اخبار داغ

یاس؛ هدیه رهبری به مردم

یاس؛ هدیه رهبری به مردم
بوستان جنگلی یاس به وسعت ۱۴۰۰ هکتار که پیرو منویات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در جمع فعالان محیط زیست، احداث آن در دستور کار شهرداری قرار گرفت، ظرف مدت ۲۲ روز آماده بهره‌برداری شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، بوستان جنگلی یاس که پیرو منویات مقام معظم رهبری در جمع فعالان محیط زیست، احداث آن در دستور کار شهرداری قرار گرفت،  13 فروردین سال جاری آماده بهره‌برداری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شهروندان تهرانی و میهمانان نوروزی پایتخت استقبال چشمگیری از بوستان تازه تاسیس یاس داشتند به طوری که بر اساس اعلام مسئولان بیش از 500 هزار نفر از هموطنان از این محیط جدید در روزهای اولیه افتتاح بهره مند شدند.

,

,

, ,

 

,

این طرح جهادی به همت شهرداری تهران اجرا شد و ظرف مدت کوتاهی آماده بهره‌برداری شد و تمامی اعضای شورای شهر و برخی از نمایندگان مجلس از این اقدام شهردار تهران تقدیر و تشکر کردند.

,

نخستین جلسه شورای شهر در سال 94 با دعوت شهردار تهران در این بوستان برگزار شد.

, نخستین جلسه شورای شهر در سال 94 با دعوت شهردار تهران در این بوستان برگزار شد. ,

محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جمع اعضای شورای شهر گفت که  انصافاً دست اندرکاران این امر با رغبت پای کار ایستادند و در روزهای بارانی به فعالیت خود ادامه دادند.

, انصافاً دست اندرکاران این امر با رغبت پای کار ایستادند و در روزهای بارانی به فعالیت خود ادامه دادند.,

هدیه رهبری به مردم

, هدیه رهبری به مردم,

حجت الاسلام امرودی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره با اینکه این بوستان از تقاطع خیابان استقلال - بزرگراه بابایی شروع می شود و تا لشکرک ادامه خواهد داشت، گفت: این بوستان 1400 هکتار است که زمین‌های آن مانند اراضی عباس آباد هدیه مقام معظم رهبری به مردم تهران و مسافران است و افتتاح آن با حضور مردم از ساعت سه بامداد فردا در روز طبیعت خواهد بود.
وی افزود: منطقه جنوبی این بوستان شامل دو بخش یاس فاطمی و یاس علوی است و 200 هکتار است که در منطقه چهار قرار دارد. این بخش جنوبی از بوستان پلیس شروع و تا اتوبان بابایی ختم می شود.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری گفت: این بخش جنوبی بوسیله زیر گذر به بخش شمالی بوستان که 1200 هکتار است متصل می‌شود. بخش شمالی نیز شامل سه بخش یاس محمدی، یاس رضوی و یاس نبوی است که در آن گونه های بسیار زیبای گیاهی وجود دارد.
وی گفت: اقدامات خوبی در حوزه حمل و نقل، فرهنگی، راهها، سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها در بوستان یاس صورت گرفته که تمام این امکانات آماده و رایگان هستند.

,
,
,
,

فعالیت شبانه روزی 2000 نفر در بوستان یاس

, فعالیت شبانه روزی 2000 نفر در بوستان یاس,

بر اساس این گزارش، مراحل آماده سازی بالغ بر 1400 هکتار از جنگل‌های شمال و جنوب اتوبان شهید بابایی از 17 اسفند آغاز شد( و طی 22 روز ساخته شد) و طی این ایام با فعالیت شبانه روزی بیش از 2000 نیروی کارشناس و کارگر ، آماده سازی و ساخت بوستان جنگلی یاس ادامه داشته تا این پارک جنگلی برای روز طبیعت آماده شود که شد و مردم استقبال بسیار خوبی هم از این مکان تفریحی کردند.

, ز 17 اسفند آغاز شد( و طی 22 روز ساخته شد) و طی این ایام با فعالیت شبانه روزی بیش از 2000 نیروی کارشناس و کارگر ، آماده سازی و ساخت بوستان جنگلی یاس ادامه داشته,

,

, ,

 

,

بوستان جنگلی یاس با امکانات 110آلاچیق، 2000 دستگاه صندلی پارکی، 1000 سطل زباله، 200 دستگاه باربیکیو،  نمازخانه های متعدد برای بانوان و آقایان، تامین روشنایی کلیه معابر اصلی همراه با نصب پایه های چراغ، تامین و ساخت شبکه برق 20 کیلوواتی، جانمایی و نصب 15 منبع آب شرب، نصب 50 دستگاه سرویس بهداشتی (هر کدام4 چشمه؛ جمعا 200 چشمه)، تابلوهای راهنمایی و رانندگی  و نصب 1230 پایه تابلوی راهنمایی و رانندگی، ساخت 9زمین بازی برای کودکان، 6زمین بازی برای بزرگسالان، مکان های ورزشی مانند زمین فوتبال، گل کوچیک و 14 پارکینگ خودرو(اصلی و فرعی) با گنجایش بیش از 3000  دستگاه خودرو   کار خود را آغاز کرد.

,

حال چرا «یاس» نام گرفت؟

, حال چرا «یاس» نام گرفت؟,

 از آنجایی که آماده سازی این تفرجگاه به لحاظ زمانی بین سالروز وفات و زادروز خجسته حضرت فاطمه (س) واقع شده، این بوستان جنگلی «یاس» نام گرفته است.

,

بازدید سر زده مقام معظم رهبری از یاس

, بازدید سر زده مقام معظم رهبری از یاس,

محمد علی مختاری مدیرعامل سازمان بوستانها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری در 29 اسفندماه از این بوستان، گفت: ساعت 5:30 صبح مقام معظم رهبری از نحوه آماده سازی این بوستان بازدید و از روند اجرایی کار ابراز رضایت کردند.

,

مختاری تاکید کرد: در جریان آماده سازی این بوستان حتی یک درخت نیز جابه جا نشده است و حتی با کسانی که یک شاخه را شکسته بودند به شدت برخورد شد.

, در جریان آماده سازی این بوستان حتی یک درخت نیز جابه جا نشده است,

,

, ,

 

,

تقدیر نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر از شهرداری تهران

, تقدیر نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر از شهرداری تهران,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بیانیه‌ای اقدام جهادی شهردار تهران در آماده‌سازی بوستان یاس را ستودند.

,

در این بیانیه آمده است: «نظر به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص اهمیت محیط‌زیست و آزادسازی اراضی ملی، ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از اقدامات جناب آقای دکتر قالیباف شهردار جهادی تهران در این خصوص و همچنین عملکرد ایشان بلافاصله پس از بیانات مقام عظمای ولایت جهت بازگرداندن 1500هکتار از اراضی ملی و تبدیل آن به فضای سبز جهت استفاده عموم مردم تقدیر و تشکر می‌نماییم.»

, نظر به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درخصوص اهمیت محیط‌زیست و آزادسازی اراضی ملی، ما نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی از اقدامات جناب آقای دکتر قالیباف شهردار جهادی تهران در این خصوص و همچنین عملکرد ایشان بلافاصله پس از بیانات مقام عظمای ولایت جهت بازگرداندن 1500هکتار از اراضی ملی و تبدیل آن به فضای سبز جهت استفاده عموم مردم تقدیر و تشکر می‌نماییم.»,

گفتنی است همچنین اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم در جلسه روز گذشته خود که در محل بوستان جنگلی یاس برگزار شد از محمدباقر قالیباف شهردار تهران تقدیر کردند.

,

پیشنهاد مدال خدمت به شهردار تهران

, پیشنهاد مدال خدمت به شهردار تهران ,

اسماعیل دوستی نایب‌رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل این شورا پیشنهاد اهدای مدال خدمت جهادی به محمدباقر قالیباف مطرح کرد که از سوی سایر اعضای شورای شهر تهران مورد استقبال قرار گرفت.

, پیشنهاد اهدای مدال خدمت جهادی به محمدباقر قالیباف مطرح کرد,

بازدید از یاس/برقراری تعامل و ارتباط سازمان بازرسی با شهرداری تهران

, بازدید از یاس/برقراری تعامل و ارتباط سازمان بازرسی با شهرداری تهران,

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور، معاون سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور هم از بوستان یاس بازدید کرد.

,

در جریان این بازدید ضمن تشکر از اقدام ارزشمند شهرداری تهران و انجام این کار ارزنده در مدتی کوتاه، توسط مجموعه دست اندرکاران این مجموعه بزرگ گفت: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران محیط زیست مرتبط با شهرداری تهران بود که باید مورد توجه ویژه شهرداری تهران قرار گیرد.

,

وی افزود: کارگروه ویژه ای در سازمان بازرسی برای نظارت عملکرد دستگاه‌ها و تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه محیط زیست تشکیل شده است. شهرداری نیز باید برای اجرای منویات مقام معظم رهبری به صورت ویژه موضوعات را مشخص و برنامه عملیاتی خود را در این زمینه اعلام کند. انشاء ا... با همکاری کار نظارت و بازرسی از این موضوعات را آغاز خواهیم کرد.

, شهرداری نیز باید برای اجرای منویات مقام معظم رهبری به صورت ویژه موضوعات را مشخص و برنامه عملیاتی خود را در این زمینه اعلام کند. انشاء ا... با همکاری کار نظارت و بازرسی از این موضوعات را آغاز خواهیم کرد.,

وی با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص ساخت و ساز در بالای ارتفاعات گفت: با توجه به ارزش افزوده‌ای که این ساخت و سازها به دنبال دارد. افراد سود جود و فرصت طلب و قانون گریز در پی سوء استفاده هستند که باید با عوامل و متخلفین برخورد جدی صورت پذیرد. ضمن این که تغییرکاربری‌ها نیز یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

, با توجه به ارزش افزوده‌ای که این ساخت و سازها به دنبال دارد. افراد سود جود و فرصت طلب و قانون گریز در پی سوء استفاده هستند که باید با عوامل و متخلفین برخورد جدی صورت پذیرد. ,

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در ادامه با تاکید بر این که شهرداری تهران برای تحقق منویات مقام معظم رهبری باید فضاهای مناسب در مناطق 22 گانه شهرداری را شناسایی و به فضای سبز تبدیل تا مورد استفاده عموم قرار گیرد، در ادامه افزود: باید سیستم آبیاری مناسب برای آبیاری پیش بینی شود و در حفظ و نگهداری فضای سبز نیز عنایت ویژه ای صورت گیرد.

,

وی همچنین به ایجاد و برقراری تعامل و ارتباط سازمان بازرسی با شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: هدف ما کمک به مجموعه شهرداری، در انجام قانونی وظایف است.

, به ایجاد و برقراری تعامل و ارتباط سازمان بازرسی با شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: هدف ما کمک به مجموعه شهرداری، در انجام قانونی وظایف است.,

احداث پارک بانوان در بوستان یاس

, احداث پارک بانوان در بوستان یاس,

با توجه به شرایطی که بوستان یاس دارد می توان بخشی از آن را به بانوان اختصاص داد. معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: به عنوان یکی از زنان عضو شورای شهر خواهان ایجاد فضایی برای بانوان در بوستان یاس هستیم تا پارک اختصاصی ویژه بانوان در آن تشکیل شود.

, به عنوان یکی از زنان عضو شورای شهر خواهان ایجاد فضایی برای بانوان در بوستان یاس هستیم تا پارک اختصاصی ویژه بانوان در آن تشکیل شود.,

وی با اشاره به وسعت بالغ بر 1400 هکتاری بوستان یاس اظهار کرد: در راستای محدودیت هایی که برای ایجاد پارک های بانوان در سطح شهر وجود دارد، از فرصت آماده شدن بوستان یاس بهره می بریم و به نمایندگی زنان شهروند تهران به دنبال گرفتن سهم بانوان از این بوستان هستیم.

, در راستای محدودیت هایی که برای ایجاد پارک های بانوان در سطح شهر وجود دارد، از فرصت آماده شدن بوستان یاس بهره می بریم و به نمایندگی زنان شهروند تهران به دنبال گرفتن سهم بانوان از این بوستان هستیم.,

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: با توجه به ویژگی های این بوستان که هیچ گونه اشرافی بر آن وجود ندارد و از نظر اقلیمی هم فضای آن آماده است، به دنبال تبدیل بخشی از این بوستان به پارک ویژه بانوان هستیم.

, با توجه به ویژگی های این بوستان که هیچ گونه اشرافی بر آن وجود ندارد,

استفاده بیش از 12 هزار تن آسفالت در معابر بوستان

, استفاده بیش از 12 هزار تن آسفالت در معابر بوستان,

برای احداث این بوستان یاس بیش از 12 هزار تن آسفالت مورد استفاده قرار گرفت. بهمن محبوبی معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران گفت: به منظور بهسازی شبکه معابر بوستان یاس و تسهیل و تسریع توام با ایمنی برای تردد وسایل نقلیه و شهروندان بیش از 12 هزار تن آسفالت در معابر این بوستان پخش شد.

, تردد وسایل نقلیه و شهروندان بیش از 12 هزار تن آسفالت در معابر این بوستان پخش شد.,

 محبوبی، اظهار کرد: ساماندهی عمرانی بوستان جنگلی یاس یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های طرح استقبال از بهار فاطمی بود که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه 93 آغاز شد و با توجه به معابر جنگلی و غیر آماده، جهت تردد وسایل نقلیه، عملیات راهسازی و زیر سازی معابر به وسیله ماشین آلات سنگین راهسازی صورت گرفت.

, ساماندهی عمرانی بوستان جنگلی یاس یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های طرح استقبال از بهار فاطمی بود که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه 93 آغاز شد و با توجه به معابر جنگلی و غیر آماده، جهت تردد وسایل نقلیه، عملیات راهسازی و زیر سازی معابر به وسیله ماشین آلات سنگین راهسازی صورت گرفت,

وی افزود: عملیات خاکبرداری، تسطیح و رگلاژ، آماده‌سازی بستر، آسفالت برخی از معابر، ایجاد زمین‌های بازی کودکان، احداث سکوهای استقرار سرویس بهداشتی و نمازخانه انجام و طی آن بیش از 12 هزار تن آسفالت جهت روکش معابر به کار رفت.

,

معاون شهردار منطقه یک تصریح کرد: آسفالت مورد نیاز جهت روکش معابر این بوستان توسط 5 کارخانه آسفالت تامین شد.

,

معاون فنی و عمرانی شهرداری منطقه یک تهران یادآور شد: شانه‌های خاکی طرفین معابر نیز با استفاده از شن‌های رنگی آماده عبور و مرور شد که این موضوع جلوه خاصی از لحاظ بصری به فضای این بوستان بخشید.

,

فراهم نمودن چنین فضایی در مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست

, فراهم نمودن چنین فضایی در مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست,

ایجاد بوستان 1400 هکتاری در مدت 22 روز کار آسانی نیست.مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آماده‌سازی این بوستان در مدت کوتاهی، اظهار داشت: شهرداری تهران پس از جلسه 17 اسفندماه مقام معظم رهبری با مسئولان محیط زیست موظف شد که تمهیداتی را برای فراهم کردن و آماده‌سازی بوستان جنگلی یاس انجام دهد.

,

وی تصریح کرد: شهرداری تهران پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، بلافاصله اقدامات اولیه را جهت هماهنگی و تعامل با سایر نهادها و ارگان‌ها انجام داد و درنهایت این بوستان را دراختیار گرفت.

, شهرداری تهران پس از فرمایشات مقام معظم رهبری، بلافاصله اقدامات اولیه را جهت هماهنگی و تعامل با سایر نهادها و ارگان‌ها انجام داد و درنهایت این بوستان را دراختیار گرفت.,

وی با بیان اینکه مساحت بوستان جنگلی یاس 1400 هکتار است، گفت: فراهم نمودن چنین فضایی در مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست و شهرداری بار دیگر اقدامی جهاد گونه برای فراهم کردن فضای سبز در تهران انجام داده است.

, فراهم نمودن چنین فضایی در مدت کوتاه کار ساده‌ای نیست,

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با استقبال گسترده شهروندان از بوستان جنگلی یاس در روز طبیعت گفت: طبق گزارشات رسیده، استقبال از سوی شهروندان قابل توجه بوده و شهروندان روز خوبی را در این مجموعه سپری کرده‌اند.

, طبق گزارشات رسیده، استقبال از سوی شهروندان قابل توجه بوده و شهروندان روز خوبی را در این مجموعه سپری کرده‌اند.,

وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری تهران جهت فراهم نمودن بوستان جنگلی یاس گفت: فراهم کردن مکان‌های مختلف از جمله نمازخانه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... از اقداماتی است که در این مدت کوتاه از سوی شهرداری انجام شده است.

, فراهم کردن مکان‌های مختلف از جمله نمازخانه، آلاچیق، سرویس بهداشتی و... از اقداماتی است که در این مدت کوتاه از سوی شهرداری انجام شده است.,

افتتاحیه توسط مردم

, افتتاحیه توسط مردم,

بوستان جنگلی یاس  به دست شهروندان تهرانی افتتاح شد. درهای بوستان جنگلی یاس، به روی دوستداران طبیعت باز شد تا شهروندان تهرانی بتوانند  از این تفرجگاه جدید پایتخت بهره مند شوند.

,

ساخت این بوستان در مدت 22 روز یک مدیریت جهادی بود و توسعه فضای سبز از جمله اقدامات شهرداری تهران است و تاکنون سرانه فضای سبز در پایتخت افزایش یافته است.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه