اخبار داغ

کمپ اصلی قله اورست در نپال تخریب شد

کمپ اصلی قله اورست در نپال تخریب شد
خبرگزاری شینهوای چین روز شنبه در گزارشی از کاتماندو، به نقل از مقامات وزارت ورزش نپال اعلام کرد که کمپ اصلی قله اورست تخریب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا معاون وزارت گردشگری نپال امروز گفت: زلزله 1/8 ریشتری که امروز این کشور را در نوردید، موجب شد تا کمپ اصلی اورست، بلندترین قله جهان بر اثر بروز یک بهمن عظیم فرو ریخته و 10کوهنورد بین المللی را به کام مرگ ببرد.

وی با اعلام اینکه این بهمن حتی 30 کوهنورد را زخمی کرده است افزود: گروه های جستجو همچنان در حال بررسی آمار تلفات از میان گردشگران بومی و بین المللی هستند که احتمال می رود هنوز تعداد زیادی از آنها در بهمن های متعدد ناشی از زلزله و پس لرزه های آن در کوه های هیمالیا گرفتار آمده و حتی جان باخته باشند.

رسانه ها و مراکز مختلف قدرت این زمین لرزه را از 7،5 تا 8،1 ریشتر برآورد کردند.

آخرین اخبار منتشر شده در رسانه های بین المللی، از کشته شدن بیش از 700 نفر در این زلزله حکایت دارند و مقامات نپال نیز معتقدند آمار اصلی قربانیان این حادثه بیش از این تعداد است.

خبرگزاری کیودوی ژاپن نیز به نقل از مرکز تحقیقات لرزه نگاری آمریکا اعلام کرد که این زلزله مهیب علاوه بر تلفات جانی، موجب تخریب منازل مسکونی و تاسیسات زیربنایی نپال نیز شده است.

براساس این گزارش، شدت این زمین لرزه که با پس لزره های بزرگ و کوچک پرشماری نیز همراه شد به حدی بود که در کشورهای همسایه نپال از جمله در هند، بنگلادش، تبت نیز کاملا محسوس بود.

کمال سینگ بام، سخنگوی پلیس نپال اعلام کرد که اکثر قربانیان این حادثه از کاتماندو و شهرهای مجاور آن از جمله لالیتپور و مناطق باهاکتاپور بودند.

لاکسیم پراساد داکال، سنخنگوی وزارت مسکن نپال نیز در این خصوص گفت: زلزله ساعت 11 و 56 دقیقه صبح امروز به حدی شدت داشت که 21 منطقه از 75 منطقه مسکونی نپال را بشدت تحت تاثیر قرار داد و گزارشهای واصله از سراسر کشور از افزایش بیشتر تلفات اعلام شده خبر می دهند.


انتهای پیام /*

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه