اخبار داغ

نوسان کرایه‌های تاکسی در قم!

نوسان کرایه‌های تاکسی در قم!
متأسفانه نوسان کرایه‌های تاکسی در شهر قم هم دیده می‌شود! به‌عنوان‌مثال، یک روز از میدان آزادگان به میدان مطهری کرایه تاکسی 800 تومان و روز دیگر 1000 تومان است!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، با ورود به سال جدید، مردم و کاسبان گوش‌به‌زنگ افزایش قیمت‌ها هستند، که کدام‌یک از اجناس، چند درصد افزایش قیمت داشتند، کدام‌یک از مشاغل، چند درصد افزایش حقوق دارند و...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری تحلیلی کریمه،,

متأسفانه دراین‌بین افرادی هم هستند که از وضعیت موجود سوءاستفاده کرده و گاه بیشتر از نرخ مصوب از مردم برای ارائه کالا یا خدمات وجهی دریافت می‌کنند!

,

به‌عنوان‌مثال، برخی از تاکسیرانان با نزدیک شدن به سال جدید، نرخ کرایه را افزایش می‌دهند، چه برسد به سال جدید!

,

وقتی هم که وارد سال جدید می‌شویم، حتی اگر نرخ مصوب برای آن سال به دستشان نرسیده باشد، از جانب خودشان، کرایه بیشتری از مسافران طلب می‌کنند! و در پاسخ به اینکه چرا نسبت به تاکسیرانان دیگر کرایه بیشتری می‌گیرید، می‌گویند: همه چی گران شده، کرایه ما نشه!!

,

ازاین‌رو گاهی به بهانه افزایش قیمت سوخت و با نام اصلاح قیمت و بار دیگر به مناسبت سال جدید و بهانه‌های واهی، کرایه‌های گزافی از مردم می‌گیرند.

,

متأسفانه این نوسان کرایه‌های تاکسی در شهر قم هم دیده می‌شود! به‌عنوان‌مثال، یک روز از میدان آزادگان به میدان مطهری کرایه تاکسی 800 تومان و روز دیگر 1000 تومان است!

,

حتی استفاده از تاکسی‌متر هم به نظر شخصی خودِ راننده بستگی دارد! چراکه برخی رانندگان آن را جدا کرده و در داشبورد یا شاید منزل گذاشته‌اند!

,

درواقع میزان دریافتی راننده محترم از مسافران بستگی به مرام و معرفت و همچنین حال‌وروز او در آن ساعت از روز یا شب دارد.

,

بنابراین آنچه عامل بیشترین دعواها میان مسافران و رانندگان هستیم، کرایه‌های نامتوازن و متغیری هستند که از سوی تاکسی‌دارها درخواست می‌شود و مسافران باید بپردازند و برخی هم نمی‌پردازند.

,

مجید صادقی، یکی از شهروندان قمی، در گفتگو با خبرنگار کریمه، گفت: برخی از رانندگان تاکسی واقعاً بی‌انصاف هستند و برخلاف نرخ مصوب کرایه‌ها، مقدار بیشتری کرایه از ما می‌گیرند.

,

وی افزود: البته رانندگان زیادی هم هستند که براساس نرخ مصوب کرایه دریافت می‌کنند.

,

راحله سلماسی هم یکی دیگر از شهروندان قمی است که از دست برخی از رانندگان تاکسی شاکی بوده و می‌گوید: وقتی سوار برخی از تاکسی‌ها که می‌شویم، انگار راننده ارث پدری از ما طلب دارد و رو هوا یک قیمتی برای خودش می‌گوید.

,

وی افزود: من واقعاً از مسئولان در خواست می کنم که به این اوضاع رسیدگی کنند.

,

سؤال اینجاست که چرا با هر افزایش قیمتی، رانندگان باید نفعش را ببرند یا حداقل اینکه کوچک‌ترین ضرری متحمل نشوند ولی شهروندان هم هزینه‌های ناشی از افزایش سوخت را در دیگر اجناس و کالاها بپردازند و هم کرایه بیشتری بدهند؟

,

قراچورلو عضو شورای شهر قم در این خصوص به خبرنگار فارس  گفت: «تعرفه‌ها مشخص هستند و وقتی افزایش تعرفه‌ای صورت می‌گیرد واژه «اصلاح قیمت» معنا ندارد؛ اصلاح یعنی اینکه اشتباهی وجود داشته و حال در راستای تصحیح آن اقدامی صورت گرفته ولی در مورد کرایه تاکسی که اشتباهی در آغاز سال وجود نداشته، بر اساس هزینه‌ها و قیمت‌ها یک تعرفه تعیین شده بود که در میانه‌سال بازهم افزایش یافت ولی با نام «اصلاح»؛ نرخ تعیین شده برای یک سال باید معتبر باشد ولی وقتی افزایش در قالب اصلاح صورت می‌گیرد این نمی‌تواند صحیح باشد بلکه باید روند قانونی را طی کرد و لایحه‌ای مجدداً به شورا ارسال و مصوب شود و سپس به فرمانداری برود و زمان لازم را هم میان دو لایحه رعایت کرد.»

,

وی در مورد لایحه اخیر شورا هم خاطرنشان کرد: «یک‌بار در سال 92 مصوبه‌ای در شورا برای سال بعد از آن به منظور تعیین قیمت کرایه تاکسی داشتیم ولی در میانه‌سال جاری باز هم مصوبه دیگری به بهانه افزایش قیمت حامل‌های انرژی از شورا خارج شد که منجر به افزایش قیمت کرایه‌ها شد که این امر اجحاف در حق کسانی است که از خدمات استفاده می‌کنند؛ در اینجا مردم متضرر شده‌اند زیرا از یک‌سو سوخت گران شده که تأثیرگذاری خاص خود را دارد و از سوی دیگر خدمات حمل‌ونقلی را هم گران‌تر تهیه می‌کنند؛ این مصوبات گرانی‌ها را تشدید می‌کند و به نظر می‌رسد نمایندگان مردم در شورا باید مدیریت صحیحی بر این قضیه داشته باشند و اجازه ندهند در طول سال چندین بار قیمت‌ها افزایش یابد.»

,

ناگفته نماند که روز گذشته مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم گفت: با توجه به ابلاغ نرخ کرایه انواع تاکسی‌ها اعم از گردشی، بی‌سیم و خطوط در سال ۱۳۹۴ کلیه رانندگان ملزم به رعایت نرخ مصوب ابلاغی هستند.

,

وی ادامه داد: تاکسیرانانی که نرخ مصوب کرایه سال ۹۴ رعایت نکنند به هیئت انضباطی معرفی می‌شوند.

,

عزتی افزود: شهروندان و مسافرین محترم می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود و مشکلات ایجاد شده از طرف رانندگان تاکسی مانند عدم استفاده از تاکسی‌متر، اخذ کرایه اضافه حمل مسافر دربستی و غیره را با شماره تلفن ۳۶۶۲۸۸۰۰ و شماره پیامک ۳۰۰۰۵۱۳۳ اطلاع دهند و یا با سامانه ۱۳۷ شهرداری قم تماس بگیرند تا بعد از رسیدگی، نتیجه به آن‌ها اعلام شود.

,

به گفته‌ی عزتی نرخ سال ۱۳۹۴ به‌صورت لیبل بر روی شیشه جلو کلیه تاکسی‌ها نصب شده است.

,

بنابراین شهروندان می‌توانند، از نرخ مصوب آگاهی داشته باشند.

,

...و در پایان بین از نمایندگان مردم در شورای شهر در خواست می‌کنیم که از یک‌سو قوانینی تصویب کنند و از سوی دیگر  نظارتی هم بر سازمان تاکسیرانی داشته باشند تا مانع ازاین‌گونه بی‌قانونی‌ها شوند تا دیگر رانندگان تاکسی نتوانند هر آنچه را می‌خواهند بر سر مردم بیاورند!

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه