اخبار داغ

مسئول بسیج دانشجویی استان قم:

بهتر نبود انرژی صرف شده برای اقناع مردم را برای اقناع طرف مذاکره‌کننده هزینه می‌کردید؟

بهتر نبود انرژی صرف شده برای اقناع مردم را برای اقناع طرف مذاکره‌کننده هزینه می‌کردید؟
مسئول بسیج دانشجویی قم گفت: انتشار جزئیات و گزاره برگ ایرانی به عنوان یک فرصت باید دیده شود نه یک تهدید و اینکه به روند مذاکرات خدشه وارد می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ محمد توانا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان قم در خصوص خط مشی دستگاه دیپلماسی بیان کرد : به جای ارتباط با کدخدا باید به دنبال ارتباط مستقیم  با خدا باشیم.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛,
,

توانا اظهارداشت: اگر ما رابطه مان با خدا برقرار باشد دیگر از هیچ کس و هیچ چیزی هراس نخواهیم داشت و بر اساس همین ارتباط با خدا بود که امام خمینی با آن صلابت و اقتدار آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می کند و بر اساس بینش توحیدی می فرمودند که آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند. الآن نیز رهبر معظم انقلاب همان مسیر را ادامه می دهند و بارها از عاجز بودن دشمن در مقابل اراده ملت مسلمان و مومن ایران بیاناتی فرموده اند.
 

,
,

وی تاکید داشت: لذا سیاست خارجی ما باید تمام شئون خودش را از بینش توحیدی اخذ کند. باید برگردیم به گفتمان "سیاست ما عین دیانت ماست". سوال ما از مسئولین سیاسی این است که آیا واقعا سیاست ما عین دیانت ماست؟ و در روابط بین الملل قبل از هرچیز به تکلیف الهی توجه می‌شود یا نه؟
 

,
,

توانا خاطر نشان کرد: دولت باید قدر این فرصت تاریخی و این حمایت مقام معظم رهبری را بداند و اگر دولت خودش را لایق این همه اعتماد ملت و رهبر می داند جوابش را با لبیک به خواست رهبر و ملت نشان دهد. هر جا که مسئولین از ارزشهای نظام و منویات رهبری فاصله گرفته اند در دید مردم نیز فروکاسته اند در دولتهای پیشین نیز عدم تبعیت از اوامر رهبری، موجب تلخ کامی ملت شده است و دولت مراقب باشد که این فرصت و این اعتماد را از دست ندهد.

وی خاطر نشان کرد: با مردم شفاف صحبت کند و سریعتر جزئیات مذاکرات را منتشر کند و از سوءاستفاده های دشمن جلوگیری کند. مردم محرم اند، این همه انرژی که تیم مذاکره کننده برای واژه سازی و اقناع مردم صرف می کند اگر برای اقناع طرف مذاکره کننده صرف کند و سریعتر جزئیات را در انظار عمومی قرار دهد و مطالب را شفاف بگوید بهتر است.
 

,
,
,
,

توانا تصریح کرد: انتشار جزئیات و گزاره برگ ایرانی به عنوان یک فرصت باید دیده شود نه اینکه تهدید باشد و اینکه به روند مذاکرات خدشه وارد می کند. چطور طرف آمریکایی با انتشار فکت شیت بلافاصله بعد از مذاکرات تلاش کرد که بیانیه لوزان را به نفع خواسته های خویش تفسیر کند. رفتار و تعامل ما با طرف مقابل باید متوازن و در یک سطح باشد نمی شود که ما اینقدر ملاحظه داشته باشیم و آنها با بی پروایی برخی از توافقات را صراحتا نقض کنند و یا اینکه خطوط قرمز مذاکرات را زیر پا گذاشته و حتی بعد از مذاکره دهان به تهدید باز کنند.
 

,
,

وی پرسید: سوال ما از تیم مذاکره کننده این است که آیا واقعا خودش را در موضع دست بالا و برتر می بیند که در مذاکرات از خودش ضعف نشان ندهد؟ ما معتقدیم که توافق به هر شکل مورد پسند نیست بلکه توافقی خوب است که حقوق ملت ایران در آن رعایت شود. تیم مذاکره کننده باید به این مطلب توجه داشته باشد که این ثمره خون شهدا و زحمات مسئولین گذشته و مقاومت ملت بوده است که مذاکرات در این سطح برگزار می شود. باید واقعیت را دید.

,

 

,

وی بیان داشت: هم واقعیت منطقه که الآن به اعتراف دوست و دشمن ایران بدون شک یک قدرت بزرگ منطقه ای است که در معادلات منطقه نقش بی بدیلی را ایفا می کند و هم واقعیت داخلی که ایران در مدت همین تحریم ها و تهدیدها با توسل به امداد الهی و تکیه بر نیروها و ظرفیت های داخلی توانسته است در تمامی زمینه ها پیشرفت کند و انگشت حیرت به دهان دشمنان بگذارد.
 

,
,

مسئول بسیج دانشجویی استان قم افزود: ما با این مطلب که در مذاکرات باید واقعیت را لحاظ کند و مبنا قرار داد موافقیم اما واقعیت این است که ایران قدرتمند و عزتمند است پس هر توافقی به هرشکلی در شأن این نظام و این ملت نیست. تأسیسات و فناوری هسته ای ما راحت بدست نیامده است که بتوان راحت آنها را نادیده انگاشت. خون امثال احمدی روشن ها و شهریاری ها برای اقتدار و قدرتمندی نظام ریخته شده است دانشمندان داخلی با تلاش شبانه روزی به این ظرفیت دست یافته اند پس باید بدانیم که چیز با ارزشی در دست داریم و ارزش آن را باید حفظ کنیم.
 

,
,

وی اظهار داشت: خواست ما از دولت این است که هرچه سریعتر جزئیات را منتشر کنند و بیش از این تعلل نکنند اگر با مردم صادق بوده اند چرا باید نگرانی به خود راه دهند. در سالی که رهبر معظم انقلاب همدلی و همزبانی نامیده اند، دولت اگر واقعا با ملت صادقانه رفتار کند ملت نیز همدلی خواهند داشت .
 

,
,

مسئول بسیج دانشجویی استان قم با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور در خصوص اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای قانون است نه اجرای اسلام افزود: ما باید بدانیم که قبل از هرچیزی مسلمان هستیم و وظیفه عموم مسلمانان عمل به اسلام است و دولت اسلامی اساسا تشکیل شده است که قوانین اسلامی را در جامعه پیاده کند. مشروعیت نظام ما به این است که معتقد هستیم قوانین بر اساس اسلام و احکام الهی تدوین شده است و تمامی دستگاه ها در هر جایگاه و مسئولیتی که هستند وظیفه اولیه آنها عمل به همین اسلام است.

,


در پایان خاطر نشان کرد: باید در اظهار نظرها دقت شود که متأسفانه دولت در چندین اظهار نظر مشابه نشان داده است که در برخی مسائل فرهنگی دیدگاه هایی وجود دارد که مناسب نیست و حتی منجر به عکس العمل علما و مراجع عظام تقلید شده است. این اظهار نظرها مخالف تدبیر و مخالف همدلی است چرا که ملت ایران مسلمان هستند و ارزش های اسلامی را اولویت و ارجحیت می دهند و لذا در این زمینه باید مراقب بود که با دین مردم بازی نشود.

,
,


انتهای پیام/خ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه