اخبار داغ

بازگشت«زندگی»به "جاده مرگ" عراق

بازگشت«زندگی»به "جاده مرگ" عراق
پس از ۱۰ سال، سرانجام امنیت به جاده سامرا - تکریت معروف به جاده مرگ که تحت کنترل تروریست‌ها و گروه‌های مسلح بود، بازگشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، سرانجام پس از 10 سال زندگی به جاده مرگ 50 کیلومتری سامراء – تکریت در استان «صلاح الدین» واقع در 180 کیلومتری شمال بغداد بازگشت. این جاده سامرا را به شهرک العلم متصل می‌کرد و از آنجا به شهر «الدور» زادگاه «عزت الدوری» معاون صدام می‌رسید.

«عامر الحمد» یک ستوان در اداره پلیس عراق به روزنامه فرامنطقه‌ای «الحیات» گفت: این جاده در واقع کمین‌گاه بزرگی برای عشائر ساکن در اطراف آن و تمام گروه‌ها و سازمانهای مسلح به وجود آمده پس از سال 2003 بود  و هر فردی که با دولت در ارتباط بود یا حتی اگر در حد یک کارمند غیرنظامی بود، یا هر فردی که با این گروه‌های مسلح مخالفت می‌کرد، در آن شکار می‌شد.

اهالی این منطقه صدها داستان از کشته شدن افراد در این جاده را به خاطر دارند.«محمد الدوری» یکی از نیروهای پلیس این منطقه برای حفظ جان خانواده‌اش ناچار شده در سامرا زندگی کند، می‌گوید: خبرنگاران عراقی، نخستین قربانی خود را در این جاده در زمستان 2006 دادند. «اطوار بهجت» نخستین قربانی خبرنگار این جاده بود که برای پوشش اخابر انفجار حرمین عسکرین (ع) از این جاده عبور کرد اما به دست افراد قبیله‌ای کشته شد.

وی افزود: عناصر القاعده و مردان  گروه تروریستی«نقشبندیه» وابسته به عزت الدوری، ده‌ها نیروی پلیس و ارتش عراق را ایجا ایست‌های بازرسی مختلف شناسایی و به پایگاه‌های خود در اطراف این خیابان برده‌ و اعدام کرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه