اخبار داغ

در آستانه نمایشگاه کتاب؛

کتاب‌فروشی‌های سوت و کور در آستانه نمایشگاه کتاب/ استقبال از خاطرات دیپلماسی صدر

کتاب‌فروشی‌های سوت و کور در آستانه نمایشگاه کتاب/ استقبال از خاطرات دیپلماسی صدر
رکود، واژه‌ای است که در روزهای پایانی فروردین در کتابفروشی‌ها حاکم بود و کتابفروشان برگزاری نمایشگاه کتاب تهران را یکی از اصلی‌ترین عوامل این رکود برشمردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، «نمایشگاه کتاب!»... این عبارت همه را به یاد اردیبهشت، کتاب، خرید، گردش و تنفس در میان کتاب می‌اندازد اما نکته‌ای که کمتر به چشم‌ می‌آید کتاب‌فروشانی هستند که تمام سال در یک محیطی به اسم کتابفروشی سرمایه خود را انباشته‌اند و باید چشم به راه مشتریانی باشند که برای خرید کتاب به آنها سری بزنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اما نمایشگاه کتاب و موسم آن هر چند بزرگترین اتفاق فرهنگی کشور در طول سال است اما نباید فراموش کرد که تاثیر چندان مطلوبی در کتاب‌فروشان ندارد. در هفته پایانی فروردین با توجه به نزدیک شدن به موسم برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در تماس با کتابفروشی‌ها همه یک حرف را تکرار می‌کردند که فروش خوب نیست! و این از اثرات بزرگترین رویداد فرهنگی کشور! است.

, بزرگترین رویداد فرهنگی کشور!,

وقتی علت را جویا می‌شدیم، پاسخ می‌دادند که به خاطر نزدیک شدن به روزهای برگزاری نمایشگاه کتاب کسی دیگر نمی‌آید کتاب تهیه کند و معدود نفراتی برای خرید کتاب می‌آیند.

,

با نگاهی به کتاب‌های پرفروش هفته پایانی فروردین این مسئله دیده می‌شود و نمود بیشتری پیدا می‌کند. کتاب «خانواده» یکه تاز این روزهای بازار کتاب است. این کتاب با توجه به اینکه محور دور دوم مسابقه «کتاب و زندگی» است توانسته در این هفته‌ها در میان پرفروش‌ها باشد. این کتاب با اختلاف چشمگیری از سایر کتب در جایگاه اول قرار گرفته است. این کتاب را انتشارات موسسه جهادی(صهبا) روانه بازار کتاب کرده است.

,

«انسان 250 ساله» عنوان دیگر کتابی است که در این هفته پرفروش شده و توانست در جایگاه دوم پرفروش‌ها قرار گیرد. این کتاب شرحی از زندگی مبارزاتی و سیاسی ائمه در طول 250 سال حیات ایشان از زبان حضرت‌ آیت‌الله خامنه‌ای است که موسسه جهادی(صهبا) آن را منتشر کرده است.

,

«من زنده‌ام» عنوان سومین کتاب پرفروش این هفته است. این کتاب که شرح اسارت 1001 روزه معصومه آباد در زندان‌های رژیم بعث است، بیش از 7 ماه است که در میان پرفروش‌ها جا خوش کرده است.

,
ردیف عنوان کتاب
پرفروش اول خانواده
پرفروش دوم انسان 250 ساله
پرفروش سوم من زنده‌ام
, ردیف عنوان کتاب پرفروش اول خانواده پرفروش دوم انسان 250 ساله پرفروش سوم من زنده‌ام , ردیف عنوان کتاب , ردیف, عنوان کتاب, پرفروش اول خانواده , پرفروش اول, خانواده, خانواده, پرفروش دوم انسان 250 ساله , پرفروش دوم, انسان 250 ساله, انسان 250 ساله, پرفروش سوم من زنده‌ام , پرفروش سوم, من زنده‌ام, من زنده‌ام,

 

,

در هفته پایانی فروردین با وجود اینکه حال فروشنده‌ها و کتاب‌هایشان خوب نبود و همه از اوضاع فروش گلایه داشتند اما کتا‌ب‌های جالب توجهی در میان پرفروش‌ها دیده می‌شد. کتاب تازه رونمایی شده «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات محمد صدر» که انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده یکی از جمله عناوینی است که در هفته پایانی اولین ماه بهار توانسته بود پرفروش شود.

,

یکی از کتابفروشی‌هایی که از آن برای پرفروش‌های زیر بازارچه کتاب اطلاعات هفتگی فروش می‌گیریم فروشگاه «کتابستان» واقع در ایستگاه متروی شهدای تهران است. کتاب‌های پرفروش این فروشگاه ترکیب جالب توجهی را شکل داده بود. کتاب‌هایی که در این فروشگاه پرفروش شده بود بیشتر در حوزه مسائل خانواده بود. وقتی از فروشنده این فروشگاه پرسیدیم گفت ما روی کتاب‌های این حوزه در کنار ادبیات داستانی بیشترین توان خود را صرف می‌کنیم.

,

یکی دیگر از مسائلی که می‌توان به آن استناد کرد در اینکه در آستانه برگزاری نمایشگاه کتاب، کتاب‌فروشان دچار نوعی رکود در فروش شده‌اند تنوع نویسندگان در میان پرفروش‌ترین نویسنده‌ها است. نویسندگانی حتی با دو مرتبه تکرار توانستند در این بین عنوان پرفروش‌ترین نویسنده را به خود اختصاص دهند و این در حالی است که هفته‌های پیش از این اختلاف بیش از این تعداد بوده است.

,

معصومه آباد نویسنده کتاب «من زنده‌ام» در کنار حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در این هفته توانستند عنوان پرفروش‌ترین نویسنده‌ها را به خود اختصاص دهند و در جایگاه نخست قرار بگیرند.

,

شهید سیدمرتضی آوینی، آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی، اصغر طاهرزاده، خاویر کرمنت، غلامرضا قلی‌پور و موسی غیور نویسندگانی هستند که در جایگاه دوم پرفروش‌ترین نویسنده‌ها قرار گرفتند.

,

علی صفائی حائری، قاسم صرافان، مهدی قزلی، حسین سیدی، احمد شاملو، خلیل ملکی و هوشنگ مرادی کرمانی نیز دیگر نویسندگانی هستند که در این هفته به رغم اوضاعی که توضیح آن در بالا آمد در جایگاه سوم پرفروش‌ترین نویسندگان قرار گرفتند.

,
ردیف نام نویسنده
نویسنده اول حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان - معصومه آباد
نویسنده دوم شهید سیدمرتضی آوینی - آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی - اصغر طاهرزاده - خاویر کرمنت - غلامرضا قلی‌پور - موسی غیور
نویسنده سوم علی صفائی حائری - قاسم صرافان - مهدی قزلی - حسین سیدی - احمد شاملو - خلیل ملکی - هوشنگ مرادی کرمانی
, ردیف نام نویسنده نویسنده اول حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان - معصومه آباد نویسنده دوم شهید سیدمرتضی آوینی - آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی - اصغر طاهرزاده - خاویر کرمنت - غلامرضا قلی‌پور - موسی غیور نویسنده سوم علی صفائی حائری - قاسم صرافان - مهدی قزلی - حسین سیدی - احمد شاملو - خلیل ملکی - هوشنگ مرادی کرمانی , ردیف نام نویسنده , ردیف, نام نویسنده, نویسنده اول حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان - معصومه آباد , نویسنده اول, حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان - معصومه آباد, حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان - معصومه آباد, نویسنده دوم شهید سیدمرتضی آوینی - آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی - اصغر طاهرزاده - خاویر کرمنت - غلامرضا قلی‌پور - موسی غیور , نویسنده دوم, شهید سیدمرتضی آوینی - آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی - اصغر طاهرزاده - خاویر کرمنت - غلامرضا قلی‌پور - موسی غیور, شهید سیدمرتضی آوینی - آیت‌الله عبدالله جوادی‌آملی - اصغر طاهرزاده - خاویر کرمنت - غلامرضا قلی‌پور - موسی غیور, نویسنده سوم علی صفائی حائری - قاسم صرافان - مهدی قزلی - حسین سیدی - احمد شاملو - خلیل ملکی - هوشنگ مرادی کرمانی , نویسنده سوم, علی صفائی حائری - قاسم صرافان - مهدی قزلی - حسین سیدی - احمد شاملو - خلیل ملکی - هوشنگ مرادی کرمانی, علی صفائی حائری - قاسم صرافان - مهدی قزلی - حسین سیدی - احمد شاملو - خلیل ملکی - هوشنگ مرادی کرمانی,

مریم حیدرزاده، شاعر روشن‌دلی که طی چند سال گذشته و بیشتر در دهه 70 و اوایل دهه 80 نامش بر سر زبان‌ها افتاد در این هفته با تازه‌ترین کتابش در میان پرفروش‌ها دیده شد. «تو را در حضور همه دوست دارم» عنوان تازه‌ترین اثر این شاعر است که انتشارات معین آن را چاپ کرده است.

,

«صد سال تنهایی» اثر گابریل گارسیا مارکز در هفته پایانی فروردین در میان پرفروش‌های فروشگاهی دیده می‌شد، وقتی از فروشنده پرسیده شد علت پرفروش شدن این کتاب چیست؟ در پاسخ شنیدیم که این کتاب به نظر در یک جمعی پیشنهاد شده بود چون چند نفر همزمان با هم آمدند و کتاب را تهیه کردند.

,

در هفته پایانی فروردین 94 با توجه به اینکه بازار هم چندان در شرایط پایداری نبود اما انتشارات موسسه جهادی(صهبا) توانست با یک برتری بلا منازع جایگاه پرفروش‌ترین ناشر را به خود اختصاص دهد.

,

انتشارات دفتر نشر معارف ناشر دوم پرفروش این هفته شد و انتشارات سوره مهر نیز توانست عنوان سومین ناشر پرفروش هفته پایانی فروردین را به خود اختصاص داد.

,
ردیف عنوان ناشر
ناشر اول موسسه جهادی(صهبا)
ناشر دوم دفتر نشر معارف
ناشر سوم سوره مهر
, ردیف عنوان ناشر ناشر اول موسسه جهادی(صهبا) ناشر دوم دفتر نشر معارف ناشر سوم سوره مهر , ردیف عنوان ناشر , ردیف, عنوان ناشر, ناشر اول موسسه جهادی(صهبا) , ناشر اول, موسسه جهادی(صهبا), موسسه جهادی(صهبا), ناشر دوم دفتر نشر معارف , ناشر دوم, دفتر نشر معارف, دفتر نشر معارف, ناشر سوم سوره مهر , ناشر سوم, سوره مهر, سوره مهر,

جهت دریافت جدول کامل پرفروش‌های هفته پایانی فروردین 94 اینجا کلیک کنید.

, , ,

منبع: فارس

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه