اخبار داغ

تخلیه نخاله های ساختمانی و صنعتی در تالاب عینک رشت + تصاویر

تخلیه نخاله های ساختمانی و صنعتی در تالاب عینک رشت + تصاویر
در آخرین اقدام متخلفین تهدیدکننده محیط زیست در طول شبانه روز اقدام به تخلیه زباله های ساختمانی و صنعتی در حاشیه تالاب عینک رشت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از «دیارباران»، تالاب عینک مردابی‌است که در حاشیه پارک دانشجوی شهر رشت واقع شده و به دلیل آنکه در عکس‌های هوایی شبیه عینک است به این نام خوانده می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا،, دیارباران,

استخر عینک تالابی است در دل شهر رشت، داخل محدوده قانونی، در بخش غربی در مسیر جاده رشت به فومن و در بلوار شهید افتخاری و آبگیری است به طول 2630 متر و عرض متوسط 120 متر که قدمت محله‌های شلوغ اطراف آن به نیم قرن می‌رسد.

,

این آبگیر که از گذشته‌های دور یکی از مراکز ماهیگیری در شهر رشت محسوب می‌شده امروزه تحت تأثیر مخرب فاضلاب انسانی بر اکوسیستم‌های آبی موجب تلف شدن هزاران قطعه از این ماهی‌ها شده و این واقعیت را گوشزد می‌کند که ورود فاضلاب‌های شهری به اکوسیستم‌های غیرجاری چقدر خطرناک و تأسف بار است.

,

 

,

, , ,

, ,

ابعاد دریاچه عینک در طول فصول سال و سالهای مختلف با توجه به میزان بارندگی سالانه، فصلی و ماهانه متغیراست و آبگیر‌های موجود دارای عملکرد ذخیره سازی آب به منظور فعالیت‌های کشاورزی است که در وضع موجود کمابیش نقش خود را حفظ کرده اما در طول چند سال اخیر به دلیل ساخت و سازهای بی‌رویه و تبدیل اراضی کشاورزی به مسکونی این نقش مورد تعرض قرار گرفته است.

,

در آخرین اقدام متخلفین تهدیدکننده محیط زیست در گذشته به شکل شبانه و در روزهای اخیر به شکل پر رنگ و در روز اقدام به تخلیه زباله های ساختمانی و صنعتی در حاشیه این تالاب زیبا و دیدنی می کنند.

,

سایه کم رنگ نظارت دستگاه های مربوطه در این رابطه باعث بستر سازی جهت مرگ اکوسیستمی تالاب عینک از چرخه محیط زیست شده است و متخلفین از این آب گل آلود نظارتی نهایت بهره را می برند.

,

حسن تامینی در طی گفت و گویی با خبرنگار «دیارباران»، با این عنوان که «خانم ابتکار یک روز هم نمی تواند در سراوان زندگی کند»، گفته بود: نمایندگان رشت در مجلس شورای اسلامی نامه نگاری هایی در راستای رفع معضل زیست محیطی از چهره مناطقی مانند تالاب عینک و رودخانه های زرجوب و گوهر رود به مدیریت سازمان محیط زیست و شخص خانم ابتکار انجام داده اند و از بی تفاوتی مسئولان محیط زیست با این معضل زیست محیطی انتقاد دارند.

, دیارباران, «خانم ابتکار یک روز هم نمی تواند در سراوان زندگی کند»،, «خانم ابتکار یک روز هم نمی تواند در سراوان زندگی کند»,

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرنگار «دیارباران» در مورد فضای ناسالم اکوسیستمی حاکم بر تالاب ها و رودخانه های رشت، گفت: ساماندهی رود خانه های زرجوب و گوهر رود در رأس برنامه های عمرانی متولیان مدیریت استان باید قرار بگیرد و تالاب عینک نیز از این قائده مستثناء نیست.

, دیارباران,

نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه این مطلب اظهار کرد: تخلیه نخاله های ساختمانی و صنعتی در حاشیه رودخانه ها و دریاچه ها به یک عادت تخریبی از سوی متولیان اماکن و مراکز صنعتی تبدیل شده و فرمانداری و شهرداری و شورا باید با این پدیده برخورد کنند.

,

تریبون مردمی:

,

«ح . م» خانه دار و ساکن منطقه ولوکس در گفت و گو با خبرنگار «دیارباران»، گفت: تالاب عینک زیبایی خود را دارد از دست می دهد وآلودگی آن وجهه این منطقه را زیر سئوال برده است.

, دیارباران,

وی با بیان اینکه مسئولان انگار نمی دادند که دریاچه عینک در چه وضعیتی قرار دارد، افزود: بوی بد فاضلاب برای ساکنین این منطقه آزار دهنده شده است.

,

«ح . ر» کارمند اداره آموزش و پرورش و ساکن ولوکس رشت، گفت: صبح و شب و در هر ساعتی از شبانه روز بوی فاضلاب جاری شده به تالاب عینک، خانواده و میهمانانی که به محله ما می آیند را آزار می دهد.

,

«م. بخشی» کارمند شهرداری، در گفت و گو با «دیارباران»، با بیان اینکه این معضل مشکل یکی دو روزه ی ما نیست بلکه از زمان طولانی این مشکل را داریم، بیان کرد: چرا صدای ما مردم به جایی نمی رسد که تالاب عینک احیاء شود و از سوی دیگر شبانه تردد ماشین ها با تخلیه زباله خواب را از چشمان ما گرفته است.

, دیارباران,

 

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه