اخبار داغ

برای اولین بار در کشور؛

چاپ 45 جلد فرهنگ نامه شهدای استان سمنان بر اساس حروف الفبا

چاپ 45 جلد فرهنگ نامه شهدای استان سمنان بر اساس حروف الفبا
فرمانده سپاه استان سمنان از چاپ 45 جلد فرهنگ نامه شهدای استان سمنان بر اساس حروف الفبا برای اولین بار در کشور خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شاخه طوبی، سردار سید محمدتقی شاهچراغی در مراسم پایانی اجلاسیه شهدای شهرستان شاهرود که با حضور مسئولین کشور،استانی و شهرستانی و حضور پرشور عموم مردم و خانواده معظم شهدا و ایثارگران در مصلی پیامبر اعظم(ص) شاهرود برگزار شد با تقدیر و تشکر از برگزاری این اجلاسیه فاخر و بزرگ و خیر مقدم به همه مسئولان با اشاره به گزارشی از اقدامات کنگره سه هزار شهید استان سمنان گفت: قریب به ده سال ستاد کنگره شهدای استان شکل گرفته و اساسی ترین کار جمع آوری آثار شهدا در شکلی مدون و علمی است و با تلاش انجام شده پرونده سه هزار شهید استان جمع آوری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخه طوبی,

وی افزود: با توجه به محتوای گرد آوری شده ما افتخاراتی داریم که بر اساس سرشماری میانگین جمعیت استان در دفاع مقدس 417 هزار نفر بوده که در ایام دفاع مقدس 42 هزار رزمنده داشته ایم که هر 10نفر از مردم استان یک نفر در دفاع مقدس حاضر بوده است.

,

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان خاطر نشان کرد: سه هزار شهید استان که از هر 145 نفر یک شهید و قریب به 7550 نفر جانباز که از هر 55 نفر از مردم استان یک جانباز داریم.

,

وی تصریح کرد: از نظر تعداد جمعیت استان و اعزام رزمنده ما مقام اول اعرام کشور را داریم و مقام سوم از نظر تعداد شهید به جمعیت استان و اینکه تمام شهدای ما در خط مقدم جبهه شهید شده اند.

,

شاهچراغی با بیان اینکه از نظر جمعیت جانبازان مقام اول کشور را داریم بیان کرد: بعد از جمع آوری آثار در قالب 24 کمیته مسئولین اقدامات را پیگیری کردند و جمع آوری سه هزار شهید تمام شده و برنامه ریزی برای چاپ 100 عنوان کتاب که حدود 70 عنوان چاپ شده است و مابقی سیر مراحل چاپ را می گذرانند ادامه دارد.

,

وی عنوان کرد: برای اولین بار در کشور فرهنگ نامه شهدای استان در 45 جلد بر اساس حروف الفبا چاپ شده که 15 جلد آن مربوط به شهدای شهرستان شاهرود است و هزار حلقه فیلم جمع آوری و بازبینی و بازخوانی شده است.

,

دبیر کنگره سه هزار شهید استان سمنان در ادامه گفت: 145 هزار تصویر آماده سازی شده و 14 مستند از شهدای شاخص استان تهیه و از سیمای استان در حال پخش است و هفت مستند دفع مقدس و یک فیلم بلند مربوط به شهدای شهرستان شاهرود به نام عقیق تولید و در حال پخش است.

,

وی افزود: 5800 دقیقه برنامه تبلیغی و 15 هزار دقیقه برنامه تولیدی صداوسیما در حال پخش است و برای اولین بار در کشور تمبر یادبود سه هزار شهید استان چاپ و در کنگره استانی رونمایی خواهد شد.

,

شاهچراغی با اشاره به تهیه سرود کنگره گفت: سرودی با توجه به شهدا و جاذبه ها و شاخص های استان تهیه شده و سه هزار یادبود ویژه طرح کشوری برای سه هزار خانواده شهدا تهیه شده که به خانواده های شهدا اهدا می شود و دهه برنامه دیگر اجرا خواهد شد.

,

وی با اشاره به شور و هیجان ایجاد شده در اجلاسیه شهدای شاهرود گفت: وقتی وارد صحنه می شوید و مخصوصاً وارد گلزار شهدا می شوی احساس می کنید رزمندگان و شهدا حضور دارند و در همه شهرستان های استان بین 3 تا 7 روز برنامه اجرا شده که آخرین و بزرگترین آن در شاهرود و با همکاری همه دستگاه های مسئول برگزار شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه