اخبار داغ

مسئول بسیج عشایری آذربایجان‌شرقی خبر داد:

راه‌اندازی کارگاه تولید لبنیات عشایری

راه‌اندازی کارگاه تولید لبنیات عشایری
مسئول بسیج عشایری آذربایجانشرقی از راه اندازی و گسترش کارگاههای محصولات لبنی در راستای اقتصاد مقاومتی در مناطق عشایری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، ابراهیم اسرافیل نژاد، مسئول بسیج عشایری آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج عشایر آذربایجان شرقی، از ایجاد، راه اندازی و گسترش کارگاههای تولید پنیر عشایری و سایر محصولات لبنی در راستای اقتصاد مقاومتی در مناطق عشایری خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بسیج عشایر,

 

,

وی افزود: مهمترین برنامه‌ ای که در سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" به آن توجه شده است راه اندازی کارگاههای تولید لبنیات عشایری است.

,

 

,

اسرافیل نژاد با اشاره به محقق شدن شاخصه های اصلی اقتصاد مقاومتی در جامعه عشایری بویژه استان ولایتمدار آذربایجان شرقی، تصریح کرد: عشایر، نمونه بارز فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سالها هستند.

,

 

,

مسئول بسیج عشایری آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: جامعه عشایر استان در راستای عمل به منویات مقام عظمای ولایت خصوصا در بحث اقتصاد مقاومتی، از یکی از بسیجیان فعال عشایر که اقدام به تولید پنیر بصورت سنتی می نمود دعوت بعمل آورد و با برنامه ریزی‌های کارشناسی شده مبادرت به ایجاد یک کارگاه تولید پنیر در قشلاق دارچین بخش آبش احمد شهرستان کلیبر نمود و با ایجاد این کارگاه ضمن افزایش میزان تولید، تولید از سنتی به صنعتی تبدیل شده است.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه این کارگاه با همت سازمان بسیج عشایری سپاه عاشورا، بسیج سازندگی استان، سپاه ناحیه کلیبر و اداره کل امور عشایری استان ایجاد گردید، گفت: این کارگاه قادر است از 14 قشلاق عشایرنشین روزانه بیش از 3 تن شیر بدون واسطه خریداری نموده و در کمترین زمان نسبت به تولید پنیر اقدام کند.

,

 

,

مسئول بسیج عشایری آذربایجانشرقی با اشاره به اینکه با ایجاد این کارگاه، برای 12 نفر از عشایرهای منطقه اشتغال زایی شده است، بیان کرد: عمده ترین محاسنی که این کارگاه دارد این است که اولا عشایر بجای اینکه مسافت طولانی را جهت فروش شیر احشام خود طی نمایند، خریدار با مراجعه به قشلاقات شیر را بصورت نقدی خریده و در کمترین زمان تبدیل به پنیر می نماید و ثانیا عشایرهای منطقه، دیگر دغدغه فروش مواد اولیه محصولات خود را نداشته و امیدوارتر از سالهای قبل نسبت به تولید دلگرم هستند که در نتیجه باعث افزایش میزان تولیدات سالانه عشایر می شود.

,

 

,

این مقام مسئول یادآور شد: تمام اقدامات انجام یافته در خصوص ایجاد کارگاه فوق مرهون رهنمودهای سردار کریمیان فرمانده محترم سپاه عاشورا و همچنین داداش زاده، معاون محترم هماهنگ کننده سپاه عاشورا که توجه خاصی نسبت به جامعه خدوم، زحمت کش و بی ادعای عشایری را دارند صورت گرفت.

,

 

,

وی افزود: ان‌شاءالله با استقبال گرم عشایر و همکاری سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا در سایر شهرستان‌های عشایرنشین استان نیز چندین کارگاه تولید پنیر عشایری در آینده ایجاد خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه