اخبار داغ

عملی که یک سال دل را بیمه می کند!

عملی که یک سال دل را بیمه می کند!
قائم مقام ستاد اقامه نماز گفت: انسان معتکف با رفتن به مسجد و اعتکاف گزیدن خود را شارژ می‌کند تا بتواند در یک سال آینده برای جامعه مفید‌تر و اخلاق و رفتارش مثبت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، محمود مظفر با بیان این‌که «اعتکاف انزوا و یا گوشه‌گیری نیست» اظهار کرد: اعتکاف یعنی مدتی در خود فرو رفتن و تفکر کردن. انسان باید بیاندیشد که چه بوده و چه می‌خواهد انجام بدهد.

یعنی باید به گذشته خود فکر کند و برای آینده‌اش تفکر و تدبیر بیاندیشد.

وی اضافه کرد:‌ در اسلام توصیه شده که معتکفان در مسجد حضور داشته باشند یعنی مردم در کنار هم جمع شوند و در عین این که با هم هستند به افکار، رفتار و اعمال خود بیاندیشند و اگر جایی را باید تغییر بدهند تغییر دهند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز اظهار کرد: انسان وقتی که معتکف می‌شود همچون ماشینی عمل می‌کند که به پمپ بنزین رفته و با آن بنزین می‌خواهد در جاده حرکت کند.

انسان معتکف هم با رفتن به مسجد و اعتکاف گزیدن خود را شارژ می‌کند تا بتواند در یک سال آینده برای جامعه مفید‌تر و اخلاق و رفتارش مثبت شود.

مظفر افزود: این که فرد معتکف سه روز توقف می‌کند فقط محدود به همان سه روز نیست، بلکه یک سال فرد معتکف تامین می‌شود.

در مراسم اعتکاف فرد باید با خودش پیوند ببندد که هر روز با خدا نزدیک‌تر می‌شود و رفتارش الهی‌تر.

چه بهتر که این رفتارها از همان اوان جوانی و نوجوانی باشد چرا که انسان در آن زمان بهتر می‌تواند به اعمال و رفتار خود فکر کند و برنامه‌ای تهیه کند که به سمت کمال و تعالی پیش رود.

وی گفت: فرد معتکف باید از خدا بخواهد که همواره با مسجد مأنوس شود و هیچ گاه این مکان الهی را ترک نکند با خود عهد ببندد که در نمازهای جماعت صبح، ظهر و شب در مسجد حضور می‌یابد.

مظفر تصریح کرد: ما هر چقدر از نظر علمی، اجتماعی و تکنولوژی پیشرفت کنیم اما از بعد معنوی کم بگذاریم به جایی نمی‌رسیم.

با اعتکاف در مسجد که بهترین مکان است می‌توان نیاز معنوی خود را تامین کرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز در ادامه با اشاره به برنامه‌هایی که این ستاد برای ایام اعتکاف در نظر گرفته است، گفت: از جمله برنامه‌های ما تهیه ۳۰۰ هزار بروشور و انتشار آن در تمام استان‌ها و شهرستان‌هاست ما در این بروشورها توصیه‌های نمازی حاج آقا قرائتی را برای جوانان تهیه کرده‌ایم و از همه آنها خواسته‌ایم که یاوران نماز باشند و اطرافیان و خانواده خود را به نماز دعوت کنند.

مظفر افزود: یکی دیگر از برنامه‌های ما طراحی ۳۵ سوال است که این سوالات را به افرادی که در اعتکاف شرکت می‌کنند می‌دهیم تا آنها برای پاسخگویی به این سوالات به قرآن مراجعه کنند و با یافتن هر جواب، به یک آیه از قرآن که به نماز ربط پیدا می‌کند برسد و این گونه با آیات قرآنی مرتبط با نماز در ایام اعتکاف آشنا می‌شود، ما برای این مسابقه جوایزی هم در نظر گرفته‌ایم که به قید قرعه به شرکت کنندگان اهدا می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه