اخبار داغ

بازی جدید اصلاح طلبان با دولت

لقمانیان: خاتمی گفت تصور گزینه ‌های بهتر از سوی دولت اشتباه است/تشکیلاتمان حساب و کتاب درستی ندارد/ با راه اندازی کانون صنفی معلمان، شخصیت فرهنگیشان را گرفتیم

لقمانیان: خاتمی گفت تصور گزینه ‌های بهتر از سوی دولت اشتباه است/تشکیلاتمان حساب و کتاب درستی ندارد/ با راه اندازی کانون صنفی معلمان، شخصیت فرهنگیشان را گرفتیم
یکی از عناصر حزب منحله مشارکت از برنامه ریزی های اصلاح طلبان برای ترغیب و تشویق معلمان در راستای برگزاری تجمع و تحصن پرده برداشت.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با نزدیک شدن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های اصلاح طلبان برای ورود به مجلس آینده بیشتر شده و جلسات هماهنگی این جبهه هم به فراخور موقعیت افزایش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

هرچقدر جلسات هماهنگی بیشتری میان اصلاح طلبان در کشور برگزار می شود، اما خبرهای این جلسات حاکی از افزایش اختلافات میان اصلاح طلبان و از طرف دیگر بروز شکاف‌های این جبهه با دولت یازدهم بوده است.

,

در همین راستا طی روزهای گذشته، یکی از جلسات اصلاح طلبان به میزبانی جبهه منحله مشارکت و با سخنرانی رئیس شورای این جبهه منحله در همدان برگزار شد.

,

اظهارات مطرح شده از سوی لقمانیان از آن جهت که سرخط تعدادی از ناآرامی ها در کشور بوده و همچنین خط انتخاباتی اصلاح طلبان را مشخص می کند قابل تأمل است؛ این اظهارات پرده از سیاست های اصلاح طلبان در برخورد با دولت یازدهم برداشته است.

,

لقمانیان مانند سایر اصلاح طلبان پس از سیاه نمایی درباره دولت قبلی و عملکرد آن از جمله همیشگی منتقدان دولت دهم استفاده کرده و گفت: «فرصت همیشه برای تشکیلات پیش نمی‌آید، اگر یک فرصت خوبی پیدا شد باید از اولین فرصت به نحو احسن استفاده کرد».

, «فرصت همیشه برای تشکیلات پیش نمی‌آید، اگر یک فرصت خوبی پیدا شد باید از اولین فرصت به نحو احسن استفاده کرد».,

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سال جدید که سال انتخابات بوده است، اظهار داشت: «ما نباید مشکلات گذشته را داشته باشیم؛ اول باید یک انسجامی داشته باشیم که نداریم، حالا نمی دانم سر چه چیزی است که همیشه اختلاف داریم.»

, «, ما نباید مشکلات گذشته را داشته باشیم؛ اول باید یک انسجامی داشته باشیم که نداریم، حالا نمی دانم سر چه چیزی است که همیشه اختلاف داریم., ما نباید مشکلات گذشته را داشته باشیم؛ اول باید یک انسجامی داشته باشیم که نداریم، حالا نمی دانم سر چه چیزی است که همیشه اختلاف داریم., »,

رئیس شورای جبهه منحله مشارکت همدان در ادامه به راهکارهای رسیدن به انسجام اصلاح طلبان پرداخته و تصریح کرد: «باید بتوانیم روی حداقل اشتراکات خود کار کنیم؛ همیشه اینگونه بوده است که در انتخابات ها به دنبال شعارهای خیلی تند و تیز و احیاناً هیجان انگیز رفته ایم و وقتی موفق شدیم دیگر دور هم جمع نشده ایم.»

,

لقمانیان با تأکید بر داشتن یک راهبرد و اندیشه از سوی اصلاح طلبان برای موفقیت در انتخابات آینده یادآور شد: در این چند سال ندیده ام که احزاب راهبرد مشخصی داشته باشند؛ قبل از انتخاب شدن باید بتوان با مردم ارتباط گرفت.

,

وی به نفوذ در طبقه پایین جامعه برای رأی آوردن در انتخابات اشاره کرد و گفت: «وقتی به فکر نان و مشکلات مردم نباشیم ، آنها می گویند دموکراسی مال خودتان و خودتان بروید دنبال کنید؛ مردم طبقه پایین اصلا ما را نمی شناسند».

,

رئیس شورای جبهه منحله مشارکت همدان با توجه به ضعف اصلاح طلبان در داشتن نیروهای مجرب و جوان بر لزوم کادرسازی در این جبهه تأکید کرد و گفت: «ما الان می‌خواهیم دو نفر، سه نفر، چند نفر را توی استان کاندیدا بکنیم، اگر برنامه ریزی نداشته باشیم شش ماه دیگر همان تعداد هستیم.»

,

لقمانیان در ادامه به عنوان مسئول حزب منحله مشارکت در همدان به ضعف‌ها و اشتباهات این حزب و اصلاح طلبان اعتراف کرده و گفت: «ما در این فقره خیلی ضعیف هستیم، تشکیلاتمان هیچ حساب و کتاب درست و حسابی ندارد؛ یک سال هم فرصت داریم، انتخابات نزدیک است و باید حضور داشته باشید.»

, ما در این فقره خیلی ضعیف هستیم، تشکیلاتمان هیچ حساب و کتاب درست و حسابی ندارد؛ یک سال هم فرصت داریم، انتخابات نزدیک است و باید حضور داشته باشید., ما در این فقره خیلی ضعیف هستیم، تشکیلاتمان هیچ حساب و کتاب درست و حسابی ندارد؛ یک سال هم فرصت داریم، انتخابات نزدیک است و باید حضور داشته باشید.,

وی در ادامه، همدان را به عنوان مرکز استان های غربی برای فعالیت اصلاح طلبان در غرب کشور معرفی و برنامه‌های فعالیت انتخاباتی دیگر استان‌ها را از این استان دانسته و گفت: «همدان دالان غرب کشور است... نمی‌گذارند فضای آزاد در اینجا به وجود بیاید... خیلی هوشیار باشید و بهانه به دست اینها ندهید؛ تا کنون خیلی صبر کرده ایم... می خواهند فضا را روی ما ببندند و بعد بگویند شما ها آدم افراطی هستید».

,

رئیس شورای جبهه منحله مشارکت همدان با تکرار شعار تغییر برای ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات، تصریح کرد: «حقیقتش این است که ما به دنبال تغییر موازنه نیروها به نفع خودمان بودیم؛ هرکجا می دیدیم که توان تغییر موازنه قدرت را داریم می آمدیم جلو.» که این اظهارات نشان دهنده تلاش اصلاح طلبان برای رسیدن به قدرت بوده که این افراد به دنبال پیگیری مطالبات مردمی نبوده و تنها از مردم استفاده ابزاری می کنند.

, «حقیقتش این است که ما به دنبال تغییر موازنه نیروها به نفع خودمان بودیم؛ هرکجا می دیدیم که توان تغییر موازنه قدرت را داریم می آمدیم جلو.», «حقیقتش این است که ما به دنبال تغییر موازنه نیروها به نفع خودمان بودیم؛ هرکجا می دیدیم که توان تغییر موازنه قدرت را داریم می آمدیم جلو.»,

لقمانیان به دیدار های مکرر با یکی از سران فتنه اشاره کرده است و بدون در نظر گرفتن ارتباطات ظاهری نسبتاً خوب خود با استاندار و کارشکنی های پشت پرده اعتراف کرد: « آقای خاتمی بنده را مخاطب قرار داد و گفت: حتماً برو با استاندار تعامل کن، اگر فکر می کنی ان را بر می دارند و فرد بهتری می گذارند، اشتباه می کنی... خودم هم فکر می کنم چاره‌ای جز نزدیک شدن به آنها نداریم.»

, آقای خاتمی بنده را مخاطب قرار داد و گفت: حتماً برو با استاندار تعامل کن، اگر فکر می کنی ان را بر می دارند و فرد بهتری می گذارند، اشتباه می کنی... خودم هم فکر می کنم چاره‌ای جز نزدیک شدن به آنها نداریم.», آقای خاتمی بنده را مخاطب قرار داد و گفت: حتماً برو با استاندار تعامل کن، اگر فکر می کنی ان را بر می دارند و فرد بهتری می گذارند، اشتباه می کنی... خودم هم فکر می کنم چاره‌ای جز نزدیک شدن به آنها نداریم.»,

این اظهارات لقمانیان در حالی است که اصلاح طلبان از مدت ها پیش در عمل پروژه عبور از دولت را کلید زده اند، اما در ظاهر ادعا می کنند که نمی‌خواهند از دولت عبور کنند و تمام تلاش خود را برای همکاری با دولت به کار می‌بندند!

,

وی در ادامه با تأکید بر این حرف که «ما خائن نیستیم» اذعان کرد: «اگر بتوانیم کاری کنیم که از همین استاندار و مدیران استفاده کنیم و یک نماینده خوبی در انتخابات برای خودمان دست و پا کنیم، چه اشکالی دارد؟... ما نمی توانیم با این استاندار بجنگیم.»

, «ما خائن نیستیم», «ما خائن نیستیم»,

رئیس شورای جبهه منحله مشارکت همدان در طول جلسه توهین‌های مکرری به منتقدان و مخالفان روحانی از سوی لقمانیان انجام شد، تا جایی‌که وی منتقدان را کودتاگر خوانده و تفکرات ملی گرایی و نهضت ملی را تبلیغ کرد.

,

لقمانیان در ادامه از صحنه گردانان اصلی تجمعات معلمان و نقش اصلی کانون صنفی معلمان در این تجمعات پرده برداشت و اذعان کرد: « ما آن زمان آمدیم خودمان کانون صنفی معلمان درست کردیم ولی هدفمان چه بود؟... ما می خواستیم به اسم مطالبات مالی برای معلم‌ها آنها را در صحنه بیاوریم، ولی هدف نهایی ما این بود که یک مدیر خوبی بیاوریم و بر ما حاکم شود ولی الان آمده ایم چه بگوییم؟ آمده ایم مطالبات معلمان را بگیریم ولی در عوض شخصیت فرهنگی آنها را از آنها گرفتیم».

, « ما آن زمان آمدیم خودمان کانون صنفی معلمان درست کردیم ولی هدفمان چه بود؟... ما می خواستیم به اسم مطالبات مالی برای معلم‌ها آنها را در صحنه بیاوریم، ولی هدف نهایی ما این بود که یک مدیر خوبی بیاوریم و بر ما حاکم شود ولی الان آمده ایم چه بگوییم؟ آمده ایم مطالبات معلمان را بگیریم ولی در عوض شخصیت فرهنگی آنها را از آنها گرفتیم»., « ما آن زمان آمدیم خودمان کانون صنفی معلمان درست کردیم ولی هدفمان چه بود؟... ما می خواستیم به اسم مطالبات مالی برای معلم‌ها آنها را در صحنه بیاوریم، ولی هدف نهایی ما این بود که یک مدیر خوبی بیاوریم و بر ما حاکم شود ولی الان آمده ایم چه بگوییم؟ آمده ایم مطالبات معلمان را بگیریم ولی در عوض شخصیت فرهنگی آنها را از آنها گرفتیم».,

وی با حمایت از رسیدن به توافق هسته ای به هر قیمتی گفت: « (اگر میان ایران و آمریکا) صلح بشود ما اصلاح طلبان بهتر می توانیم مطالباتمان را مطرح کنیم».

,

داشتن موضوع پوشش برای فعالیت های سیاسی موضوع بعدی است که لقمانیان به آن اشاره و بیان کرد: «حرکات ما باید مدنی، درست و منسجم باشد، ما منسجم نیستیم، مثلاً عجیب است که ما به دور هم جمع شده ایم ... اگر متحد بودیم، هنگامی که می خواستند استاندار را به ما تحمیل کنند، نمی گذاشتیم؛ الان هم اگر متحد باشیم استاندار روی ما ده برابر حساب می کند».

, «حرکات ما باید مدنی، درست و منسجم باشد، ما منسجم نیستیم، مثلاً عجیب است که ما به دور هم جمع شده ایم ... اگر متحد بودیم، هنگامی که می خواستند استاندار را به ما تحمیل کنند، نمی گذاشتیم؛ الان هم اگر متحد باشیم استاندار روی ما ده برابر حساب می کند»., «حرکات ما باید مدنی، درست و منسجم باشد، ما منسجم نیستیم، مثلاً عجیب است که ما به دور هم جمع شده ایم ... اگر متحد بودیم، هنگامی که می خواستند استاندار را به ما تحمیل کنند، نمی گذاشتیم؛ الان هم اگر متحد باشیم استاندار روی ما ده برابر حساب می کند».,

لازم به ذکر است حسین لقمانیان رئیس شاخه همدان حزب منحله مشارکت و نماینده این شهر در مجلس ششم بود. او ششم آذرماه سال 79 با ایراد یک سخنرانی تند علیه قوه قضائیه و اتهام زدن به این قوه باعث شد تا دادستان علیه او اعلام جرم کرده و او برای مدتی در زندان اوین به سر ببرد که در نهایت عفو رهبری شامل حال وی شده و او دوباره به مجلس باز گشت.

,

سرانجام با فعالیت مستقیم حزب منحله مشارکت در فتنه 88 این حزب در کلیه استان ها اعم از همدان منحل شد و لقمانیان نیز به عنوان یک فعال اصلاح طلب به فعالیت خود ادامه داد.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه