اخبار داغ

مصوبات جلسه امروز هیات دولت

مصوبات جلسه امروز هیات دولت
هیات دولت عصر یکشنبه به ریاست رییس جمهوری تشکیل جلسه داد و اعضای دولت در خصوص مهم ترین مسایل جاری کشور با یکدیگر بحث و تبادل نظر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مشرق، در این جلسه تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بررسی به تصویب هیات وزیران رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


تصویب یکی از آیین نامه های اجرایی قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار- مصوب 1390- از جمله مصوبات این جلسه بود. این آیین نامه با هدف ایجاد تعادل بین قیمت تولید و قیمت فروش و حمایت از تولید کنندگان کوچک و متوسط و فروشندگان کم سرمایه به تصویب رسیده است.

هیات وزیران همچنین تعیین نصاب معاملات کوچک ، متوسط و بزرگ موضوع قانون برگزاری مناقصات را در این جلسه به تصویب رساند. براساس مصوبه مذکور ، نصاب هریک از معاملات کوچک شامل معاملات کمتر از 139 میلیون ریال ، معاملات متوسط شامل معاملاتی که مبلغ معامله بیشتر از سقف معاملات کوچک بوده و از مبلغ یک میلیارد و 390 میلیون ریال تجاوز نکند و معاملات بزرگ شامل معاملاتی که مبلغ برآورد اولیه آنها بیش از یک میلیارد و 390 میلیون ریال باشد ، تعیین گردید. این مبالغ برای معاملاتی که به صورت مزایده انجام می شوند نیز تسری می یابد.

دولت با برقراری مقررات لغو روادید یک طرفه برای دارندگان گذرنامه های سیاسی ، خدمت و خاص بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به شرط عمل متقابل موافقت نمود.

با تصویب دولت ، حواله های ارزی که در دوره تحریم وسیله پرداخت نقدی در مبادلات تجاری با خارج از کشور محسوب می شود، مشمول مالیات مقرر در قانون مالیات های مستقیم نمی باشد.

تعیین تکلیف مالیات ناشی از مابه التفاوت هزینه سوخت به قیمت آزاد و یارانه ای شرکت های برق منطقه ای در سال 1388 از دیگر مصوبات هیات وزیران بود که با هدف رعایت اصل عدالت مالیاتی و شفاف نمودن روابط مالی بین شرکت های برق منطقه ای با سازمان امور مالیاتی به تصویب رسید. براساس این مصوبه ، زیان حاصل از شناسایی نرخ آزاد سوخت مصرفی درسال 1388 در شرکت های برق منطقه ای که به قیمت یارانه ای برگشت شده ، از درآمد مشمول مالیاتی مشخصه سال 1389 و سالهای بعد از آن مستهلک خواهد شد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه