اخبار داغ

آخرین اخبار از زلزله شدید ۷.۹ ریشتری کاتماندو

آخرین اخبار از زلزله شدید ۷.۹ ریشتری کاتماندو
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۷.۹ درجه در مقیاس ریشتر صبح امروز کاتماندو پایتخت نپال را لرزاند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، گزارش‌ها از وقوع یک زلزله بزرگ 7.9 ریشتری در 35 کیلومتری شهر لامجون در نزدیکی کاتماندو در نپال خبر می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این درحالیست که برخی گزارشها شدت این زمین لرزه را 7.7 و 7.5 اعلام کرده اند اما مرکز لرزه نگاری آمریکا آن را 7.9 ریشتر تخمین زده است.

,

به دنبال وقوع این زلزله سقوط بهمن در کوههای اورست در هیمالیا نیز گزارش شده است و وزارت داخلی نپال اعلام کرده است که تا کنون ۸ کوهنورد در این بهمن کشته شده‌اند.

,

گفته می‌شود که این زمین لرزه در شهرهای شمالی هند و بخشهایی از بنگلادش نیز احساس شده است. بنابر گزارشها یک نفر در هند و 2 نفر در بنگلادش کشته شده و صدها نفر نیز مجروح شده‌اند.

,

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خسارتهایی نیز در دقایق اولیه وقوع این زمین لرزه بزرگ مشاهده شده است.

,

خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام نپالی گزارش داد که صدها نفر در این زمین لرزه بزرگ کشته شده‌اند. شبکه اسکای نیوز تعداد قربانیان این زلزله را حداقل 449 نفر گزارش کرده است. در عین حال خبرگزاری رویترز از افزایش شمار قربانیان به ۶۱۸ نفر خبر داد. رویترز همچنین گزارش داده که صدها نفر نیز در زیر آوار گرفتار هستند و احتمال افزایش تعداد تلفات وجود دارد.

,

مقامات نپالی ساکنان مناطق نزدیک به مرکز زلزله را در مدارس دولتی اسکان داده‌اند.

,

زلزله بزرگ نپال در سال 1934 جان 16000 نفر را گرفت. مدتها بود که کارشناسان زلزله نسبت به احتمال وقوع زلزله‌ای مشابه در کاتماندو هشدار داده بودند.

,

,

, ,

,

, ,

,

, ,

,

, ,

,

, ,

,

, ,

,

, ,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه