اخبار داغ

کشف 3 تن روده گاو برای تولید سوسیس!

کشف 3 تن روده گاو برای تولید سوسیس!
راننده ٢٧ ساله خاور که بارنامه حمل بار به تهران را داشت، قصد داشت محموله روده را به یکی از کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس بفروشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اعتماد، 3.5 تن روده گاو جاسازی شده در یک خاور باری که قرار بود از کارخانه سوسیس و کالباس سردرآورد، توسط ماموران ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا توقیف شد.
 
سرهنگ خیرخواه، معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان درباره جزییات این خبر گفت: ساعت ١١ صبح پنجشنبه ماموران ایست بازرسی سه راه قلعه آستارا به یک دستگاه خاور باری مشکوک شده و به بازرسی از آن پرداختند که در جریان آن ۳.۵ تن روده گاو که در کیسه‌های ٥٠ کیلویی و در کف اتاقچه خاور جاسازی شده بود، کشف شد.
 
به گفته سرهنگ خیرخواه، راننده ٢٧ ساله خاور که بارنامه حمل بار به تهران را داشت، قصد داشت محموله روده را به یکی از کارخانه‌های تولید سوسیس و کالباس بفروشد اما با دستگیری از سوی ماموران در انجام نقشه خود ناکام ماند. معاون اجتماعی نیروی انتظامی گیلان با «غیربهداشتی» و «غیرمجاز» خواندن این محموله، ارزش تقریبی آن را ٦٠ میلیون تومان برآورد کرد و گفت: طبق نظر سازمان دامپزشکی آستارا، این فرآورده‌های دامی، در مصارف صنعتی و غیرقانونی و برای تهیه سوسیس و کالباس مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
 
این در حالی است که روایت رییس شبکه دامپزشکی آستارا از این اتفاق، تفاوت فاحشی با گفته‌های مسوولان انتظامی گیلان دارد. پورضرب در واکنش به خبر کشف ۳.۵ تن روده گاو غیرمجاز، تنها مشکل محموله را «نداشتن مجوز حمل بار» از سوی راننده خاور دانست و به «اعتماد» گفت: راننده مجوز بار نداشت و از سمت ارومیه به آستارا آمده بود. او حرف‌های دوپهلویی می‌زد. یک بار می‌گفت می‌خواهد محموله را به تهران ببرد. یک بار هم می‌گفت که می‌خواسته محموله را به یکی از کارخانه‌های فرآوری گوشت آستارا بفروشد در حالی که آستارا اصلا چنین کارخانه‌ای ندارد.
 
به گفته پورضرب، محموله‌هایی از این دست بارها در ایست‌های بازرسی آستارا توقیف می‌شوند چرا که افرادی هستند که قصد دارند محموله‌های روده گاو و گوسفند را به شکل غیرقانونی از مرزها عبور داده و به کشورهایی چون آذربایجان برسانند. او به «اعتماد» گفت که در هیچ کدام از کارخانه‌های گیلان از روده گاو برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده نمی‌شود و محموله‌های اینچنینی برای خروج از کشور و فروش به کارخانه‌های تولید فرآورده‌های گوشتی آذربایجان است.
 
همزمان سرهنگ رحیم مهدی‌زاده، فرمانده انتظامی شهرستان آستارا نیز در واکنش به این خبر، با بیان اینکه راننده قصد داشت فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی را تحویل سودجویان در رشت دهد از تلاش پلیس برای دستگیری سایر متهمان این پرونده خبر داد و گفت: برای راننده خاور پرونده تشکیل شده و تحقیقات از او برای مشخص شدن جزییات موضوع ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه