اخبار داغ

پول‌های کثیف بهانه اصلاح‌طلبان برای هجمه جدید به دولت/تندروها به دنبال تغییرات در وزارت کشور

پول‌های کثیف بهانه اصلاح‌طلبان برای هجمه جدید به دولت/تندروها به دنبال تغییرات در وزارت کشور
به نظر می‌رسد با شکست پروژه پول‌های کثیف، زمین بازی برای هدایت دولت به سمت تغییر وزیر کشور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده‌تر شده باشد و شاید باید منتظر حملات شدیدتر رسانه‌های اپوزیسیون برای تغییرات مطلوب در وزارت کشور برای بهره‌برداری‌های سیاسی و جناحی در آینده باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، زمانی که رحمانی فضلی بعنوان وزیر دولت تدبیر و امید به مجلس اصولگرا پیشنهاد شد، فضای رسانه‌ای جامعه با تردید به این مسئله ورود پیدا کرد. عده ای این پیشنهاد را تنها مرحمی جهت اعلام همراهی دولت با همه جناح ها دانستند که تنها مدتی کوتاه دوام خواهد داشت و عده ای آن را هشداری به تندروهای اصلاح طلب دانستند که دولت در صدد تکرار حواشی وزارت کشور در دوران اصلاحات نیست.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، ,
,
710575.jpg
, 710575.jpg,

این انتصاب که به مذاق اصلاح طلبان دو آتشه و تندرو بسیار تلخ به نظر می رسید، از همان روزهای آغاز کار دولت ،آرزوهای اصلاح طلبان را جهت تسلط بر استانداری ها و فرمانداری ها بر باد داد. انتصابات گاهاً خلاف نظر این تندروها در استانها و تاخیر در تغییر فوری برخی مسئولین استانی در استانداری ها و فرمانداری ها حملات تندروهای تمامیت خواه این جناح را روانه وزارت کشور دولت تدبیر و امید کرد.

زمانی به بهانه سرعت پایین وزیر در تغییر استانداران دولت قبل و زمانی به بهانه انتصاب مسئولینی در استانها که دارای صلاحیت کافی(بخوانید مطابق میل تندروهای تجدید نظر طلب) نیستند،تیرهای روزنامه ها و رسانه های خود را روانه ساختمان خیابان فاطمی کردند.

این حملات در اسفند ماه گذشته رنگ و بوی دیگری به خود گرفت و رسانه های زنجیره ای که همواره با تیترهای هماهنگ خود شائبه ی انتشار از یک اتاق را پررنگ کرده اند،با حرکت 180 درجه ای متضاد با مواضع قبلی ،شروع به پرداختن به مساله ای کردند که به گمان خودشان می تواند به پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات مجلس آتی کمک شایان توجهی کند.
 

,
,
,
,
,
,
, ,

پولهای کثیف بهانه ای جدید جهت لاپوشانی فساد سیاسی و فرهنگی تجدید نظرطلبان تندرو در لباس اصلاح طلبی بود.بهانه ای که با آن می شد به چند هدف رسید؛هدایت فضای کشور به سمت دعواهای سیاسی در آستانه توافق حساس هسته ای ، تلاش جهت سرکوب رقبای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی و حمله به نمایندگان مردم در مجلس نهم.

حساسیت ها درباره ورود پول کثیف به عرصه سیاست آنگاه شدت گرفت که در اسفند سال گذشته عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در نشستی، هشدار داد: "بخشی از پول کثیف به حوزه امنیتی می رود... با حضور و ورود این پول ها به حوزه سیاست نیز روبه رو هستیم. اگر این پول ها کنترل نشود به همه حوزه ها وارد خواهد شد."
 

,
,
,
,
, ,
,

با انتشار این سخنان راه برای برداشتهای سیاسی منفعت طلبانه این رسانه ها باز شد.توپخانه آتشین روزنامه ها و وب سایت های اینترنتی زنجیره ای به سمت اصولگرایان به عنوان رقیب سنتی سیاسی روانه شد و بعد از مدت کوتاهی به بحثهای اول سیاسی کشور تبدیل گردید.

تیترهای روزانه و هفتگی این رسانه ها موجب شد مجلس به مساله ورود پیدا کند و وزیر را جهت پاسجگویی به میان نمایندگان بکشاند.این بار هم  رسانه های مورد نظر در اقدامی هماهنگ این اقدام نمایندگان را تهدید وزیر کشور و دولت تلقی کردند و با تیترهای غیر اخلاقی خود حملات خود را روانه نمایندگان مردم کردند.
 

,
,
,
,
, ,
,

رحمانی فضلی روز گذشته در مجلس شورای اسلامی حاضر شد تا مستندات خود را پیرامون ادعای پولهای کثیف با ذکر نام و مقدار آن مطرح کند. در ابتدای جلسه علنی  وزیر توضیحاتی در مورد روزی که چنین موضوعی را مطرح کرده بود ارائه داد و براساس آن اظهار داشت:" این صحبت من در جمع فرماندهان مبارزه با مواد مخدر بود و قرار نبوده است رسانه ای شود." فضلی در پی اصرار نمایندگان مبنی بر افشای نام‌ها گفت: "شما از من می‌خواهید که اسامی که نبوده و موضوعی که وجود نداشته مطرح کنم و اعلام می‌کنم از صحبت‌های من استفاده سیاسی شده و مورد تحریف و انحراف قرار گرفته است.
 

,
,

بدین ترتیب وزیر کشور از ادعای ورود پول های کثیف در انتخابات عقب نشینی کرد و  از جوابیه وزارت کشور به رسانه هایی که این اظهارات را با سوگیری سیاسی منتشر کرده بودند خبر داد. رئیس مرکزاطلاع رسانی وزارت کشوراعلام کرد، اصلا وظیفه وزارت کشورنیست که افشاگری کند و وزیر تنها به یک "احتمال" هشدار داد. برخی رسانه ها اظهارات وزیر را با جهت گیری های خاص پوشش دادند.


با این عقب نشینی رسانه های زنجیره ای اصلاح طلبان دوباره حملات خود را روانه ساختمان خیابان فاطمی کردند. این رسانه ها بدون پرداختن به این مساله که دروغ رسانه ای خودشان بوده که باعث ایجاد حاشیه برای وزارت کشور و این چالش ها شده است،تنها به اتهام زنی به وزیر و نمایندگان مجلس رو آوردند و صبح امروز تیترها با تیرهایی با  چاشنی آتشین بیشتر به سمت وزارت کشور روانه شد.
 

,
,
,
,
,
, ,


شرق نوشت: فضلی توپ را به زمین رسانه ها انداخت. اعتماد به همین بسنده کرد:آدرس سربسته پول های کثیف. روزنامه ابتکار در مطلبی  باخت وزیر در بازی پول کثیف را تیتر کرد و نوشت:عقب نشینی وزیرکشور به ضعف سیاسی وی تبدیل شده وتبعات منفی هم برای دولت روحانی دارد.و ادامه داد: اگر فضلی قصد نداشت اسنادی ارائه کند، چرا ازآن سخن گفت که مجبورشود رسانه ها را متهم به فریبکاری کند؟
 

,
, شرق, اعتماد, ابتکار,
,

اما تندترین حملات ماموریت روزنامه ای بود که سابقه پناهندگی قلم بدستانش به کشورهای غربی بیشتر از سایر رسانه‌هاست. روزنامه آفتاب یزد در مطلبی وزیر را متهم به تلاش جهت تخریب دولت کرد و نوشت: فضلی برای تخریب وجهه دولت و روحانی به بهارستان رفت نه توضیح پولهای کثیف.لازم است روحانی فکری به حال وزارت کشور خود کند.نمیخواهیم سرنوشت وزارت کشور به سرنوشت وزارت علوم تبدیل شود.
 

, آفتاب یزد ,
,

به نظر می‌رسد با شکست پروژه پول‌های کثیف، زمین بازی برای هدایت دولت به سمت تغییر وزیر کشور در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی آماده‌تر شده باشد و شاید باید منتظر حملات شدیدتر رسانه‌های اپوزیسیون برای تغییرات مطلوب در وزارت کشور، برای بهره‌برداری‌های سیاسی و جناحی در آینده باشیم.

انتهای پیام/خ

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه