اخبار داغ

سید محمد حسینی مطرح کرد؛

سخنان اخیر هاشمی به مصلحت وی نیست/موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) باید موضع گیری کند

سخنان اخیر هاشمی به مصلحت وی نیست/موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) باید موضع گیری کند
وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در گذشته فراتر از طیف ها و جناح های سیاسی عمل کرده و از این جهت مورد توجه نیروهای وفادار نظام بوده است، ادامه داد : تردیدی وجود ندارد که همگان علاقمند هستند تا ایشان همان مواضعی که در کنار امام و دورانی که در کنار مقام معظم رهبری داشته اند ، ادامه دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سید محمد حسینی در گفتگو با  “آرمان کرمان” در واکنش به سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی ، گفت: هاشمی رفسنجانی از مبارزین مطرح قبل از انقلاب بوده که بعد از انقلاب هم مسئولیت های خطیری بر عهده داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, “آرمان کرمان” ,

همگان علاقه دارند که هاشمی همان مواضعی که در کنار امام و دورانی که در کنار مقام معظم رهبری داشته اند ، ادامه دهد

, همگان علاقه دارند که هاشمی همان مواضعی که در کنار امام و دورانی که در کنار مقام معظم رهبری داشته اند ، ادامه دهد,

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هاشمی رفسنجانی در گذشته فراتر از طیف ها و جناح های سیاسی عمل کرده و از این جهت مورد توجه نیروهای وفادار نظام بوده است، ادامه داد : تردیدی وجود ندارد که همگان علاقمند هستند تا ایشان همان مواضعی که در کنار امام و دورانی که در کنار مقام معظم رهبری داشته اند ، ادامه دهد.

,

حسینی تصریح کرد: گاهی اوقات اظهاراتی از ناحیه وی مطرح می شود که با انتقادهای جدی مواجه می گردد ؛ یا خاطراتی از امام نقل می کند مثلا از قول امام مطرح شد که امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا بودند، طبیعی است که این گونه موضع گیری ها با واکنش از سوی پیروان امام مواجه شود که باتوجه به موجود بودن صحیفه امام و بیانات ایشان، طرح چنین مواضعی شبهه ناک است.

,

مواضع هاشمی رفسنجانی به جایگاه وی لطمه وارد می کند

, مواضع هاشمی رفسنجانی به جایگاه وی لطمه وارد می کند,

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه نقل بعضی از خاطرات از فردی که از دنیا رفته و نمی توان صحت و سقم آنها را ثابت کرد، تردیدهایی را در جامعه ایجاد می کند،بیان کرد: به هر حال مواضع هاشمی رفسنجانی مورد نقد جدی قرار می گیرد و طرح این اظهارات به جایگاه وی لطمه وارد می کند.

,

وی ادامه داد : همسر امام بانویی پاکدامن وارسته بوده و افتخار یک عمر زندگی با امام را داشته است اما با این حال سخن وی مثل سخن امام و یا مبارزان در کنار امام برای دیگران حجت نیست و در کنار احترامی که همگان برای همسر امام قائل هستند، اما آقای هاشمی که خود در انقلاب و رکاب امام بوده، نیازی ندارد که به سخنان همسر امام استناد کند.

,

حسینی گفت: واکنشها به اظهارات هاشمی باید منطقی و منصفانه باشد هرچند هر سخنی از سوی سران انقلاب در نظام اسلامی مطرح می شود، انتظار نقد آن می رود بویژه از سوی کسانی که از نظر فکری منتقد وی هستند.

,

انقلابیون علاقمند هستند که هاشمی را با مواضع قبلی ببینند/صحبت های وی مورد سوء استفاده دیگران قرار می گیرد

, انقلابیون علاقمند هستند که هاشمی را با مواضع قبلی ببینند/صحبت های وی مورد سوء استفاده دیگران قرار می گیرد,

این فعال سیاسی با بیان اینکه همه انقلابیون علاقمند هستند که آقای هاشمی را با همان ویژگی های اوایل انقلاب دیده و با همان روحیات از انقلاب و نظام دفاع کنند ؛ ادامه داد : دوست داریم وی از بیان سخنانی که باعث می شود رسانه های بیگانه به آن تمسک جویند،خودداری نماید و به تعبیر امام حفظ نظام از اوجب واجبات است.

,

حسینی در ادامه با تاکید بر اینکه وقتی به گونه ای صحبت شود که انگار کشور پر از ظلم و زندانی است، قطعا مورد سوء استفاده دیگران قرار می گیرد،افزود: وقتی هاشمی رفسنجانی سخنی مطرح می کند،شاهد واکنشهای جدی به ویژه در رسانه های غربی هستیم چرا که از هاشمی رفسنجانی بیشتر از یک شخصیت معمولی و سیاسی انتظار می رود.

,

سخنان اخیر هاشمی به مصلحت وی نیست

, سخنان اخیر هاشمی به مصلحت وی نیست,

وی تصریح کرد: ما به دنبال نیت و انگیزه افراد از طرح سخنان نیستیم و باید شخصیتها و فکرشان را جدا از هم مطرح کنیم، یعنی اگر نقدی مطرح میشود، یک تفکر و موضع گیری سیاسی است،ما در پی تخریب یک شخصیت نیستیم اما بیان سخنان اخیر هاشمی به مصلحت وی نیست چون به هر حال می توان به مستندات دسترسی پیدا کرد و صحبت ها را با سخنان امام در گذشته مقایسه کرد که اگر باهم هم خوانی نداشته باشد، علامت سوال جدی مطرح خواهد شد.

,

موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) باید موضع گیری کند/نباید کمترین خدشه ای به شخصیت امام وارد شود

, موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) باید موضع گیری کند/نباید کمترین خدشه ای به شخصیت امام وارد شود,

حسینی در رابطه با عدم موضع گیری موسسه تنظیم و نشر آثار امام (ره) در برابر اظهارات اخیر هاشمی، اظهار کرد: انتظار می رود این موسسه در زمینه تمامی سخنانی که با دیدگاه های امام همخوانی ندارد، موضع گیری کند نه اینکه در بعضی موارد بلافاصله واکنش نشان داده ودر مواردی دیگر سکوت کند.

,

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جایگاه و ارزش امام به عنوان معمار و بنیانگذار جمهوری اسلامی به گونه ای است که نباید کمترین خدشه ای به شخصیت ایشان وارد شود وهیچ فرد یا جریان سیاسی نباید سخنی درراستای لطمه به این بزرگوار یا نزدیکان ایشان مطرح کند.

,

حسینی خاطرنشان کرد: طرح سخنانی که با دیدگاه امام مغایرت دارد،حتی اگر از سمت بستگان ایشان باشد، شائبه هایی در ذهن مردم ایجاد خواهد کرد، در حالیکه دیدگاه های امام باید مشخص و روشن باشد.

,

این استاد دانشگاه با اشاره به اتهامات فرزندان هاشمی و حکم صادر شده برای مهدی هاشمی، ابراز کرد: موضع گیری هاشمی در چنین شرایطی تردید ها را بیشتر خواهد کرد و چه بسا بهتر است در چنین مواقعی، شخصیت ها با دقت بیشتری سخن بگویند تا شائبه جانبداری از متخلف به وجود نیاید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه