اخبار داغ

نویسنده کتاب من زنده ام؛

تقریظ رهبر معظم انقلاب ظرفیت بالقوه ای را در کتب دفاع مقدس ایجاد میکند

تقریظ رهبر معظم انقلاب ظرفیت بالقوه ای را در کتب دفاع مقدس ایجاد میکند
نویسنده کتاب من زنده ام گفت:مستند سازی خاطرات دفاع مقدس رسالتی است بر دوش نسل دهه ۶۰ و تقریظ رهبر معظم انقلاب ظرفیت بالقوه ای را در کتاب من زنده ام ایجاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،معصومه آباد در گفتگو اختصاصی با ناب نیوز در خصوص تدوین کتاب من زنده ام گفت: دفاع مقدس و مستند سازی خاطرات آن رسالتی است که بر دوش نسل ده شصت می باشد ،و در این حادثه پر شور آحاد مردم به اندازه ظرفیت و توان خود و فارغ از جنس ،سن و قومیت بدون در نظر گرفتن اینکه این حادثه در چه نقطه و در چه مسافتی اتفاق افتاده است خودشان را به آن منطقه می رسانند و این خاطرات تا زمانی که از سینه ها بیرون کشیده و مستند نشود ، نسل امروز نمی تواند امانت دار خوبی برای آن حادثه پر افتخارباشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ناب نیوز,

هدف از نگارش کتب دفاع مقدس ،بیان کردن فرهنگ دفاع و مقاومت در جامعه است

, هدف از نگارش کتب دفاع مقدس ،بیان کردن فرهنگ دفاع و مقاومت در جامعه است,

نویسنده کتاب من زنده ام  در ادامه افزود: اگر چه امروز جبهه جنگ ما تغییر کرده و  جبهه نظامی به جبهه فرهنگی تبدیل شده است پس رسالت ما در حوزه فرهنگ و غنی سازی فرهنگ دفاع مقدس قدرت و جدیت بیشتری پیدا می کند .

,

وی با بیان اینکه ایثار، فداکاری ،عشق و محبت پیامی است که کتب دفاع مقدس می توانند داشته باشند؛تصریح کرد: هدف ما از نگارش این گونه کتب این است که در کنار نوشتن این کتب فرهنگ دفاع و مقاومت را در جامعه بیان کرده و مسئله ای که امروزه ما به پاسداش خون شهدا می خواهیم ببینیم این است که ما چقدر شبیه آنها هستیم به این معنی که نسل امروز الگویی پیدا کند و شباهت خودش را با آن  قیاس کند .

,

آباد در پاسخ به خبرنگار ما در رابطه با هنجارها و ارزش های دفاع مقدس که در نسل امروز به فراموشی سپرده شده است اظهار کرد: در دوران دفاع مقدس هر چه که نیت خالصتر بود، جوابی که دریافت میکردیم نیز بهتر بود و در حال حاضر نیز میبینیم مردم ایران در حوادث مختلفی که در کشور رخ می دهد اخلاص و ارادت خودشان را نسبت به ارزشهای نظام نشان میدهند وچنانچه کمی و کاستی دیده می شود این کمی و کاستی از نیتهای ما بوده است که نتوانستیم که این فرهنگ را به آنها منتقل کنیم.

,

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتب دفاع مقدس ظرفیت بالقوه ای برای آن کتب ایجاد می کند

, تقریظ مقام معظم رهبری بر کتب دفاع مقدس ظرفیت بالقوه ای برای آن کتب ایجاد می کند,

نویسنده کتاب من زنده ام با اشاره به اینکه تقریظ مقام معظم رهبری برگ زرین و افتخاری برای کتب دفاع مقدس می یاشد ؛ ابراز کرد: و این برگ زرین که از سوی رهبر حکیم انقلاب در کتاب بنده نگارش شده است در واقع یک ظرفیت بالقوه در کتاب ایجاد کرده که بتواند در دسترس عموم مردم قرار بگیرد.

,

آباد با بیان اینکه من با واقعیتهای هشت سال دفاع مقدس لحظه به لحظه زندگی کرده و میکنم ؛عنوان کرد:لذا وقایع اتفاق افتاده مسائلی نبوده اند که غبار زمان و روزمرگی آنها را کم رنگ کندو زمانی که تصمیم به نوشتن گرفتم در فاصله کوتاهی قریب چهار ماه این کتاب تحلیل ، تدوین و چاپ در اختیار جامعه قرار گرفت.

,

وی در ادامه افزود: این نشان می دهد که این خاطرات زنده و پویا در وجود من بوده و فقط نیاز به یک جرقه داشت که از دریچه دل بیرون زند و به گوش عموم مردم قرار گیرد و همصدایی مردم با من التیام بخش بود و خیلی از سختیهای دوران اسارات را برای من کم کرد و همانطور که در مقدمه کتاب نوشته ام، این بار سنگینی بر دوشم بود که باید به مردم می دادم.

,

زنان در دوران دفاع مقدس ،در خط مقدم جبهه حضور داشتند

, زنان در دوران دفاع مقدس ،در خط مقدم جبهه حضور داشتند,

نویسنده کتاب من زنده ام در پایان در رابطه با نقش زنان در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: نقش زنان را درخط مقدم جبهه می دانم اگر چه تنها پشتوانه حمایتی و عاطفی داشتند اما در دوران دفاع مقدس، جنگی که رژیم بعثی عراق با ما داشت جنگ با مادران بود یعنی اگر مادران ، همسران و زنان ما، در پشت جبهه همسران و فرزندانشان را ترقیب و تهیج نمی کردندو آنها را به سمت جبهه سوق نمیدادند و هر بار که جنازه مطهر فرزندانشان می آمد با ذوق و شوق استقبال نمی کردند قطعا جنگ نمی توانست به آن نقطه برسد که مطلوب ما بود پس زنان صف اول جبهه بودند .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه