اخبار داغ

صدا و سیما دانش آموزان را به قانونی شکنی تشویق می کند/ پای عکس های سلفی به مدارس باز می شود

صدا و سیما دانش آموزان را به قانونی شکنی تشویق می کند/ پای عکس های سلفی به مدارس باز می شود
شاید همه شما تا به حال یکبار بادوربین تلفن همراه خود و یا دوربین عکاسی از خودتان عکس گرفته باشید، به این نوع عکاسی از خود، عکس سلفی می گویند که امروز با نزدیک شدن به هفته معلم پس از پشت سر گذاشتن عرصه های سیاست و ورزش و فرهنگ و هنر، با تشویق صدا و سیما وارد مدارس می شود، اما نکته قابل توجه ممنوعیت ورود موبایل به مدارس و تشویق صدا و سیما به قانون شکنی در مدارس می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از پایگاه خبری دانش آموزان؛ شاید همه شما تا به حال یکبار بادوربین تلفن همراه خود و یا دوربین عکاسی از خودتان عکس گرفته باشید، به این نوع عکاسی از خود، عکس سلفی می گویند که امروز با نزدیک شدن به هفته معلم پس از پشت سر گذاشتن عرصه های سیاست و ورزش و فرهنگ و هنر، با تشویق صدا و سیما وارد مدارس می شود، اما نکته قابل توجه ممنوعیت ورود موبایل به مدارس و تشویق صدا و سیما به قانون شکنی در مدارس می باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری دانش آموزان؛ , پایگاه خبری دانش آموزان, پایگاه خبری دانش آموزان,

 آموزش قانون و قانون مداری به مردم از جمله نوجوانان و جوانان یکی از وظایف مهم و اخلاقی رسانه ها می باشد.

,

درکنار رسانه ها سایر نهادها و سازمان ها هم باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند چراکه جامعه بدون قانون، جامعه ای بی نظم و مملو از هرج و مرج خواهد بود.

,

اهمیت این موضوع به حدی است که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرماندهان نیروی انتظامی به اهمیت قانون گرایی اشاره کرده و فرمودند: یک مسئله‌ی دیگری هم که خیلی به‌نظر من مهم است قانون‌گرایی است. این قانون‌گرایی دو عرصه دارد؛ یک عرصه در مواجهه‌ی با مردم؛ یعنی شما ببینید که کجا تخلّف از قانون میشود، آنجا در مقابلش بِایستید، یک عرصه‌ی دیگر در درون سازمان..."

,

آموزش و پرورش هم به عنوان تربیت کننده نسل آینده کشور این وظیفه مهم را بر عهده دارد و همواره باید در راه آموزش قانون و قانون مداری به دانش آموزان تلاش کند.

,

اما چیزی که امروز شاهد آن هستیم آموزش و تشویق قانون شکنی به دانش آموزان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می باشد.

,

با وجود صحبتهای محی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش در خصوص ممنوعیت استفاده دانش آموزان از تلفن همراه در مدارس؛ شبکه مستند سیما اقدام به برگزاری مسابقه ای تحت عنوان "نخستین جشنواره عکس سلفی استاد و معلم" کرده و با اهدای هدایای ویژه به برگزیدگان، دانش آموزان و دانشجویان را به شرکت در این جشنواره تشویق می کند.

,

امروز زندان ها پر هستند از کسانی که در دوران دانش آموزی قانون مداری را نیاموخته و با قانون شکنی آینده و انجام جرامی چون قتل، دزدی، خرید و فروش مواد مخدر، خرید و فروش مشروبات الکلی و... آینده خود و دیگران را تباه کرده اند.

,

خودمانی تر بگوییم، به قول مثل معروف "تخم مرف دزد، شتر دزد می شود"، دانش آموزی که امروز برای یک قانون شکنی (حمل موبایل در مدرسه) جایزه دریافت خواهد کرد فردا روزی به دلیل حمل سلاح یا حمل مواد مخدر و یا حمل هرگونه اشیاء و مواد ممنوع به زندان خواهد رفت.

,

بدیهی است که استفاده از اینترنت و حضور در فضای مجازی امری جدا نشدنی از زندگی مدرن امروز است.

,

اما از فضای مجازی می توان هم برای نشر فرهنگ و... استفاده کرد و هم می توان این فضا را تبدیل به فضای نشر اکاذیب و قانون شکنی کرد و چگونگی استفاده از ابزار و وسایل همیشه به خود افراد، آموزش ها ومحیط هایی که افراد در آنها قرار گرفته اند بستگی دارد.

,

امید است مسئولین هم با تدابیر بیشتر و بهتر جوانان و نوجوانان را به استفاده صحیح از اینترنت و نشر فرهنگ اسلامی و ایرانی تشویق کنند نه به قانون شکنی...!

,

انتهای پیام/ص

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه