اخبار داغ

سرگرد"میکائیل"دنیای واقعی را تنها نگذارید

سرگرد"میکائیل"دنیای واقعی را تنها نگذارید
سریال «میکائیل» به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه‌کنندگی الهام غفور چندهفته‌ای است که میهمان‌خانه‌های مردم شده است این سریال مضمونی پلیسی دارد و فیلمنامه آن توسط سعید نعمت‌الله نوشته‌شده که مورد استقبال مردم قرارگرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری ثامن،محوریت سریال میکائیل روی شخصیت پلیسی به نام "میکائیل" است که پلیس با وجدان و پرتلاش است که گاها در برخورد با اشرار خشونت به خرج می‌دهد خشونتی که باعث انتقاد نیروهای بالادست می‌شود اما خشونت به کار گرفته‌شده توسط میکائیل مورد تشویق مردمی است که به تماشای این سریال نشسته‌اند و او را قهرمان قصه می‌دانند، خشونت در برابر اشرار تنها خصوصیت میکائیل نیست بلکه انسان‌دوستی و اهمیت به نهاد خانواده باعث شده بیننده بپذیرد برای حفظ وجدان بشری و تحقق حق گاهی خشونت لازم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , پایگاه خبری ثامن,

سیروس مقدم تا به امروز نشان داده که موضوع و مسیر فیلم‌هایش هر درامی که باشد خانواده در آن حضور دارد و همه تلاش‌ها حفظ کیان خانواده است، مقدم درباره ویژگی‌های سریال میکائیل می‌گوید: فضای میکائیل، فضایی ملتهب و پرحادثه است. تقریباً می‌توانم بگویم این مجموعه پرحادثه‌ترین ساخته من است، البته در سکانس‌های خانوادگی سریال، تماشاگر این خواهید بود که آن آرامش به دوربین ما، به لنزها و... هم منتقل می‌شود.

,

باوجودآنکه همه می‌دانند حق با میکائیل موحد سرگرد نیروی انتظامی است و او را عمیق دوست دارند اما در مقام عمل با او همکاری نمی‌کنند زیرا از سایه‌ای به نام آقاخان ترس دارند، ترسی که باعث شده میکائیل تنها قهرمان قصه باقی بماند که در برخی سکانس‌ها روی اعصاب بیننده است بیننده‌ای که شاید اگر او هم در وسط میدان بود او هم میکائیل را تنها می‌گذاشت.

,

میکائیل معتقد است هرکجا که حقی ناحق می‌شود باید از مظلوم دفاع کند، هرچند که او در حال انجام مأموریت نباشد، دیدگاه میکائیل این است که هر قانون و تبصره‌ای که وجود دارد، عمومی است شاید این پلیس محبوب بالادستی‌ها نباشد و او را پلیس بد بدانند اما به‌شدت مورد تشویق مردم قرار می‌گیرد پلیسی که مردم‌دوست دارند همین میکائیل است و او را پلیس خوب می‌دانند.

,

اما موضوعی که مقدم بسیار ملموس در سریال میکائیل به آن پرداخته این است که اگر یک پلیس از جان و مال و شغل خود هم بگذرد تا به مردم خدمت کند تا زمانی که مردم با او همکاری نکنند حق به‌صورت کامل محقق نمی‌شود، مردم تنها در دلشان به میکائیل حق می‌دهند ما درصحنه عمل به دلیل ترس از آقاخان ، حق را یاری نمی‌کنند این زنجیره به‌خوبی نشان می‌دهد دانستن حق کافی نیست یاری‌کردن حق مهم است.

,

البته نکته ای که در سریال دیده می شود عدم ترس جوان ترها از آقاخان است، جوانانی که حاضر نیستند مانند پدرانشان با سکوت خود به اقاخان باج بدهند اما باز هم به مصلحت پدرانشان سکوت می کنند سکوتی که ترک برداشته و به شکسته شدن نزدیک است.

,

البته نام‌گذاری این پلیس باوجدان به نام فرشته میکائیل هم کمی به شناخت شخصیت قهرمان قصه کمک می‌کند ، حضرت امام جعفر صادق(ع) در توصیف عظمت خلقت میکائیل(ع) فرمود: «هرگاه میکائیل بخواهد به زمین بیاید یک پای او در آسمان هفتم قرار می‌گیرد و پای دیگرش بر زمین هفتم». مرحوم مجلسی نیز می‌نویسد: «میکاییل رئیس ملائکی است که با ارزاق مردم نسبت پیدا می‌کنند، مانند ملائکه ابرها، رعدوبرق‌ها، بادها، باران‌ها،... .» بنابر آنچه در برخی منابع آمده، مأموریت کشیدن صراط بر روی جهنم، بر عهده میکائیل نهاده شده است.

,

کشیدن صراط بر روی جهنم یکی از وظایف فرشته میکائیل است صراطی که خیلی‌ها جرئت نزدیک شدن به آن را ندارد اما ناگزیر برای تحقق عدالت الهی باید از این پل عبور کرد در سریال میکائیل هم کاراکتر میکائیل وظیفه نشان دادن مسیر حق را به مردم دارد مردمی که ناگزیر خواهند بود برای تحقق حقی که برای خودشان است به صراط حق رجوع کنند.

,

اما گاهی حضرت میکائیل (ع) با دیگران فرشتگان نیز همکاری دارد. به‌عنوان نمونه امام صادق (ع)فرم وند: خداوند تبارک‌وتعالی ، به چهار فرشته ( جبرئیل، میکائیل، اسرافیل، کروبیل) مأموریت داد که قوم لوط را هلاک کنند، در سریال میکائیل هم وظیفه هلاکت باند تبهکار آقاخان بر عهده سرگرد میکائیل موحد نهاده شده است، اینجا هم به همکاری مردم نیازمند است، میکائیل بارها تا دستگیری و محاکمه آقاخان پیش رفته است اما تا لحظه آخر نیازمند کمک مردم بوده و جایی که مردم نخواستند در تحقق عدالت با او همکاری کنند همواره شکست‌خورده است.

,

در جامعه و دنیای واقعی هم همین اتفاق رخ می‌دهد و نمی‌توان از نیروی‌های انتظامی و نظامی توقع داشت به‌تنهایی وارد عمل شوند و همه مشکلات را هموار سازند حتی قهرمانان در افسانه‌ها هم بدون کمک و یاری مردم پیروز نبودند، برای ایجاد امنیت مطلوب در جامعه، باید مردم یاور ناجا باشند و در مواقع ضروری به کمک مجموعه پلیس بیایند و میکائیل های دنیای واقعی را تنها نگذارند.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه