اخبار داغ

رتبه یک آزمون دکترا سال 94:

روزی 12 ساعت مطالعه داشتم/داوطلبان آزمون دکترا انگیزه خودشان را مشخص کنند

روزی 12 ساعت مطالعه داشتم/داوطلبان آزمون دکترا انگیزه خودشان را مشخص کنند
مصطفی قدوسی، جوان بجنوردی، دانشجوی ترم 4 رشته مهندسی عمران- نقشه برداری گرایشgis دانشگاه خواجه نصیر تهران ،رتبه یک آزمون دکترا را در سال 94 کسب کرد او می گوید به صورت فشرده یک ماه و نیم مطالعه جدی برای آزمون دکترا داشته به طوری که روزی 12 تا 13 ساعت مطالعه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  اترک نیوز، مصاحبه ای داشته ایم با این جوان نخبه بجنوردی که در ادامه می خوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اترک نیوز, اترک نیوز, اترک نیوز, ، مصاحبه ای داشته ایم با این جوان نخبه بجنوردی که در ادامه می خوانید:,
لطفا معرفی از خودتان داشته باشید؟
, لطفا معرفی از خودتان داشته باشید؟,
مصطفی قدوسی ، متولد 1370، دانشجوی کارشناسی ارشد ترم 4 رشته مهندسی عمران - نقشه برداری گرایشgis دانشگاه خواجه نصیر تهران ، دوران دبیرستان در مدرسه تیزهوشان بجنورد بودم در مقطع لیسناس دانشگاه اصفهان بودم و فوق لیسناس هم که خواجه نصیر هستم .
,
در دوران ابتدایی یک سال جهشی خواندم، بلافاصله کارشناسی قبول شدم ترم آخرکارشناسی بودم که در مقطع ارشد قبول شدم و الان هم ترم 4 ارشدم و دکترا قبول شدم . 
,
 
,
, ,
 
,
چه تعریفی از رشته gis دارید؟ 
, چه تعریفی از رشته gis دارید؟ ,
رشته gis مجموعه از کاربران ، داده ، سخت افزار ، نرم افزار و پردازش که در کنار هم برای رسیدن به یک سری اهدافی تلفیق می شوند، این خیلی تعریف کلاسیک است که سر کلاس درس ارائه می شود، هر چیزی که به مکان ربط داشته باشه به نوعی به gis مرتبط است.
,
 درسالهای اخیر این رشته در دنیا پیشرفت داشته و کشور ما هم به این سمت رفته و گرایش gis  جز ناب ترین رشته ها هست و در چند سال اخیر توانستیم به تکامل برسیم و دکترای این رشته را در کشور داشته باشیم چون تا چند سال پیش متخصصان ما برای دریافت مدرم دکترا این رشته به کشور های خارجی می رفتند اما الان دانشگاه خواجه نصیر و چند دانشگاه دیگر دکترای این رشته را دارند. 
,
درصد دروس در آزمون دکترا چطور بود؟
, درصد دروس در آزمون دکترا چطور بود؟,
زبان انگلیسی 47 درصد ، دروس تخصصی 46و استعداد تحصیلی 40درصد.
,
در آزمون دکترا زبان و استعدادتحصیلی و دروس تخصصی که شامل ارشد و کارشناسی می شود، آزمون گرفته می شود. در مورد زبان که 4-5سال است که زبان انگلیسی را شروع کردم و پایه و اساس داشتم، استعداد تحصیلی هم تکنیک های مربوط به هوش و تست زنی است که اگر روش آن را یاد داشته باشی نیاز به مطالعه زیاد ندارد بیشتر فن است . 
,
دروس کارشناسی و ارشد هم به دلیل اینکه ترم سه ارشد بودم و روی مقالات و سمینارها کار می کردم وقت زیادی برای مطالعه نداشتم ولی به طور فشرده یک و نیم ماه قبل کنکور شروع به کار کردم، روزی 12-13ساعت مطالعه کردم .
,
در آزمون دکترا استعداد تحصیلی و زبان با هم هستند به همین دلیل وقت نکردم که بیشتر سوالات استعداد تحصیلی را نگاه کنم وقبل از آزمون بیشتر تمرکزم روی استعداد بود که درصد بالایی بزنم اما چون درک مطلب های زبان طولانی بود وقت نشد برای استعدد تحصیلی آن طور که دلم می خواست بزنم.
,
 
,
چه سوابق پژوهشی برای مرحله مصاحبه دارید؟
, چه سوابق پژوهشی برای مرحله مصاحبه دارید؟,
6 مقاله کار کردم و  چندین مقاله هم دارم کار می کنم و هم اکنون با مرکز پژوهش های شورای شهر و شهرداری بجنورد مشعول به فعالیت هستیم.
,
با شناخت وارد این رشته شدید؟
, با شناخت وارد این رشته شدید؟,
gis رشته تقریبا جدیدی است و کمتر از دو دهه  است که وارد ایران شده و با توجه به جدید بودنش استقبال هم زیاد هست رتبه های برتر به این سمت می روند. رشته خیلی سختی به نظر می  آید و اما وقتی واردش شدم فهمیدم همون چیزی هست که می خواستم و علمی هست که تمام علوم در آن تلفیق یافته من خودم زمینه های کاری که کردم خیلی متفاوت بوده از مدیریت شهری تا هوش مصنوعی که دامنه بسیار وسیعی دارد و می شودهر کسی واردش بشود و موفق شود .
,
چند نفر در این رشته مجاز شده اند؟ 
, چند نفر در این رشته مجاز شده اند؟ ,
تعداد نفراتی که مجاز هستند در این رشته 33نفرند که از این تعداد 10 نفر پذیرش می شوند.
,
فکر می کنید در مرحله مصاحبه هم قبول می شوید؟ اگر رد شوید چه برنامه ای برای آینده دارید؟
, فکر می کنید در مرحله مصاحبه هم قبول می شوید؟ اگر رد شوید چه برنامه ای برای آینده دارید؟,
در کارشناسی ارشد به عنوان شاگرد دوم بودم اما مرحله مصاحبه دکترا خیلی مهم است چونکه اکثر کسانی که وارد این مرحله می شوند چندین سال پشت کنکور هستند و ممکن است سوابق پژوهشی قوی تری داشته بانشد،هدف من خواندن است،اگرامسال نتوانم در مرحله مصاحبه قبول شوم یا در خارج از کشور موقعیت بهتری پیش بیاید شاید برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم.
,
 
,
هرساله به تعداد شرکت کننده های آزمون دکترا افزوده می شود به نظر شما علت این تعداد متقاضی چیست؟
, هرساله به تعداد شرکت کننده های آزمون دکترا افزوده می شود به نظر شما علت این تعداد متقاضی چیست؟,
علت های مختلفی دارد اما نبود بازار کار هم می تواند یکی از دلایل اصلی باشد به عنوان مثال در دانشگاه بجنورد هیئت علمی ها در این رشته فوق لیسانس هستند ولی الان گفتن حداقلش باید دانشجوی دکترا باشند که این خودش دلیلی برای رفتن به سمت دکترا است. 
,
بازار کار در بجنورد واقعا خوب نیست هم از لحاظ درآمدی خیلی پایین است بعد از 4 یا 6سال سال تحصیل با 600هزار یا 700هزار دارند کار می کنند .
,
 
,
, ,
 
,
چه احساسی داشتید وقتی متوجه شدید که نفر اول شدید؟
, چه احساسی داشتید وقتی متوجه شدید که نفر اول شدید؟,
بیشتر به خاطر خانواده ام خوشحال شدم، خودم از آزمون که آمدم، می دونستم رتبه خوبی می آورم، با این وجود هیجان خاصی دارد، خیلی خوش حال بودم.
,
برای ادامه مسیر زندگی چه برنامه ای دارید؟
, برای ادامه مسیر زندگی چه برنامه ای دارید؟,
در نظر دارم برگردم شهرخودم چون واقعا دوست دارم به مردم خودم خدمت کنم و تلاش های افرادی که برایم زحمت کشیده اند را جبران کنم. بودجه ای که مملکت برای من خرج میکنه انشالله یک ثمره ای داشته باشه.
,
برای دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترا چه پیشنهادی دارید؟
, برای دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترا چه پیشنهادی دارید؟,
انگیزه خودشان را مشخص کنند چراکه اکثر کسانی که در آزمون شرکت می کنند می گویند فقط آمدیم که یک آزمون بدهیم و این خوب نیست .
,
مایل به گذراندن دوره دکترا در کدام دانشگاه هستید؟
, مایل به گذراندن دوره دکترا در کدام دانشگاه هستید؟,
دوست دارم در دانشگاه خواجه نصیر ادامه تحصیل بدهم ،چون همان طور که گفتم دانشگاه خواجه نصیر در این رشته قطب محسوب می شود و محیطش از نظر امکانات ، تجهیزات و اساتیدی که دارد خیلی خوب است ، یکی از بهترین دانشکده های کشور در این رشه است. 
,
اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید:
, اگر صحبت پایانی دارید بفرمایید:,
از پدر، مادرم و خانواده ام و همچنین همسرم تشکر می کنم ، پدر ومادرم خیلی برای من زحمت کشیده اند تا پاسی از شب پا به پای من همراهم بودند و به من دل گرمی و قوت قلب می دادند.
,
از تمام معلمان ابتدایی تا دبیرستان از مدیران دوران مختلف مقاطع تحصیلی آقایان یزدانی،  حسین زاده و لنگری تشکر می کنم. جا داره از شهردار محترم تشکر کنم چون کسی بود که باعث شد ترغیب شوم در بجنورد کار کنم  و اگر این حمایت ها نبود من انگیزه ای برای کار نداشتم از نهاد های مختلف می خواهم از قشر دانشجو حمایت کنند تا دانشجو برای شهر خودش خدمت کند ، جا داره از پرسنل شهرداری ، مهندس نقیب، خانم حیدرزاده و اقای زمردیان و تمام پرسنل و اعضای شورای شهر که مرکز پژوهش ها را راه اندازی کردند و باعث شدند که یک قشر دانشجو توی شهر خودش حمایت بشود تشکر می کنم.
,
انتهای پیام/ص
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه