اخبار داغ

آل‌سعود ۱۷۴ هزار نفر را در 2 روز گذشته بازداشت کرد!

آل‌سعود ۱۷۴ هزار نفر را در 2 روز گذشته بازداشت کرد!
روزنامه الاتحاد امارات روز دوشنبه نوشت: در دو روز گذشته بیش از ۱۷۴ هزار نفر به بهانه حضور غیر مجاز ، مخالفت با دولت و قانون کار و اقامت غیرقانونی در عربستان، دستگیر شده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، بر اساس این گزارش، این افراد به دلیل مشکلاتی از قبیل ورود غیر مجاز، اشتغال در کارهای غیرقانونی و مشکلات روادید از سوی نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و زندانی شده اند.

الاتحاد افزود: اخراج کارگران به بهانه های ذکر شده در حالی صورت می گیرد که مقامات سعودی در پی تجاوز به یمن و بمباران مردم بی گناه این کشور به شدت نسبت به حضور خارجیان به ویژه کارگران یمنی در این کشور و احتمال هرگونه اعتراض و اقدامات خرابکارانه نگران است .

عربستان هفته گذشته پس از ۲۷ روز حمله به غیر نظامیان و کشتار مردم بی دفاع یمن، از پایان عملیات نظامی موسوم به 'طوفان قاطعیت' در این کشور فقیر عربی خبر داد، اما دو ساعت پس از اعلام آتش بس، هواپیماهای متجاوز این کشور بار دیگر زیرساخت ها و مراکز مسکونی یمن را هدف بمباران قرار دادند.

در تجاوز عربستان به یمن تاکنون بیش از سه هزار نفر از مردم بی گناه به ویژه کودکان و زنان این کشور کشته و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای ارایه شده نزدیک به ۱۰ میلیون کارگر خارجی از کشورهای پاکستان، یمن، فیلیپین، بنگلادش، هندوستان ، نپال، مصر، مالزی، ترکیه و اندونزی در عربستان حضور دارند.

بدرفتاری و خشونت در برخورد با کارگران خارجی در عربستان به حدی است که بارها سازمان دیده بان حقوق بشر خواستار تحقیق در باره بدرفتاری سعودی ها با کارگران خارجی و محاکمه عاملان آن شده است.

اخیرا نیز ویدیوهایی در شبکه های اجتماعی پخش شد که در آن، کارگران اتیوپیایی با خشونت و بی رحمی تمام در خیابان یا در اماکن دیگر به شدت کتک زده می شدند و در مواردی هم به قتل رسیده بودند.

سازمان دفاع از حقوق بشر، بارها نسبت به شرایط نامناسب هزاران کارگر خارجی در عربستان از جمله دستمزدهای پایین، بدرفتاری کارفرمایان و سوء استفاده های جنسی، به این کشور هشدار داده و این شیوه رفتاری با کارگران را نوعی بردگی دانسته بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه