اخبار داغ

امام جمعه سراب:

اگر کسی ادعا کند دولتمردان ما و یا نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام، اشتباهی بزرگ و تاریخی است

اگر کسی ادعا کند دولتمردان ما و یا نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام، اشتباهی بزرگ و تاریخی است
امام جمعه سراب گفت: اگر کسی ادعا کند دولتمردان ما و یا نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام، اشتباهی بزرگ و تاریخی است و اگر این ادعا از طرف شخصی در لباس روحانیت باشد غلط اندر غلط است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، سخنرانی حجت الاسلام حسن روحانی در همایش سراسری فرماندهان ناجا و ذکر مطالبی از قبیل "پلیس موظف به اجرای اسلام نیست؛ پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن اجرای قانون است" و "برای ایجاد امنیت باید فقر و بیکاری را از بین ببریم؛ چسبیده ایم به چند فرع اسلام و فکر می کنیم دنیای منکر و معروف آنجاست." انتقادات و واکنش های مختلفی را در پی داشت. بدین منظور خبرنگار گروه سیاسی آناج گفت و گویی کوتاه با حجت الاسلام علی اکبر اکرمی امام جمعه سراب ترتیب داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

اگر کسی ادعا کند دولتمردان ما و یا نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام، اشتباهی بزرگ و تاریخی است

, اگر کسی ادعا کند دولتمردان ما و یا نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام، اشتباهی بزرگ و تاریخی است, اگر کسی ادعا کند دولتمردان ما و یا نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام، اشتباهی بزرگ و تاریخی است,

حجت الاسلام اکرمی در واکنش به این موضع رئیس جمهور که " پلیس موظف به اجرای اسلام نیست؛ پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن اجرای قانون است" گفت:  اگر کسی ادعا کند دولتمردان ما و یا نیروهای مسلح موظف به اجرای قانون هستند نه اسلام، اشتباهی بزرگ و تاریخی است و اگر این ادعا از طرف شخصی در لباس روحانیت باشد غلط اندر غلط است.

,

ما انقلاب کردیم و شهید دادیم قوانین اسلام در کشور جاری شود

, ما انقلاب کردیم و شهید دادیم قوانین اسلام در کشور جاری شود, ما انقلاب کردیم و شهید دادیم قوانین اسلام در کشور جاری شود,

وی افزود: کشور ما یک کشور اسلامی است؛ ما انقلاب کردیم و شهید دادیم قوانین اسلام در کشور جاری شود. آیا ما قوانینی غیر از قانون اسلام داریم که اینچنین از نام اسلام هراس داریم؟!

,

وی ادامه داد: پلیس ما و نیروی انتظامی اول باید به قوانین شرع توجه کنند بعد به قوانین ابلاغ شده و هرقانونی خارج از اسلام مردود است؛ چه از ناحیه ی نمایندگان باشد، چه از جای دیگر.

,

امام جمعه سراب بیان داشت: وقتی از گفته ی رئیس جمهور مبنی بر اینکه "پلیس موظف به اجرای اسلام نیست، پلیس یک وظیفه دارد و آن اجرای قانون است" مطلع گشتم بسیار متاسف شدم؛ این گفته بسی جای تاسف و شگفتی دارد. البته امیدوارم نظرشان سوء نباشد.

,

پلیس مرکز اقتصادی نیست که برای ایجاد امنیت با فقر و بیکاری مبارزه کند

, پلیس مرکز اقتصادی نیست که برای ایجاد امنیت با فقر و بیکاری مبارزه کند, پلیس مرکز اقتصادی نیست که برای ایجاد امنیت با فقر و بیکاری مبارزه کند,

اکرمی افزود: رئیس جمهور چند هفته قبل از این در مورد امر به معروف و نهی از منکر  اظهار نظر کردند و امروز نیز در در همایش سراسری فرماندهان ناجا اظهار کردند بالاترین منکر فقر و بیکاری است که باید با آن مبارزه کنیم و امر به معروف و نهی از منکر را به تذکر به چند خانم در خیابان محدود کرده اند؛ این تفکر، تفکر کاملا اشتباهی است چون پلیس مرکز اقتصادی نیست که برای ایجاد امنیت با فقر و بیکاری مبارزه کند.

,

اگر دولت عرضه دارد  فقر و بیکاری را حل کند

, اگر دولت عرضه دارد  فقر و بیکاری را حل کند, اگر دولت عرضه دارد  فقر و بیکاری را حل کند,

وی با تاکید بر اینکه رفع بیکاری و فقر وظیفه ی دولت است نه پلیس، گفت: اگر دولت عرضه دارد خودش فقر و بیکاری را حل کند؛ وقتی عرضه ی این کار را ندارد پس چرا با این حرف ها فرافکنی می کند؟! البته به نظر من این ها نشانه ی ضعف دولت است.

,

امام جمعه سراب ادامه داد: وظیفه ی پلیس ایجاد امنیت اخلاقی و اجتماعی است نه رفع بیکاری و فقر و من تعجب می کنم از رئیس جمهوری که در کسوت روحانیت ولی نسبت به فروع دین چنین بی موالات باشد و سخنان سخیف بگوید.

,

توصیه من به آقای روحانی این است که راهی را که دولت اصلاحات به غلط رفت و شکست خورد، عبرت بگیرد

, توصیه من به آقای روحانی این است که راهی را که دولت اصلاحات به غلط رفت و شکست خورد، عبرت بگیرد, توصیه من به آقای روحانی این است که راهی را که دولت اصلاحات به غلط رفت و شکست خورد، عبرت بگیرد,

وی بیان داشت: نصیحت و توصیه ی من به آقای روحانی این است که راهی را که دولت اصلاحات به غلط رفت و شکست خورد؛ و راهی را که آقای احمدی نژاد در دوره دوم در پیش گرفت و شکست خورد، در پیش نگیرد و از تجربه ی آنان عبرت بگیرد.

,

وی توضیح داد: امر به معروف و نهی از منکر دستور قرآن است و آن را به عموم ملت نسبت داده است؛ قانون قوه ی قضائیه و نیروی انتظامی نیز همان است که قرآن گفته است؛ لذا قوه ی قضائیه باید با فسادهایی مثل بدحجابی مقابله کند نه اینکه دنبال رفع فقر و بیکاری باشد.

,

اکرمی گفت: سوال من از آقای روحانی این است که آیا پلیس اشتغال ایجاد می کند؟! آیا پلیس با فقر و بیکاری مبارزه می کند؟! این چه تفکر غلطی است؟! امیدوارم آقای رئیس جمهور کار را بیشتر از این خراب نکنند.

,

امام جمعه سراب خاطرنشان کرد: من به شدت منتقد و معترض به این امر هستم و اگر بار دیگر تکرار شود پاسخ محکمی خواهیم داد.

,

وی در خاتمه گفت: اگر آقای روحانی وظیفه ی پلیس را مبارزه با فقر و بیکاری می دانند پیشنهاد می کنم به ارگان های اقتصادی و بانک مرکزی نیز بفرمایند تا در مورد امر به معروف و نهی از منکر مطالعه کنند.

,

انتهای پیام/ص

, , , ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه