اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون قضایی در گفتگو با دانا:

جاسوسی در تمام دنیا جرم بوده و مجازاتش اعدام است/ لزوم اشد مجازات برای جیسون رضاییان

جاسوسی در تمام دنیا جرم بوده و مجازاتش اعدام است/ لزوم اشد مجازات برای جیسون رضاییان
سخنگوی کمیسیون قضایی در پایان تأکید کرد: با توجه به اوضاع و احوال امروز روابط ایران و آمریکا و در نظر گرفتن این موضوع که آمریکا خسارات و جنایات متعددی را در قبال ایران مرتکب شده است، جاسوسی به نفع چنین کشوری باید اشد مجازات را در پی داشته باشد.
[

محمدعلی اسفنانی، سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا در خصوص موضوع جاسوس آمریکایی به نام جیسون رضاییان اظهار کرد: جاسوسی در تمام دنیا جرم است و شخص جاسوس نیز برای اینکه به اهدافی که مدنظرش است، برسد، طبیعتا در پوشش های مختلفی وارد می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: بنابراین به خاطر ماهیت کار و اینکه این کار باید مخفیانه انجام شود و هرچه مخفیانه تر بودن آن مطلوب تر است، یکی از روش های بسیار مرسوم جاسوسی در قالب مطبوعاتی بودن و خبرنگار بودن است.

,

سخنگوی کمیسیون قضایی تصریح کرد: وقتی سوابق جاسوسی را که در داخل ایران مورد بررسی قرار می دهیم، متوجه می شویم که موضوع خیلی فراتر از این مباحث است؛ به طور مثال برای اینکه از یک مجموعه ای جاسوسی شود، جاسوس با یکی از افراد آن مجموعه ازدواج کرده و حتی صاحب فرزند شده و نهایتا به وظیفه ای که برعهده خودش می دانسته، عمل کرده است.

,

این نماینده مجلس در خصوص رواج و علاقه مردم آمریکا به جاسوسی بیان داشت: طی یک تحقیقی که در آمریکا صورت گرفته، مشخص شده است که درصد بالایی از مردم آمریکا صرف نظر از اینکه جاسوسی مزایای مالی خوبی دارد، به این کار به دلایل مختلفی علاقمندند.

,

اسفنانی در خصوص مجازات و محکومیت هایی که نسبت به جاسوسی در دنیا صورت می گیرد تصریح کرد: همه کشورها برای موضوع جاسوسی مجازات سنگینی را در نظر گرفته اند و عمدتا حتی مجازات اعدام را در برابر جاسوسی که به نفع بیگانگان باشد و خصوصا در مقاطعی که آسیبی به نظام سیاسی، دفاعی و اقتصادی یک کشور وارد کند، در نظر می گیرند.

,

وی در خصوص لزوم برخورد قاطع با جاسوسانی نظیر جیسون رضاییان تصریح کرد: ایشان به نوعی تبعه ایرانی محسوب نمی شود و تبعه آمریکایی است (البته فرقی هم نمی کند که تبعه کجا باشد) و در قوانین ایران مجازات هایی را برای این کار پیش بینی کرده اند.

,

سخنگوی کمیسیون قضایی در پایان تأکید کرد: با توجه به اوضاع و احوال امروز روابط ایران و آمریکا و در نظر گرفتن این موضوع که آمریکا خسارات و جنایات متعددی را در قبال ایران مرتکب شده است، جاسوسی به نفع چنین کشوری باید اشد مجازات را در پی داشته باشد تا درس عبرتی شود برای همه کسانی که در پوشش های خبری وارد کشور شده، اما دست به جاسوسی می زنند.

, سخنگوی کمیسیون قضایی در پایان تأکید کرد: با توجه به اوضاع و احوال امروز روابط ایران و آمریکا و در نظر گرفتن این موضوع که آمریکا خسارات و جنایات متعددی را در قبال ایران مرتکب شده است، جاسوسی به نفع چنین کشوری باید اشد مجازات را در پی داشته باشد تا درس عبرتی شود برای همه کسانی که در پوشش های خبری وارد کشور شده، اما دست به جاسوسی می زنند.,

اسفنانی همچنین گفت: کسانی که چنین مقاصد شومی در سر دارند باید بدانند که فقط مجوز دارند در قالب کسوت هایی که وارد می شوند کار کنند که در غیر اینصورت با مجازات های سنگینی مانند اعدام مواجه خواهند شد.

, اسفنانی همچنین گفت: کسانی که چنین مقاصد شومی در سر دارند باید بدانند که فقط مجوز دارند در قالب کسوت هایی که وارد می شوند کار کنند که در غیر اینصورت با مجازات های سنگینی مانند اعدام مواجه خواهند شد.,

 

,

انتهای پیام/ط

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه