اخبار داغ

وقتی تیر دولت به سنگ خورد؛

بازار داغ بایدها ونبایدها/حذف پولدارها از لیست یارانه بگیرها

بازار داغ بایدها ونبایدها/حذف پولدارها از لیست یارانه بگیرها
حذف یارانه ثروتمندان در پایان سال 93 به یک معضل برای دولت تدبیر و امید بدل شد و این در حالی بود که مجلس، دولت را موظف کرد تا براساس بودجه 93 دهک‌های درآمدی را اصلاح و یارانه گروه های بالای درآمدی را حذف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سرویس سیاسی ” آرمان کرمان؛ حذف یارانه ثروتمندان در پایان سال ۹۳ به یک معضل برای دولت تدبیر و امید بدل شد و این در حالی بود که مجلس، دولت را موظف کرد تابراساس بودجه ۹۳ دهک‌های درآمدی را اصلاح و یارانه گروه های بالای درآمدی را حذف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ” , آرمان کرمان, ,

این فشار مجلس به دولت برای حذف یارانه دهک های پردرامد در سال ۹۴ نیز ادامه یافت و دولت موظف به ادامه پیگیری برای حل این موضوع در سال جدید شد و اصلاح دهک های پردرامد و حذف یارانه ثروتمندان مجددا در دستور کار دولت قرار گرفت.

,

 

,

وقتی تیر دولت به سنگ خورد

, وقتی تیر دولت به سنگ خورد,

در این راستا دولت در یک اقدام در اوایل سال ۹۳ از همه مردم خواست که برای گرفتن یارانه ثبت نام کنند و در کنار آن حجم عظیمی از تبلیغات رسانه ای و مصاحبه های گوناگون در شبکه های محتلف آغاز و از افرادی که وضع معیشتی خوبی دارند در خواست شد که از گرفتن یارانه انصراف دهند.

,

حجم عظیمی از نظرات کارشناسی برای قانع کردن دهک های پردرآمد جامعه برای انصراف از گرفتن یارانه در رادیو و تلوزیون و روزنامه ها و سایت های خبری یک موج عظیم رسانه ای برای حذف داوطلبانه یارانه اقشار پردرآمد جامعه بود.

,

کارشناسان تلاش کردند تا مردم را مجاب کنند انصراف از یارانه می تواند کشور را در سازندگی بیشتر یاری کند اما انگار این موج عظیم رسانه ای به اهداف خود نرسید و به درب بسته خورد.

,

 

,

نتیجه راستی آزمایی دولت

, نتیجه راستی آزمایی دولت,

بعد از اجرای این طرح حجم عظیمی از سوال ها در اذهان عمومی مردم شکل گرفت که نتیجه راستی آزمایی دولت به کجا رسید؟ و چه گروه هایی از گرفتن یارانه حذف می شوند؟

,

چند ماه از اجرای این طرح دولت گذشت اما خبری از راستی آزمایی نشد ولی در ماه های پایانی سال ۹۳ بود که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت به رسانه ها اعلام کرد که دولت یازدهم حذف یارانه پردرآمدها را آغاز کرده است!

,

سخنگوی دولت در همین ارتباط گفته است: “اما باید تأکید کنم که حذف خانوارهای پردرآمد از مدت ها قبل در راستای تبصره ۲۱ قانون بودجه شروع شده اما ضرورت ندارد که رسانه ای شود و در باره آن در رسانه ها گزارش منتشر شود.

,

حذف یارانه ثروتمندان در هاله ای از سکوت خبری

, حذف یارانه ثروتمندان در هاله ای از سکوت خبری,

برنامه دولت برای حذف یارانه گروه های پردرآمد در هاله ای از سکوت خبری و رسانه ای بود و دولت تلاش می کرد تا این طرح را با کمترین تنش سیاسی و اجتماعی اجرا کند و در این راستا قرار نیست همه اخبار و اطلاعات درباره حذف یارانه گروه های پردرآمد خبری و رسانه ای شود.

,

این امر در حالی است که بسیاری از مردم خواستار اطلاعات کامل و شفاف در این زمینه بوده و معتقدند دولت باید برای حذف یارانه دهک های مختلف به مردم پاسخ دهد.

,

اما سیاست دولت به ارامش و دوری از هر گونه تنش سیاسی و اجتماعی است و معتقد است گزارش ریز اقدامات انجام شده در این زمینه می تواند به ایجاد یک موج تنش زا در کشور منجر شود که البته بسیاری از کارشناسان نیز بر این امر اعتقاد دارند.

,

چند روز قبل خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یارانه ۵ گروه در سکوت خبری و بدون اطلاع رسانی حذف شده است! هر چند این خبر چند ساعت بعد از سوی سخنگوی دولت در رسانه ملی تکذیب شد .

,

اما برخی رسانه ها درحالی به این موضوع پرداختند که دولت قبلاً اعلام کرده بود قصد ندارد در این زمینه مدام به اعلام خبرهای مختلف بپردازد.

,

 

,

اقشار اسیب پذیر نگران نباشند

, اقشار اسیب پذیر نگران نباشند,

کمک به اقشار نیازمند جامعه یکی از اهداف طرح هدفمند کردن یارانه ها در دولت قبل بود و در این میان بعد از سال ها از اجرای این طرح این مبلغ یارانه ها برای دهک های پایین جامعه به یک نیاز ماهانه تبدیل شده است.

,

نیازی که امروز برای بعضی از نیازمندان جامعه به یک امر لازم و ضروری تبدیل شده که بدون آن گذران زندگی مشکل خواهد بود.

,

در این میان صحبت ها از حذف یارانه دهک های ثروتمند و پر درامد جامعه گهگاه این شائبه را که امکان حذف کامل یارانه وجود دارد را تشدید می کند اما دولت این موضوع را تکذیب کرده است.

,

 

,

عدم وجود بانک اطلاعاتی دقیق از دارایی اقشار ثروتمند

, عدم وجود بانک اطلاعاتی دقیق از دارایی اقشار ثروتمند,

 

,  ,

برای حذف یارانه اقشار پردرآمد، یکی از مهمترین مشکلات عدم وجود بانک‌های اطلاعاتی دقیق از میزان دارایی‌های خانوار است که روند اجرای قانون را کند کرده است.

,

سرپرست اداره‌کل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه کارگروه بررسی حذف یارانه اقشار پردرآمد با محوریت وزارت رفاه، جلسات نهایی خود را برگزار می‌کند، اظهار داشت: نتیجه دقیق این نشست‌ها به زودی اعلام خواهد شد.

,

احد رستمی ادامه داد:‌ تاکنون هیچ گروهی حذف نشده‌اند، اما برخی افراد که میزان دارایی و درآمدشان مشخص بود، از ابتدای سال ۹۴ حذف شدند، اما به طور کلی پیشنهاد حذف تمام اقشار پردرآمد در فرمولی معین خواهد شد.

,

 انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه