اخبار داغ

احتمال بررسی موضوع موسسات مالی غیرمجازدر مجلس

احتمال بررسی موضوع موسسات مالی غیرمجازدر مجلس
نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بانک مرکزی باید با اراده قوی اقدام به جلوگیری از ادامه فعالیت موسسات موسسات مالی – اعتباری غیرمجاز کند لذا در صورت ادامه این روند مجلس به این موضوع وارد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سیدناصر موسوی لارگانی، نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رازق با اشاره به وجود موسسات مالی – اعتباری غیرمجاز در سراسر کشور،گفت: متاسفانه شاهد رشد قارچ گونه این موسسات در سراسر کشور هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رازق,

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی مجلس هیچ گونه دخالتی در صدور یا لغو این موسسات ندارد،اظهار کرد: بانک مرکزی باید با اراده قوی اقدام به جلوگیری از ادامه فعالیت این موسسات کند لذا در صورت ادامه این روند مجلس شورای اسلامی به این موضوع وارد خواهد شد.

,

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه بانک مرکزی ناظر بر فعالیت موسسات مالی – اعتباری و بانک ها است، ادامه داد:اگر بانک مرکزی نمی تواند از عهده این موضوع بربیاید باید موضوع را به قوه قضاییه معرفی کند و نیوری انتظامی جلوی ادامه کار این موسسات را بگیرند.

,

نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه هیچ خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد،افزود: رییس کل بانک مرکزی چندی پیش با کمیسیون اقتصادی مجلس جلسه ای تشکیل داد و به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

,

وی تصریح کرد: دراین جلسه از رییس کل بانک مرکزی سوال شد چرا موسسه ای 300 الی 400 شعبه ایجاد می کند و بانک مرکزی هیچ مانعی برای فعالیتش نمی شود و بعد از اینکه سرمایه های مردم را جمع آوری کرد اعلام می شود که غیرمجاز است؟.

,

موسوی لارگانی افزود:چطور می شود موسسه ای در رسانه های مکتوب و دیداری تبلیغ داشته باشد و بعد هم فقط بگوییم که مجوز ندارد در حالی که برخی در تبلیغات قید می کنند با مجوز بانک مرکزی فعالیت می کنند.

,

نایب رئیس دوم کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پاسخ رییس کل بانک مرکزی به سوال نمایندگان گفت:

,

رییس کل بانک مرکزی گفت که پیگیریم و درحال برنامه ریزی برای ادغام برخی از این موسسات هستیم اما از طرف برخی افراد که پشتیبانی آنها می باشند تحت فشارها هستیم.

,

وی ایجاد مشکل در کشور را دلیل دیگری برای جلوگیری از فعالیت موسسات مالی – اعتباری عنوان و خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید با جدیت این موضوع را پیگیری کند.

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه