اخبار داغ

ابلاغ طرح خرید برق از مشترکان

ابلاغ طرح خرید برق از مشترکان
وزیر نیرو با صدور دستورالعملی طرح ویژه خرید و صرفه‌جویی در مصرف برق تابستانی صنایع و بخش کشاورزی را ابلاغ کرد که تعرفه خرید برق مردادماه ۲۰ درصد گران‌تر از سایر ماه‌ها تعیین شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر، با قطعی شدن کمبود و کسری سه هزار مگاواتی برق برای تابستان سال جاری، حمید چیت چیان وزیر نیرو بخشنامه پرداخت پاداش به مشترکان صرفه جو در مصرف برق در حوزه صنایع و کشاورزی را به توانیر و شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع برق استانی ابلاغ کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر این اساس با ابلاغ این بخشنامه جدید مشترکان صنعتی و کشاورزی در ازای کاهش مصرف برق در دوره پیک تابستانی از تخفیف‌های برقی وزارت نیرو برخوردار خواهند شد به طوری‌که با درصد کاهش بار و تعداد روز همکاری، میزان پاداش محاسبه و در قبوض مشترکان اعمال می‌شود.

,

از سوی دیگر چیت چیان وزیر نیرو در نامه ای به شرکت توانیر، دستورالعمل پرداخت به مشترکان شرکت کننده در برنامه پاسخگویی بار در بخش کشاورزی را هم ابلاغ کرده است.

,

در این نامه، طول دوره همکاری با این پروژه برقی از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور اعلام و تاکید شده است در صورت همکاری مشترکان، در مرداد ماه مقدار ۲۰ درصد به پاداش همکاری افزوده خواهد شد.

,

براساس این دستورالعمل، در مناطق دارای تعرفه غیرگرمسیر، حداکثر مقدار انرژی مصرفی مجاز در زمان اوج بار ۱۵۰ کیلووات ساعت و در مناطق دارای تعرفه گرمسیر این میزان حداکثر ۳۰۰ کیلوولت ساعت تعیین شده است.

,

به گزارش مهر، در حال حاضر مشترکان صنعتی به ازای هر کیلووات‌ ساعت با توجه به مصرف خود در زمان کم‌ باری، میان ‌باری و اوج بار حدود ۵۳ تومان پرداخت می‌کند، از این رو مشترکان صنعتی بابت تخفیف ۸۰ تومان به‌ازای هر کیلووات‌ ساعت پاداش همکاری دریافت خواهند کرد.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه