اخبار داغ

انتشار صدها سند منتشرنشده ورزشی در کتاب "از طهران تا تهران"

انتشار صدها سند منتشرنشده ورزشی در کتاب "از طهران تا تهران"
ابراهیم افشار، روزنامه‌نگار و نویسنده کهنه‌کار ورزش ایران، این روزها در انتظار چاپ کتابش است، کتابی که به عقیده خودش می‌تواند دایرة المعارف ورزش تهران شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ابراهیم افشار با‌بیان این‌که کتابش اواسط اردیبهشت روانه بازار می‌شود، به آس‌پرس گفت: کارهای ویرایشی این کتاب مدتی است که تمام شده و اکنون کتاب در مرحله طراحی جلد قرار دارد که سعی کرده‌ایم از استادان این فن کمک بگیریم. این کتاب نگاهی دقیق به تاریخ ورزش تهران دارد و به‌ نظرم می‌تواند به عنوان دایرة‌المعارف ورزشی از آن استفاده کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آس‌پرس ,

 

,

وی درباره نوع نگارش این کتاب گفت: این یک کتاب تحلیلی - توصیفی است که ورزش تهران را از دوران پهلوانی تا ورزش‌های مدرن امروزی تحت پوشش قرار داده‌ است. قهرمانان ، تیم‌ها، کتاب‌ها و سایر مسائلی که در حوزه ورزش تهران فعالیت داشته‌اند، به صورت جامع و کامل معرفی شده‌اند. در این کتاب بیش از صدها عکس و سند ورزشی منتشر می‌شوند که تاکنون در هیچ جا چاپ نشده است و همین موضوع این کتاب را متمایز می‌کند. من در این کتاب گزارش و قصه‌های قهرمانان و ورزشکاران قدیمی تهران را نقل می‌کنم. به نظرم باتوجه به این موضوع که در این کتاب اسناد منتشر نشده وجود دارد، این اثر می‌تواند فروش خوبی داشته باشد و ما سعی می‌کنیم برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آن را آماده ارائه کنیم.

,

 

,

افشار افزود: در این کتاب در دو بخش نوشته شده است. یک بخش آن مربوط به تاریخ مکتوب است و بخش دیگر به تاریخ شفاهی اختصاص دارد. در قسمت‌هایی که مربوط به تاریخ مکتوب است، از زبان نثر کلاسیک بهره برده‌ام اما در بخش تاریخ شفاهی از نثری‌ که به سبک خودم است، استفاده کرده‌ام. این کتاب چهار فصل دارد و در  400 صفحه منتشر خواهد شد

,

 

,

وی درباره نام این کتاب گفت: عنوان "روایتی از تاریخ ورزش تهران" بالا تیتر این کتاب خواهد بود و تیتر اصلی یا همان نام کتاب عبارت است از "از طهران تا تهران". این کتاب به صورت تک جلدی ارائه خواهد شد و اگر دوستانم در قسمت طراحی به کار خود سرعت دهند، قطعا زودتر از موعد مقرر در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه