اخبار داغ

چادر، یونیفرم مخصوص حرم است

چادر، یونیفرم مخصوص حرم است
سرپرست خادمین خواهران آستان مقدس حرم امام زاده صالح(ع) بیان کرد: در جامعه هر قشری لباس مخصوص خود و هر مکان عمومی قوانین خاص خود را دارد و اقشار های گوناگون از قبیل پرستار، خلبان، وکیل، کارمند و … یونیفرم مخصوص به خود را دارند و حق اعتراض نیز ندارند زیرا که با قبول قوانین پا به آنجا گذاشته اند و چادر یونیفرم ورود به آستان پاک امامان و امام زاده ها است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مرضیه سماواتی سرپرست خادمین خواهران آستان مقدس حرم امام زاده صالح(ع) در گفت و گو با زنان خبر با اشاره به اجبار چادر پوشیدن بانوان در حرم عنوان کرد: مهمانی رفتن آداب و رسوم خاص خود را دارد و مناسب با نوع مهمانی پوشش خود را انتخاب می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان خبر,

وی افزود: همانطور که پوشش عروسی را در خیابان نخواهیم داشت بالطبع نباید با پوشش نا مناسب به آستان های مقدس برویم و  چادر که حجاب برتر بانوی مسلمان است در اماکن مقدس اجباریست و در اصل این نوع پوشش نوعی احترام به ساحت مقدس این بزرگواران است.

,

سماواتی ادامه داد: در جامعه هر قشری لباس مخصوص خود و هر مکان عمومی قوانین خاص خود را دارد و اقشارگوناگون از قبیل پرستار، خلبان، وکیل، کارمند و … یونیفرم مخصوص به خود را دارند و حق اعتراض نیز ندارند زیرا که با قبول قوانین پا به آنجا گذاشته اند و چادر یونیفرم ورود به آستان پاک امامان و امام زاده ها است.

,

سرپرست خادمین خواهران آستان مقدس حرم امام زاده صالح(ع) اظهار داشت: افراد وقتی به اماکن مذهبی می آیند بهتر است ذهن خود را عاری از افکار ناپسند کنند و همین باعث می شود که به چادر سر کردن حساس نشده و فقط به دنبال کسب معنویات باشند.

,

وی با اشاره به وضعیت حجاب در جامعه افزود: در حالی که در جامعه وضعیت حجاب روز به روز به طرز فجیعی بدتر می شود و رو به انهدام میرود با آمدن به این اماکن مقدس زنان ما در زمانی که در اینجا بسر می برند کمی ظاهر اسلامی به خود می گیرند و شاید باعث تحولی در آنها شود.

,

سماواتی گفت: عده ای وقتی به اینجا می آیند از سر کردن چادر های اینجا سر باز می زنند و انتظار دارند که با همان نوع پوشش به داخل بروند و خود را تافته ای جدا بافته تصور می کنند و اعتقاد بر این دارند که این چادر ها میکروب دارد و کثیف هستند.

,

سرپرست خادمین خواهران آستان مقدس حرم امام زاده صالح(ع) در خصوص کثیف بودن چادر ها میگوید: کسانی که از چادر های حرم استفاده می کنند همه افرادی هستند که روسری به سر دارند و میکروب از زیر روسری و مقتعه به چادر سرایت نمی کند و  اگر بخواهیم اینگونه تفسیر کنیم همه جا میکروب هست ولی این باعث رعانت نکردن قوانین  نمی شود.

,

سماواتی در پایان افزود: چادر های اینجا دو روز یک بار شسته می شود و هر چند ماه یکبار کل چادر ها عوض می شوند و چادر های نو جایگزین آن می شود ولی اگر خانمی به تمیزی چادر در اینجا شک دارد می تواند از خانه برای خود بیاورد تا در هنگام ورود دچار مشکل نشوند زیرا ما به افراد بی حجاب و بی چادر اجازه ورود نمی دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه