اخبار داغ

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و جهادکشاورزی در حوزه امنیت غذایی ضروری است

همکاری وزارتخانه‌های بهداشت و جهادکشاورزی در حوزه امنیت غذایی ضروری است
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به بحث میزان سموم موجود در موادغذایی و همکاری‌های بین‌بخشی جهت رفع این نقیصه گفت: باید وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه ورود پیدا کرده و براساس استانداردهای جهانی مانع افزایش میزان سموم در محصولات کشاورزی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از خبرگزاری سینا، دکتر شهلا میرگلوی بیات درباره اجرایی شدن مفاد سیاست‌های کلی سلامت و همکاری بین بخشی اظهار کرد: در حوزه سلامت مسائل بهداشتی و درمانی مانند حلقه‌های زنجیر به هم وابسته هستند و باید در همه حوزه‌ها همبستگی وجود داشته باشد تا به هدف نهایی که سلامت و رضایت بیمار است، برسیم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری سینا,
,

وی تصریح کرد: اگر در سطح آموزش نتوانیم متخصص خوب، پزشک توانمند و نیروهای متخصص بین رشته‌ای تربیت کنیم، با مشکلات عدیده‌ای در حوزه بهداشت و درمان روبرو خواهیم شد و در اینجا نقش همکاری بین‌بخشی آشکار می‌شود.
 

,
,

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در ادامه با اشاره به بحث میزان سموم موجود در موادغذایی و همکاری‌های بین‌بخشی جهت رفع این نقیصه گفت: باید وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه ورود پیدا کرده و براساس استانداردهای جهانی مانع افزایش میزان سموم در محصولات کشاورزی شود.
 

,
,

میرگلوی بیات با تاکید بر این‌که همکاری بین ارگان‌ها نباید باعث موازی کاری شود، تصریح کرد: در حوزه قوانین و مقررات، قوانین باید ساده و روان تدوین شده تا قابلیت اجرایی داشته و قانون‌گذاران همه تلاش خود را برای تأمین و تخصیص منابع مالی پایدار بخش سلامت به کار گیرند.
 

,
,

وی در پاسخ به این‌که دولت یازدهم را تا چه اندازه در جهت تحول نظام سلامت موفق ارزیابی می‌کند، گفت: به نظر من اظهارنظر درباره عملکرد وزارت بهداشت در این حوزه بسیار زود است و باید حداقل وزارت بهداشت چهار سال در این حوزه کار کند و بعد درباره عملکرد آن قضاوت کنیم.
 

,
,

انتهای پیام/خ

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه