اخبار داغ

مسئولان چاره ای بیندیشند؛

معضل بزرگ بیکاری جوانان تحصیلکرده در سیروان

معضل بزرگ بیکاری جوانان تحصیلکرده در سیروان
ادامه روند معضل بیکاری می تواند برای قشر جوان تبعات ناخوشایندی را در پی داشته باشد و همین امر پدیده ناهنجاری های اجتماعی را در سطح شهرستان ترویج می نماید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیروان نوین، نبود شرایط مساعد کاری؛ شهرستان سیروان را با پدیده مهاجرت جوانان جویای کار روبرو کرده است، جوانانی که برای دستیابی به موقعیت شغلی، اقتصادی و اجتماعی بهتر، راهکاری به نام مهاجرت برگزیده‌اند که بعضاً برای امرار معاش به شغل های کاذب که هیچگونه سنخیتی به رشته تحصیلی آنها ندارد درشهرهای مانند تهران مشغول به کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیروان نوین,

ادامه روند معضل بیکاری می تواند برای قشر جوان تبعات ناخوشایندی را در پی داشته باشد و همین امر پدیده ناهنجاری های اجتماعی را در سطح شهرستان ترویج می نماید.

,

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مسائل اجتماعی عمده مشکلات و ناهنجاری هایی که بعضاً شاهد آن هستیم معضل بیکاری است که امروزه دامنگیر بسیاری از جوانان شهرستان سیروان شده است.

,

یکی از شهروندان سیروانی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص معضل بیکاری آن هم در میان قشر جوان تحصیلکرده گفت: معضل بیکاری قشرجوان تحصیلکرده و مهاجرت آنها به شهرهای دیگر امروز دامنگیر جوانان این شهرستان شده است.

,

این شهروند اظهار کرد: جوانان تحصیلکرده ما که به عنوان پتانسیل های بالقوه شهرمان هستند پس از متحمل شدن هزینه های سرسام آور تحصیل و فراغت از تحصیل با نبود شغل مناسب، مهاجرت را بر ماندن در شهر و دیار خود ترجیح می دهند.

,

وی افزود: دولت می تواند با یک برنامه ریزی مدون و کارشناسی شده بخشی از این معضل را برطرف سازد.

,

یکی از جوانان تحصیلکرده که دارای مدرک کارشناسی ارشد می باشد، گفت: بیکاری امروز در بین جوانان رواج زیادی پیدا کرده، به طوری که بالا رفتن سن ازدواج، افزایش طلاق و اعتیاد از ردپای بیکاری در معظلات اجتماعی جامعه است.

,

این جوان سیروانی عنوان کرد: بنده حدود دو سال است فارق التحصیل شده ام که برای یافتن شغل آبرومندانه یک سالی است پیگیر هستم که موفق نشده ام.

,

وی اظهار کرد: متاسفانه امروز به گونه ای شده که جوانان تحصیلکرده هیچ جایگاهی ندارند و عمده اشتغالات به واسطه داشتن ارتباطات قوی می باشد تا بتوان در یک اداره و یا مراکز خصوصی مشغول به کار شد.

,

یکی دیگر از تحصیلکردهای سیروان اظهار کرد: متاسفانه در شهرستان سیروان طرح های زیربنایی ریشه ای وماندگاری اجرا نشده است و این قضیه باعث افزایش بیکاری بخصوص در قشر تحصیلکرده این شهرستان شده است.

,

مجتبی بوچانی تاکید کرد: بیکاری بزرگترین مشکل جوانان این شهرستان است و نبود شغل در شهرستان نیز منجر به مهاجرت بی‌رویه جوانان به شهرهای دیگر مانند تهران و ... شده است.

,

بوچانی اظهار کرد: به طور متوسط در هر خانواده سیروانی، یک تا دو نفر بیکار وجود دارد وبی تفاوتی مسئولین سبب شده تا آمار بیکاری و مهاجرت در سیروان بالا رود..

,

ایجاد اشتغال پایدار و حمایت از سرمایه گذاران از راه های مبارزه با پدیده شوم بیکاری وجلوگیری از مهاجرت جوانان به شهرهای اطراف است و امیدواریم مسئولان استان و شهرستان برای کاهش بیکاری و جلوگیری از مهاجرت جوانان این شهرستان چاره ای بیندیشند.

,

 

,

انتهای پیام/ر

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه