان، سرمربی تیم ملی کوراش ایران اهل خراسان شمالی که شش دوره است مسئولیت سرمربی گری تیم ملی ایران را بر عهده دارد، درباره انجام تمرینات تیم ملی کوراش ایران که در حال حاضر در سالن علیدخت شهر بجنورد در انجام است همچنین در زمینه آمادگی این کوراش کاران برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا توضیح داد و گفت: امیدوار هستیم تا در این مسابقات نیز با دست پر به میهن بازگردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  اترک نیوز,
 
,
, ,
 
,
 
,
چند نفر از کوراش کاران عضو تیم ملی از خراسان شمالی هستند؟
,
مسابقاتی که پیش رو داریم، مسابقات قهرمانی آسیایی است که در کشور لبنان برگزار می شود و این تیم در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری به این مسابقات اعزام می شوند.
,
هم اکنون در تیم ملی کوراش ایران از استان خراسان شمالی سعید رضائیان در وزن 60 کیلو، مصطفی دلیریان در وزن 66 کیلو، هادی قدیمی در وزن 73 کیلو، الیاس علی اکبری در وزن 80 کیلو، یونس ولی زاده در وزن 90 کیلو و علی محمدنیا در وزن +100 کیلو همچنین از خراسان رضوی نیز قنبر قنبری در وزن 66 کیلو و علی قلی حسن اقه در وزن +100 کیلو در سالن علیدخت شهر بجنورد در حال تمرین هستند که این تیم در دوم اردیبهشت ماه سال جاری به این مسابقات اعزام می شوند.
,
 
,
شرایط جسمانی و روحی کوراش کاران را چگونه ارزیابی می کنید؟
,
خدا را شکر که در هر مسابقه ای که شرکت کرده ایم، توانستیم مقام های قابل توجهی به دست آوریم از جمله اینکه در سال 92 در مسابقات جهانی که در ترکیه برگزار شد تیم ملی ایران به مقام اول این مسابقات دست یافت و در سال 93 نیز در مسابقات ساحلی کشور تایلند ، مقام اول را کسب کردیم و در حال حاضر نیز امیدوار هستیم که با تمریناتی که در حال انجام است در مسابقات آسیایی لبنان خوش بدرخشیم و با دست پر به میهن بازگردیم.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
دلیل انتخاب خراسان شمالی برای برگزاری این مسابقات چه بوده است؟
,
پشت کار و پیگیری شخصیت هایی از جمله کوروش خسرویار که رئیس هیات جودو و کوراش خراسان شمالی است همچنین دارنده امتیاز داوری  A جهانی سه ستاره و عضو فدراسیون جهانی کوراش ، بوده که توانستیم در رقابت با استان هایی از جمله تهران و خراسان رضوی زمینه برگزاری این اردو را در شهر بجنورد فراهم کنیم، افزون بر این، موفقیت هایی که کوراش کاران خراسان شمالی در مسابقات ملی و بین المللی کسب کرده بودند نیز بسیار موثر بوده است.
,
 
,
آیا در این اردو، اسپانسری از داخل استان، شما را حمایت کرده است و به طور کلی وضعیت حمایت های اسپانسری از این رشته در استان چگونه است؟
,
حدود چهار سال بود که موسسه میزان اسپانسر هیات کوراش استان بود و در سال 93 به دلیل مشکلاتی که برای این موسسه به وجود آمد آنان قول دادند که پس از خروج از بحران دوباره به حمایت از این رشته بپردازند.
,
 
,
پیش بینی شما از این رقابت های پیش رو چیست؟
,
این ششمین دوره ای است که بنده سرمربی تیم ملی کوراش ایران هستم، بنده تا الان قبل از حضور در مسابقات قول کسب مقام را نداده ام، با این وجود، در تمام مسابقات بین المللی که تیم ایران حضور یافته تیم کوراش ایران یا اول یا دوم شده است، ان شاء الله در مسابقات آسیایی که در لبنان برگزار خواهد شد نیز بتوانیم با دست پر به کشور بازگردیم.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
آیا تا کنون کوراش کاران استان دعوت به پذیرش در تیم های ملی کوراش خارج از ایران را داشته اند؟
,
بله، چنین دعوتی برای عضویت کوراش کاران خراسان شمالی در تیم های ملی سایر کشورها نیز رخ داده کشورهای دعوت کننده، آسیایی بوده اند از جمله کشور لبنان، دعوت ها پس از کسب مقام های قهرمانی کوراش کاران خراسان شمالی در مسابقات بین المللی انجام می شد اما کوراش کاران استان به دلیل عرق وطن پرستی این دعوت ها را نپذیرفته اند.
,
 
,
تا سال گذشته پس از بازگشت از مسابقات بین المللی، استقبال مسئولان و مردم از تیم ملی کوراش که حائز مقام های قهرمانی و نائب قهرمانی می شدید، چگونه بوده است؟
,
ما شاهد فرق گذاشتن مسئولان میان این رشته با سایر رشته های ورزشی بوده ایم، مسئولان کشوری نسبت به برخی از رشته ها اعطای پاداش و حمایت مالی از ورزشکاران را انجام داده اند درحالیکه چنین رویه ای را برای کوراش کاران ندیده ایم، ما در بازی های آسیایی کوراش در کشور تایلند که برگزار شد با مدال های طلا، نقره و برنز به کشور بازگشتیم و به کوراش کاران قول اعطای پاداش را دادند اما هنوز پاداشی داده نشده است.
,
با این وجود، هم استانی ها همیشه استقبال گرمی را از کوراش کاران استان داشته اند.
,
 
,
هیات کوراش خراسان شمالی در مقایسه با سایر استان ها از چه جایگاهی برخوردار است؟
,
در حال حاضر تیم کوراش استان زیر نظر هیات جودو است و هیات جودو و کوراش خراسان شمالی جزء برترین هیات های کوراش کشور محسوب می شود.
,
 
,
, ,
 
,
 
,
با توجه به موفقیت هایی که هیات جودو و کوراش استان در رقابت های ملی و بین المللی به دست آورده اند، توجه فدراسیون به این هیات استانی چگونه بوده است؟
,
حمایت فدراسیون این بوده که آنها قبول کردند خراسان شمالی باید پایه و اساس تیم ملی کوراش کشور باشد، اما همه فدراسیون ها برای ارائه حمایت های مالی با مشکل روبرو هستند.
,
 
,
شما به ضرورت جذب اسپانسر برای هیات جودو و کوراش استان نیز اشاره کردید، تا کنون دلیل نداشتن اسپاسنرهای بیشتر برای این رشته در استان چه بوده است؟
,
ما تنها هیاتی هستیم که در خراسان شمالی در حد لیگ برتر اسپانسر داشته ایم، با این وجود خواستار هستیم که مسئولان نیز با این هیات همراه شوند تا بتوانیم برای این هیات اسپاسنرهای بیشتری جذب کنیم، در عین حال خواستار هستیم تا هم استانی ها نیز به عنوان تماشاچی از این هیات حمایت معنوی داشته باشند زیرا کوراش کاران و جودوکاران خراسان شمالی در مسابقات جهانی و آسیایی همچنین لیگ برتر خوش درخشیده اند.
,
 
,
مطالبه برای حمایت های بیشتر مسئولان برای انجام چه اموری است؟
,
خوشبختانه این هیات در تمامی شهرستان ها از سالن اختصاصی و تجهیزات لازم برای انجام تمرین برخوردار است اما داشتن اسپانسر بیشتر به این هیات کمک می کند تا به تربیت ورزشکاران بیشتری بپردازیم و آنان را به مسابقات مختلف اعزام کنیم.
,
 
,
درباره حضور کوراش کاران استان در لیگ برتر توضیح دهید؟
,
برای حضور در لیگ برتر باید تیم در لیگ دسته یک حضور یابد و به مقام های اول و دومی دست یابد.
,
تیم کوراش خراسان شمالی تا سال 93 در لیگ برتر حضور داشته است که این تیم در این مسابقات به مقام های قهرمانی و یا نائب قهرمانی دست یافته اند.
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه