اخبار داغ

گلایه معلم شهرقدسی از عدم توجه مسئولین به اختراعش/طرحی که با بی توجهی توسط محقق کره ای ارائه شد

گلایه معلم شهرقدسی از عدم توجه مسئولین به اختراعش/طرحی که با بی توجهی توسط محقق کره ای ارائه شد
محمدی معلم فیزیک در شهرقدس و مخترع ایرانی طرحی را برای مقابله با خالی شدن سریع شارژ باتری‌های خودروهای برقی ارائه کرده است که با بی توجهی مسئولان این طرح توسط محقق کره ای به بهره برداری و تولید رسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهتاب قدس، یک معلم فیزیک در شهرقدس که جزو مخترعین ایرانی هم حساب می شود از بی توجهی به طرح تولید در داخل کشور گلایه کرد و گفت: ۱۳ سال پیش طرحی را ارائه کردم که راهکار جدیدی برای مقابله با خالی شدن سریع شارژ باتری‌های خودروهای برقی بود ولی توجهی از سوی مسئولان به این طرح نشد و حالا همان طرح از سوی یک محقق کره‌ای ارائه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهتاب قدس,

این روز ها که بازار تحریم های اقتصادی و … داغ است و تاکیدات مقام معظم رهبری هم بر تولید ملی است و همه ی مسئولان حرف تولید ملی و حمایت از تولیدات ملی را می زنند مجید محمدی کنعان مخترع طرح فوق از عدم حمایت از طرح خود گلایه کرد و گفت: ۱۳ سال پیش در سال ۱۳۸۱ همزمان با شغل معلمی بخاطر دغدغه‌های زیست‌محیطی که داشتم طرحی را برای کاهش آلودگی هوا به ریاست جمهوری وقت ارسال کردم.

,

وی افزود: در طرحم راهکار جدیدی را برای مقابله با خالی شدن سریع شارژ باتری‌های خودروهای برقی که مانع اصلی فراگیر شدن آنها نیز محسوب می‌شود، ارائه کرده بودم.

,

محمدی ادامه داد: راهکار جدید این بود که برای افزایش انرژی الکتریکی باتری اتومبیل‌های برقی از بادی که در اطراف اتومبیل به علت حرکت خودرو ایجاد می‌شود، استفاده کنیم. مکانیزم این طرح چیزی شبیه نیروگاه‌های بادی بود.

,

این مخترع ایرانی گفت: در آن زمان معاون وقت سازمان محیط زیست در جواب نامه من اعلام کرد که این طرح با اصل بقای انرژی مغایرت داشته و عملی نیست، استدلال وی نیز این بود که چون این انرژی را خود خودرو تولید می‌کند پس منشا بیرونی نداشته و امکان استفاده ندارد زیرا در این صورت اصل بقای انرژی نقض می‌شود ولی متاسفانه به این موضوع توجه نشده بود که قصد این طرح، استفاده مجدد از انرژی (انرژی که بصورت باد در اطراف خودرو ظاهر می‌شود) در حال هدر رفتن خودروها بود و در واقع هدف اصلی طرح من افزایش راندمان ماشین‌های برقی بود.

,

معلم شهرقدسی افزود: در آن زمان به من وامی هم تعلق نگرفت که بتوانم حقانیت طرحم را اثبات کنم در حالی که پس از ۱۳ سال حالا یک محقق کره‌ جنوبی همین طرح را ارائه کرده و به مرحله اجرا درآورده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

,

محمدی گفت: چرا طرح‌های ابتکاری جوانان این مرز بوم بدون ارزیابی دقیق باید رد شود تا سال‌ها بعد شاهد آن باشیم که همان طرح توسط دیگر کشورها اجرایی و تکنولوژی‌اش به قیمت گزاف به کشور ما فروخته شود

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه