اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با دانا:

اختلاف اصلاح طلبان در مسائل ریشه ای/ لیبرال ها می خواهند از نمد دولت، برای خود کلاه ببافند/ لزوم احترام دولت به جایگاه مجلس

اختلاف اصلاح طلبان در مسائل ریشه ای/ لیبرال ها می خواهند از نمد دولت، برای خود کلاه ببافند/ لزوم احترام دولت به جایگاه مجلس
این کارشناس سیاسی در خصوص رویکرد اصلاح طلبان به دولت بیان داشت: نوع مواجهه اصلاح طلبان از زمانی که دولت آقای روحانی تشکیل شد، نشان دهنده این است که می خواهند از محاسن این دولت استفاده کنند؛ اما مضراتش گردن اینها نیفتد. برای همین این گروه یک فاصله معناداری بین خودشان و دولت ایجاد کرده اند
[

ناصر ایمانی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درخصوص وحدت نظر و هم پیوندی جریان های مختلف اصلاح طلب برای انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: جناح اصلاح طلب مشکلات زیادی برای رسیدن به وحدت دارد. اولا اینکه طیف های مختلف اصلاح طلب در این که کدامشان اصلاح طلب هستند و کدامشان نیستند، اختلاف نظر هایی با یکیگر دارند؛ همچنین آنها بر سر رهبری یا کادر هدایت اصلاح طلبان و همین طور درخصوص ساز و کار لازم برای انتخابات نیز اختلاف نظرهای جدی داردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی اذعان داشت: امید اصلاح طلبان عمدتا به دولت است. آنها تلاش دارند تا بار این افتراقی که بینشان وجود دارد را از طریق دولت کاهش دهند.

,

اصلاح طلبان می خواهند از نمد دولت، کلاهی برای خود ببافند

, اصلاح طلبان می خواهند از نمد دولت، کلاهی برای خود ببافند, اصلاح طلبان می خواهند از نمد دولت، کلاهی برای خود ببافند,

این کارشناس سیاسی درباره نوع رویکرد اصلاح طلبان خاطر نشان شد: اصلاح طلبان می خواهند، اگر دولت بتواند موفقیت هایی برای مسائل هسته ای یا اقتصادی کسب کند، آن را به نام خود بزنند و از این نمد کلاهی برای خودشان ببافند و الا اگر بحث دولت نبود، اصلاح طلبان مشکلات خیلی جدی برای هم نظری در موضوع انتخابات داشتند.

,

وی افزود: نوع مواجهه اصلاح طلبان از زمانی که دولت آقای روحانی تشکیل شد، نشان دهنده این است که می خواهند از محاسن این دولت استفاده کنند؛ اما مضراتش گردن اینها نیفتد. برای همین این گروه یک فاصله معناداری بین خودشان و دولت ایجاد کرده اند، که نه می توان گفت که این دولت، دولت اینها است مثل دوران آقای خاتمی و نه می شود گفت که دولت اینها نیست. اصلاح طلبان موضع شان را در حد وسط نگه می دارند تا اگر شرایطی فراهم شد و دولت موفقیت هایی کسب کرد، بتوانند از این موفقیت ها مصادره به مطلوب کنند و اکر هم شرایط فراهم نشد و دولت نتوانست خیلی در صحنه های مختلف موفق شود، اینها مسئولیت آن را به عهده نگرفته باشند.

,

کنار کشیدن اصلاح طلبان به نفع دیگری در انتخابات مجلس خیلی بعید است

, کنار کشیدن اصلاح طلبان به نفع دیگری در انتخابات مجلس خیلی بعید است, کنار کشیدن اصلاح طلبان به نفع دیگری در انتخابات مجلس خیلی بعید است,

ایمانی در پاسخ به این سؤال که «امکان دارد گروه های مختلف اصلاح طلب و یا متمایل به اصطلاح طلب تلاش کنند تا همچون انتخابات ریاست جمهوری یک لیست ارائه کنند؟» گفت: امکان این خیلی کم است؛ چراکه در انتخابات ریاست جمهوری بحث یک نفر مطرح بود و آقای عارف هم بر اساس قیودات تشکیلاتی کنار نکشید، بلکه صرفا به خاطر یک بحث اخلاقی که بین او و آقای خاتمی وجود داشت، توصیه آقای خاتمی را پذیرفت و انصراف داد؛ ضمن اینکه خود آقای عارف هم می دید که فضای عمومی بیشتر تمایل به سمت آقای روحانی دارند؛ ولی در انتخابات مجلس اینگونه نیست، چراکه در انتخابات مجلس تعداد زیادی نماینده مطرح هستند و بحث کنار کشیدن یک مقدار سخت است و به همین دلیل هم چالش های آنها بیشتر خواهد بود.

,

وی راجع به وضعیت اصولگرایان نیز ابراز داشت: در جریان اصول گرا هم از این جهت، وضعیت قابل قبول نیست و در آنجا هم مشکلاتی هست و عدم هماهنگی در آنجا هم وجود دارد. اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اخیر کارنامه خوبی از لحاظ وحدت و همنظری از خود نشان ندادند و در آن جبهه هم خیلی شرایط مناسب نیست و در حقیقت هر دو جناح ما از این بابت رنج می برند و مشکلات جدی دارند.

,

دولت باید به جایگاه مجلس در قانون گذاری، نظارت و انتقاد احترام بگذارد

, دولت باید به جایگاه مجلس در قانون گذاری، نظارت و انتقاد احترام بگذارد, دولت باید به جایگاه مجلس در قانون گذاری، نظارت و انتقاد احترام بگذارد,

ناصر ایمانی در مورد اینکه برخی معتقدند که مجلس و دولت باید همسویی سیاسی داشته باشند تا کشور پیشرفت کند، بیان کرد: ما نه همسویی برایمان خیلی مهم است و نه غیر همسویی؛ بلکه مهم این است که هم دولت و هم مجلس، شرایط عمومی کشور را در هر برهه ای درک کنند.

,

وی افزود: دولت باید تلاش کند تا جایگاه مجلس در عرصه قانون گذاری، نظارت، انتقاد و ... حفظ شود و در عین حال هم دلی و تعامل بین دولت و مجلس برای رفع مشکلات بوجود بیاید. به نظر من مجموعه ای که مورد نیاز است باید شکل بگیرد و اینکه همسو باشد یا نباشد خیلی ملاک نیست. چرا که ممکن است در همسویی و یا غیر همسویی این موضوع محقق شود.

,

وی یادآور شد: در مجلس ششم هم همانطور که به یاد دارید هر دو کاملا با هم همسو بودند؛ اما ما مشکلاتی را برای اداره کشور بین دولت و مجلس داشتیم. بنابراین ملاک نباید همسویی دولت و مجلس باشد؛ بلکه ملاک باید روحیه تعامل و همکاری برای اداره کشور باشد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه