اخبار داغ

یادداشت/

غرب با حمایت از جنایات عربستان دریمن به دنبال منافع خود در خاورمیانه است

غرب با حمایت از جنایات عربستان دریمن به دنبال منافع خود در خاورمیانه است
عربستان سعودی در ششم فروردین سال جاری حملات هوایی گسترده ای علیه یمن آغاز کرد.ابتدا در ذهن هر انسان روشن ضمیر این سوال پیش می آید که دلیل و یا انگیزه اصلی حمله به خاک کشور یمن چه بوده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل ازآل نور عربستان سعودی در ششم فروردین سال جاری حملات هوایی گسترده ای علیه یمن آغاز کرد.ابتدا در ذهن هر انسان روشن ضمیر این سوال پیش می آید که دلیل و یا انگیزه اصلی حمله به خاک کشور یمن چه بوده است؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

در حقوق بین الملل و عالم سیاست نخستین اقدام جنگی اعلام برقراری حالت جنگ بین دو دولت است.وبر اساس کنوانسیون لاهه ۱۹۰۷ میلادی دولت ها پیش از اقدام به شروع جنگ باید نیت و هدف خود را اعلام کنند.تهاجم عربستان سعودی به یمن به نظر می رسد نقض تعهدات و خلاف قوانین بین الملل باشد.چرا که دولت عربستان علیه مردم مظلوم یمن جنگ را آغاز کرده و در واقع جنگ بین دو دولت نیست.

,

رفتارهای ریاض نشان می دهد که دولت عربستان بدنبال نابودی کامل مردم یمن و همچنین تصرف تمامیت ارضی این کشور است.عربستان به بهانه حمایت از رئیس جمهورمستعفی یمن،جنگنده های هوایی خود را بر فراز آسمان یمن فرستاد و در این راستا متاسفانه کشور هایی چون مصر هم علیه برادران مسلمان خود با رژیم وهابی عربستان شروع به همکاری کردند.نکته قابل تامل سکوت سازمانها و مجامع بین المللی بویژه نهادهای حقوق بشری است که بر جنایات عربستان سعودی و هم پیمانانشان در این قضیه سایه انداخته است.

,

یمن همزمان با مقاومت مردمی تحت حمایت های انصارالله در چند محور درگیر است.

, یمن همزمان با مقاومت مردمی تحت حمایت های انصارالله در چند محور درگیر است.,

در داخل یمن مردم این کشور همزمان با طرفداران منصور هادی رئیس جمهور مستعفی،نیروهای تروریستی القاعده و داعش و مخالفین انصاراله و در بعد خارجی با عروسک خیمه شب باز استکبار یعنی عربستان سعودی درگیر و در حال مبارزه اند.دنیای غرب که خود را متولی رسمی دموکراسی و حقوق بشر می داند پس چرا از چنین جنگ های قومی قبیله ای و دینی حمایت می کند؟ آیا حمایت غرب و صهیونیسم به جز منافع آنها در خاورمیانه می باشد؟

,

در حقیقت عربستان سعودی می خواست از بحران سیاسی بوجود آمده که در نتیجه خلا قدرت در یمن بود،این کشور را تصرف کند لذا از ابتدای حمله اش به مراکز حساسی چون بیمارستا ها،زیرساخت های اقتصادی،مراکز برق و تاسیسات زیربنایی وارد و گامهای آوارگان را هدف قرار داده است. با توجه به این نکات ضروری به نظر می رسد که مردم یمن فارغ از نوع مذهب،قبیله،حزب و …ابتدا در مقابل دشمنان داخلی و خارجی خودشان متحد شوند یعنی اتفاقی که در جنگ تحمیلی عراق علیه ما افتاد.

,

جبهه های حق علیه باطل به فرمان رهبر انقلاب مملو از غیور مردان و زنانی بود که فقط و فقط به فکر حمایت از تمامیت ارضی و دفاع از ارزشهای دینی مان بودند.

,

پس مردم یمن می توانند دشمن خارجی را در پشت مرز های زمینی یا هوایی نگه دارند و نیروهای القاعده و داعش و سلطنت طلبان طرفدار منصور هادی را در داخل کشور محاصره کنند.این اتفاق شدنی است.

,

با نگاهی کوتاه به حوادث سوریه و عراق و تشکیل کمیته های مردمی تحت عنوان جهاد الوطنی یا جیش الشعبی یا به تعبیر خودمان بسیج مردمی در می یابیم که حلقه تروریست ها در عراق و سوریه روز به روز تنگ تر می شود و این قضیه در مورد یمن هم صادق است.

,

نکته قابل تاسف حمایت مجامع بین المللی و شورای همکاری خلیج فارس و شیخ نشینان خلیج فارس از کشتار برادران عربشان می باشد

,

.امروزه جنگ های نیابتی proxy wars بیش از پیش در صدد حفظ منافع جبهه استکبار آمریکا،اروپا و اسرائیل در منطقه می باشد.

,

جنگ هایی که برخی دولت ها نماینده تام الاختیار این جبهه به شمار می روند و در کشتار زنان و کودکان و مردم مظلوم برخی کشور ها از هیچ سنتی پیروی نمی کنند.

,

با تدبر در قرآن کریم در آیه شریفه و اعتصموا بحبل الله جمیعا می بینیم که مسلمانان را به وحدت و چنگ زدن به ریسمان محکم الهی که همان اسلام ناب محمدی است دعوت میکند که در مقابل دشمنان داخلی و خارجی این اتحاد نمود دارد.

,

با نگاهی اجمالی به بیانات مقام معظم رهبری می بینیم که ایشان تجاوز سعودی ها به یمن را یک خطا و اشتباه و ایجاد یک نوع بدعت در منطقه دانستند و فرمودند کار این روزهای دولت سعودی در یمن مشابه جنایات صهیونیست ها در غزه است.

,

در ادامه ایشان افزودند که بی تردید سعودی ها با شکست مواجه خواهند شد چراکه رژیم اسرائیل که دارای چند برابر قدرت نظامی و تسلیحاتی نسبت به عربستان سعودی است در مقابل غزه که یک منطقه کوچک به شمار می رود موفق نشده غزه را تصرف و تصاحب کند در حالیکه عربستان با کشوری درگیر شده که مساحت زمینی این کشور چند برابر غزه است.

,

نکته پایانی این است که در تاریخ جنگ ها حق همیشه بر باطل پیروز شده است اگرچه شمار حامیان جبهه باطل بی شمار بوده است.از صدر اسلام حوادث عاشورا و …. تا به امروز خون بر شمشیر پیروز شده است و امید است که جهان اسلام با محور قرار دادن حاکمیت ولایت مطلقه فقیه و اطاعت از ولی فقیه زمان “حضرت آیت اله خامنه ای دامت برکاته بتواند به انقلاب بزرگتر و ظهور حضرت ولیعصر(عج)دست یابد.ان شاءالله.

,

جواد شایسته/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه