اخبار داغ

گفتگوی خواندنی؛

خلبان تیز پروازی که همزمان ملبس به لباس روحانیت بود+ تصاویر

خلبان تیز پروازی که همزمان ملبس به لباس روحانیت بود+ تصاویر
پس از پیروزی انقلاب اسلامی قصد داشتم خلبانی را رها کرده و به تحصیل بپردازم که بلافاصله با شروع جنگ کردستان و پس از آن جنگ تحمیلی و نیاز کشور به خلبان به توصیه پدر در هوانیروز ماندگار شدم و این توفیقی بود که خداوند شامل حال بنده کرده بود تا بتوانم در جمع دوستان و در کنار مردم از کشور اسلامی دفاع کنم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاهین نا؛ به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی به دیدار حجت الاسلام و المسلمین سرهنگ خلبان حاج سید نورالدین حسینی از خلبانان تیزپرواز هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی رفتیم. ایشان هم زمان هم خلبان هلیکوپتر کبری بودند و هم در کسوت و  لباس روحانیت به تبلیغ دین اسلام نیز می پرداختند. ایشان جانباز ۵۳ درصد و طبع شان نیز با شعر و رباعیات نیز انس دارد و قصیده ها و رباعیاتی در وصف ائمه معصوم نیز سروده اند. به بهانه تبریک روز ارتش با ایشان گفتگویی انجام دادیم که در ادامه می خوانید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاهین نا: در ابتدا بفرمایید از کی و چگونه وارد ارتش و هوانیروز شدید.

, شاهین نا: در ابتدا بفرمایید از کی و چگونه وارد ارتش و هوانیروز شدید.,

از آنجاییکه که در یک خانواده متدین و روحانی متولد شده بودم پدرم علاقمند بود که فرزندانش نیز در رشته علوم حوزوی تحصیل کنند و من نیز پس از پایان دوره دبیرستان در شیراز مشغول به تحصیل دروس حوزوی بودم که عشق و علاقه به پرواز موجب شد تا در سال ۵۴ وارد ارتش و هوانیروز شده و پس از پایان دوره های آموزشی، خلبان هلیکوپتر کبری شوم. البته بدلیل اینکه پدرم دوست نداشت که به رژیم پهلوی خدمت کنم از من می خواست تا خلبانی را رها کرده و به تحصیل علوم حوزوی بپردازم.

,

پس از پیروزی انقلاب اسلامی قصد داشتم خلبانی را رها کرده و به تحصیل بپردازم که بلافاصله با شروع جنگ کردستان و پس از آن جنگ تحمیلی و نیاز کشور به خلبان به توصیه پدر در هوانیروز ماندگار شدم و این توفیقی بود که خداوند شامل حال بنده کرده بود تا بتوانم در جمع دوستان و در کنار مردم از کشور اسلامی دفاع کنم.

,

شاهین نا: چگونه همزمان با وجود خلبان بودن مشغول ادامه تحصیل بودید

, شاهین نا: چگونه همزمان با وجود خلبان بودن مشغول ادامه تحصیل بودید,

همزمان با شرکت در عملیات ها به تحصیل علوم حوزوی نیز مشغول بودم سعی می کردم از فرصت ها نهایت استفاده را ببرم در ساعات غیر پرواز مطالعه می کردم تا اینکه در بهار سال ۶۱ ملبس به لباس روحانیت شدم و پس از آن نیز همزمان با دو لباس مشغول خدمت شدم که در موقع پرواز لباس خلبانی و دیگر اوقات لباس روحانیت بر تن داشتم.

,

kalaban  2

, kalaban  2, kalaban  2,

شاهین نا: در هشت سال دفاع مقدس در چه عملیات هایی شرکت داشتید

, شاهین نا: در هشت سال دفاع مقدس در چه عملیات هایی شرکت داشتید,

به دلیل خلبان هلیکوپتر کبری بودن در اکثر عملیات ها از جمله بیت المقدس، فتح الفتوح، فتح المبین، حصر آبادان و…  در نوک پیکان حمله حضور داشتم و با شهدای بزرگی همچون شهید شیرودی، شهید کشوری و شهید احمد نجاریان هم پرواز و با شهید صیاد شیرازی توفیق هم رزمی داشتم

,

از سال ۵۴ که وارد هوانیروز شدم تا سال ۸۴ با بیش از ۱۸۵۰ ساعت پرواز در اکثر عملیات ها حضور داشتم و بنا به فرموده حضرت امام (ره) جنگ برای هوانیروز هیچ وقت تمام نشد. پس از جنگ در مبارزه با اشرار و منافقین در جنوب و غرب کشور نیز حضور داشتم.

,

شاهین نا: خاطره از شهید صیاد شیرازی دارید برایمان بفرمایید.

, شاهین نا: خاطره از شهید صیاد شیرازی دارید برایمان بفرمایید.,

در عملیات مرصاد در حال شلیک موشک و راکت به سوی دشمنان بودیم و شهید صیاد شیرازی نیر با هلیکوپتر ۲۱۴ منطقه را کنترل می کردند، در پشت خاکریزهای دشمن یک دستگاه ماشین خاکبرداری با تعدای نیرو کمین کرده و بچه ها را اذیت می کردند شهید صیاد شیرازی در رادیو اعلام می کرد که اون ماشین را بزنید من نیز یه موشک شلیک کرده و ماشین منهدم شد که شهید پرسید چه کسی زد و دوستان گفتند که سید زده و ایشان مجددا نام مرا پرسیدند پس از فرود وقتی ایشان مرا دیدند در حالی که بسیار خرسند بودند با هم گفتگویی انجام دادیم

,

شاهین نا: شما ملبس به دولباسی بودید که به شکل ظاهری هیچ تناسبی باهم ندارند بفرمایید این دو را چگونه با هم داشتید.

, شاهین نا: شما ملبس به دولباسی بودید که به شکل ظاهری هیچ تناسبی باهم ندارند بفرمایید این دو را چگونه با هم داشتید.,

حفظ هردو لباس بسیار مشکل تر از کار کردن با آنها می باشد، یکی لباس تحرک دار و دیگری لباسی دارای وقار و متانت که در این لباس فرد باید خیلی صبور باشد. پس از ارتحال حضرت امام که خدمت مقام معظم رهبری رسیدم از جمله نصایح ایشان به حفظ هر دو لباس بود اما با وجود سختی هایی برای من که علاقه داشتم و با دروس حوزوی اشنا بودم این سختی دلچسب بود و به لطف اللهی و نصایح مقام معظم رهبری توانستم در هر دو لباس خدمت کنم.

,

شاهین نا: علت نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام ارتش چه بود

, شاهین نا: علت نامگذاری روز ۲۹ فروردین به نام ارتش چه بود,

به علت پیروزی های مکرر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی و دستاوردهایی که بدست آورده بود. این روز به نام ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

,

در اوایل جنگ تحمیلی زمانی که بنی صدر فرمانده کل قوا بود عملا به ارتش اجازه نمی داد که تحرکی داشته باشد و ارتش نیز بلاتکلیف مانده بود تنها هوانیروز بود که مستقل کار می کرد یادم هست در یکی از پروازهای شناسایی که با دوستان رفته بودم به علت تحریک کردن و درگیری با نیروهای دشمن وقتی که به پایگاه برگشتیم بنی صدر در پایگاه حضور داشت و وقتی که متوجه شد عامل تحریک و درگیری با دشمن بنده بودم توبیخی برایم نوشت یعنی حتی به هوانیروز هم خیلی اجازه نمی داد که کاری انجام دهند. پس از عزل او و شهادت شهید باهنر و رجایی و دوران ریاست جمهوری مقام معظم رهبری به لطف خدا و در سایه وحدت و رهبری امام خمینی(ره) نیروهای ارتش، سپاه و بسیج دشمن را از خاک کشور بیرون راندند.

,

شاهین نا: قدری از زندگی شخصی خود پس از بازنشستگی و فرزندان و تحصیلاتشان برایمان بگویید

, شاهین نا: قدری از زندگی شخصی خود پس از بازنشستگی و فرزندان و تحصیلاتشان برایمان بگویید,

با لبخندی که از ابتدای شروع گفتگو بر لب داشت گفت: می دانید که لباس روحانیت بازنشستگی ندارد بلکه هرچه از آن می گذرد تازه تر می شود. از سال ۵۴ به مدت ۱۰ سال در اصفهان سکونت داشتم و از سال ۶۳ نیز در شاهین شهر ساکن شدم، دارای دو فرزند پسر و پنج فرزند دختر می باشم. هر دو فرزند پسرم دارای تحصیلات عالیه در سطح دکترا در دروس حوزوی و هم دانشگاه هستند و دروس خارج را نیز می گذرانند و سه تن از دخترانم دارای تحصیلات بالاتر از کارشناسی ارشد و سطح ۳ حوزه هستند و دو دختر دیگرم نیز در حال تحصیل در سطح ۳ حوزه و پایان کارشناسی دانشگاه می باشند.

,

پس از بازنشستگی از ارتش با راه اندازی ۲۳ هیئت مذهبی که در حال حاضر اداره چند هیئت مذهبی از جمله هیئت مذهبی قشقایی های مقیم شاهین شهر و اصفهان و هیئت فرهنگیان شاهین شهر را بر عهدا دارم و همچنین مشغول تدریس درس اخلاق به تعدادی از جوانان علاقمند هستم.

,

kalaban  3

, kalaban  3, kalaban  3,

شاهین نا: رمز موفقیت خود و را در چه می بینید

, شاهین نا: رمز موفقیت خود و را در چه می بینید,

توفیق همه از جانب خداست حتی توفیق عبادت و استغفار نیز از جانب خدا می باشد و باید توفیق انجام همه کارهایمان را از خدا بخواهیم البته زمینه هایی نیز نیاز دارد از جمله دعای خیر پدر و مادر، لقمه حلال و برنامه ریزی برای همه امور زندگی که متاثر از هردو لباس خلبانی و روحانیت که مستلزم نظم و انضباط خاصی است می دانم.

,

شاهین نا: برای جوانان و همچنین مردم چه توصیه ای دارید

, شاهین نا: برای جوانان و همچنین مردم چه توصیه ای دارید,

توصیه من به جوانان این است که با توجه به وضعیت امروز جامعه، دنیا به سمت پاکی حرکت می کند. باید همه برای تزکیه نفس و اصلاح چامعه تلاش نمایند و فریب شیطان را نخورند. جوانان نیز به سمت مدگرایی و کارهای بیهوده نروند. و به فرموده مقام معظم رهبری در تحصیل علم، تهذیب و ورزش تلاش کنند. به لطف خدا شرایط زندگی در جمهوری اسلامی نسبت به قبل بسیار بهتر شده پس بنابراین باید از فرصت های زندگی بهترین استفاده را ببریم.

, توصیه من به جوانان این است که با توجه به وضعیت امروز جامعه، دنیا به سمت پاکی, توصیه من به جوانان, این است,  ,  , حرکت می کند. باید همه برای تزکیه نفس و اصلاح چامعه تلاش نمایند و فریب شیطان را نخورند. جوانان نیز به سمت مدگرایی و کارهای بیهوده نروند. و به فرموده مقام معظم رهبری در تحصیل علم، تهذیب و ورزش تلاش کنند. به لطف خدا شرایط زندگی در جمهوری اسلامی نسبت به قبل بسیار بهتر شده پس بنابراین باید از فرصت های زندگی بهترین استفاده را ببریم., حرکت می کند. باید همه برای تزکیه نفس و اصلاح چامعه تلاش نمایند و فریب شیطان را نخورند. جوانان نیز به سمت مدگرایی و کارهای بیهوده نروند. و به فرموده مقام معظم رهبری در تحصیل علم، تهذیب و ورزش تلاش کنند. به لطف خدا شرایط زندگی در جمهوری اسلامی نسبت به قبل بسیار بهتر شده پس بنابراین باید از فرصت های زندگی بهترین استفاده را ببریم.,

و اما توصیه ای برای عموم مردم؛ یادآوری دو نکته را ضروری می دانم. نکته اول این که روحانیت همانگونه که این انقلاب را به پیروزی رساند و ابرقدرت های شرق و غرب را کناز زد و توانست روی پای خود بایستد. بی شک توانایی اداره آن را نیز دارد و می تواند آن را حفظ کند. و به دست آقا امام زمان(عج) بسپارد.

, و اما توصیه ای برای عموم مردم؛,

نکته دوم نیز اینکه؛ خداوند در قرآن می فرماید با هرچه می توانید خود را آماده نگه دارید تا دشمن از شما بترسد. هرچند که لازم است همه نوع موشک انداز و اسلحه داشته باشیم اما هیچ چیزی موثرتر ار وحدت زیر سایه رهبری نمی تواند دشمن را بترساند. اگر همه با هم وحدت کلمه داشته باشیم و از رهبری اطاعت کنیم دشمن نمی تواند هیچ کاری انجام دهد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه