اخبار داغ

جزئیات جلسه علنی شورای شهر تبریز؛

اعضاء شورا مطالبات خود را از رئیس جمهور آماده کنند/جدیدا جراحان مغز و اعصاب نیازمند هبه شدند!/شهر ما محیط زیست ندارد

اعضاء شورا مطالبات خود را از رئیس جمهور آماده کنند/جدیدا جراحان مغز و اعصاب نیازمند هبه شدند!/شهر ما محیط زیست ندارد
شهردار تبریز گفت: در هفته‌های آتی شاهد سفر ریاست جمهوری به تبریز خواهیم بود و این بهترین فرصت است تا اعضاء شورا برخی از مسایل شهری از جمله وضعیت مترو، کنارگذرها و دیگر موارد لازم را انعکاس دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، احتشام حاجی‌پور رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در طی تذکراتی در صحن علنی شورا با اشاره به اهمیت پارلمان محلی اظهار کرد: محدودیت‌های قانونی حاکم بر اختیارات شورا یک تهدید بزگی‌ست که شورا را تهدید می‌کند و مانع رسیدگی به دغدغه‌های مردم می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از آناج، , احتشام حاجی‌پور,  رئیس شورای اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در طی تذکراتی در صحن علنی شورا با اشاره به اهمیت پارلمان محلی اظهار کرد: محدودیت‌های قانونی حاکم بر اختیارات شورا یک تهدید بزگی‌ست که شورا را تهدید می‌کند و مانع رسیدگی به دغدغه‌های مردم می‌شود.,

وی ادامه داد: بعضی افراد تحمل نمایندگان مردم را ندارند و با ادبیات خود فرهنگ شورا را زیر سوال می‌برند، اینکه اعضاء شورا نمی‌توانند در انتخابات مجلس شرکت کنند یک نگرش محدودکننده است.

,

مسئولین استانی برای بوی تعفن پتروشیمی فکری کنند

, مسئولین استانی برای بوی تعفن پتروشیمی فکری کنند, مسئولین استانی برای بوی تعفن پتروشیمی فکری کنند,

محمد حسین جعفری دیگر عضو شورا در واکنش به اظهارات حاجی‌پور مبنی بر اشکالات قانونی در اختیارات شورا، ابراز کرد: اعضاء شورا ابتدا باید به خود مراجعه کنند و بعدا اشکالات قانونی را مطرح کنند!

, محمد حسین جعفری,

وی با اشاره به بوی تعفن پالایشگاه پتروشیمی، افزود: بوی نامعطر و گرد و غبار حاصل از فعالیت پالایشگاه پتروشیمی نارضایتی مردم را در پی داشته است، پتروشیمی یک نهاد ثروتمند است اما با این حال از نصب فیلتر برای کاهش گرد و غبار امتناع می‌کند.

,

شهر ما محیط زیست ندارد!

, شهر ما محیط زیست ندارد!, شهر ما محیط زیست ندارد!,

فریدون بابایی‌اقدم، رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای شهر تبریز با انتقاد از مطرح نشدن لوایح تاکسیرانی و اتوبوسرانی، بیان کرد: فاضلاب پایگاه دوم شکاری تبریز از وضعیت نامناسبی برخوردار است و محیط زیست را تحت تاثیر خود قرار داده است ولی تاکنون شاهد اقدام خاصی از سوی مسئولین زیر ربط نبودیم، گویا که اصلا  اداره محیط زیست در استان ما وجود ندارد.

, فریدون بابایی‌اقدم,

شهردار تبریز به پرسنل خود مدرک دکترا می‌دهد!

, شهردار تبریز به پرسنل خود مدرک دکترا می‌دهد!, شهردار تبریز به پرسنل خود مدرک دکترا می‌دهد!,

اکرم حضرتی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با مثبت خواندن کمیسیون‌های حل اختلاف شهرداری، توضیح داد: اکثریت پرونده‌هایی که به این کمیسیون ارجاع می‌شود در نهایت به مصالحه ختم می‌شود و همین امر تاثیر زیادی در کاهش پروسه‌ی کاری و دادرسی دارد.

, اکرم حضرتی,

وی با اشاره به انتصابات جدید شهرداری، اضافه کرد: اخیرا هر کسی در شهرداری به سمت خاصی دست می‌یابد روز بعد دکتر می‌شود، گویا آقای شهردار هنگام انتصاب آنان مدرک دکترا هم به پرسنل خود می‌دهند!

,

وضعیت تاسف‌بار سه‌ راهی اهر

, وضعیت تاسف‌بار سه‌ راهی اهر, وضعیت تاسف‌بار سه‌ راهی اهر,

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا با بیان اینکه وضعیت تاکسیرانی در سه‌راهی اهر بسیار وخیم است، خاطرنشان کرد: هرکسی از ماشین پیاده می‌شود رانندگان وی را به زور به اهر می‌برند و علاوه بر آن ترافیک شدیدی در آنجا ایجاد می‌شود لذا لازم است شهرداری به وضعیت سدمعبر توجه ویژه‌ای داشته باشد.

,

وی ادامه داد: در بزرگداشتی که به مناسبت روز شورا برگزار شد، متاسفانه کسی از عملکرد شورا در سالی که گذشت ارائه نداد و این مراسم در شأن شورا نبود، همچنین حقوق رانندگان استیجاری در ماه جاری کاهش یافته، لذا از شهرداری خواهش دارم دلیل آن را بررسی و به شورا اعلام کند.

,

قانون شورا مانع اصلی پاسخگویی به مردم است

, قانون شورا مانع اصلی پاسخگویی به مردم است, قانون شورا مانع اصلی پاسخگویی به مردم است,

اسماعیل چمنی، نایب رئیس شورای شهر تبریز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه قوانین شورا نیاز به بازنگری دارد، گفت: مردم تبریز در تمامی زمینه‌ها از شورا انتظار دارند ولی در حاضر شورا مختص شهرداری شده است و همین امر نارضایتی مردم را به دنبال دارد.

, اسماعیل چمنی،,

وی افزود: بیش از 90 درصد مراجعه کنندگان به اعضا پیگیری مواردی را می‌خواهند که خارج از اختیارات شورا است، تا زمانی که ما برنامه مدیریت واحد شهری نداشته باشیم شورا در برابر مردم توان پاسخگویی نخواهد داشت.

,

یکسان‌سازی قرارداد کارگران را اجرا کنید

, یکسان‌سازی قرارداد کارگران را اجرا کنید, یکسان‌سازی قرارداد کارگران را اجرا کنید,

نایب رئیس شورای شهر تبریز با اعلام اینکه شعار سال باید عملی و از گفتار خارج شود، ابراز کرد: مدیریت هماهنگی که در استان ما به وجود آمده باعث بروز امید در بین مردم شده است، با توجه به پیش رو بودن فصل تابستان شهرداری پارک‌ها را برای استفاده خانواده‌ها آماده کند و زیباسازی آنها را در دستور کار خود قرار دهد.

,

وی اضافه کرد: شورا اضافه شدن دو منطقه جدید به شهرداری را تصویب کرده اما هنوز این امر عملی نشده است، باید منتظر ماند و دید قرعه به نام چه کسی می‌افتد تا شهردار این مناطق شود! علاوه بر آن در هفته کارگر قرار داریم و لازم است طبق لایحه شهردای، امکانات لازم برای رفاه کارگران فراهم شده و قرارداد تمامی آنان یکسان شود.

,

چمنی با اشاره به وضعیت نامناسب آسفالت شهری و تابلوهای علائم، افزود: در سال جاری امیدواریم شهرداری به جذب سرمایه گذار اهتمام ویژه‌ای داشته باشد تا شاهد ایجاد اشتغال و درآمد پایدار در شهر باشیم.

,

اعضاء شورا مطالبات خود را از رئیس جمهور آماده کنند

, اعضاء شورا مطالبات خود را از رئیس جمهور آماده کنند, اعضاء شورا مطالبات خود را از رئیس جمهور آماده کنند,

صادق نجفی، شهردار تبریز در پاسخ به تذکرات اعضاء شورا، تشریح کرد: در هفته‌های آتی شاهد سفر ریاست جمهوری به تبریز خواهیم بود و این بهترین فرصت است تا اعضاء شورا برخی از مسایل شهری از جمله وضعیت مترو، کنارگذرها و دیگر موارد لازم را انعکاس دهند.

, صادق نجفی،,

وی با اشاره به وضعیت‌ مناسب پارک‌های سطح شهر، افزود: با هماهنگی نیروی انتظامی سعی داریم در ایام تابستان فضای آرام بخشی را برای خانواده‌ها ایجاد کنیم و مردم از محیط‌های عمومی بهره‌مندی صحیحی داشته باشند.

,

احداث ترمینال شرق تبریز در آینده‌ای نزدیک

, احداث ترمینال شرق تبریز در آینده‌ای نزدیک, احداث ترمینال شرق تبریز در آینده‌ای نزدیک,

شهردار تبریز با اعلام اینکه زمینی به مساحت 7 هکتار در سه‌راهی اهر برای حل مشکلات ترافیکی و حمل و نقل شهروندان خریداری شده است، تصریح کرد: در این زمین به مرور زمان فازهای ترمینال شرق را احداث خواهیم کرد و مشکلات فعلی رفع خواهد شد.

,

وی اضافه کرد: تمام تلاش ما برای حمایت از کارگران و ایجاد رفاه برای آنان است، تا پایان اردیبهشت‌ماه تمامی قرارداد‌های کارگران مانند شرکت همشهری خواهد بود و همه‌ی آنان از حقوق و مزایای یکسانی برخوردار خواهند شد.

,

نهضت آسفالت‌ریزی در راه است

, نهضت آسفالت‌ریزی در راه است, نهضت آسفالت‌ریزی در راه است,

صادق نجفی با بیان اینکه حقوق رانندگان استیجاری کاهش نیافته است، اظهار کرد: ما حقوق این دسته از رانندگان بر اساس نرخ سال قبل پرداخت کردیم و دلیل آن عدم به روز رسانی خودروهای استیجاری بود، کسانی که ماشین خود را به روز کنند با افزایش حقوق مواجه خواهند شد.

, صادق نجفی,

وی یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک شاهد آسفالت‌ریزی وسیع در سطح شهر خواهیم بودف علاوه بر آن تابلوهای نصب شده توسط شهرداری در روزهای آتی به محض آماده شدن تابلوهای جدید تعویض خواهد شد.

,

در ادامه جلسه نوبت به بررسی لوایح برگشتی از کمیسیون برنامه و بودجه بود که حاشیه‌های زیادی را در پی داشت، که از مهم ترین آنها هبه 100 میلیونی به کتابخانه مصلی تبریز و اهداء مبلغ 50 میلیون تومان به حوزه‌ی علمیه تبریز بود.

,

ما عروسک شما نیستیم!

, ما عروسک شما نیستیم!, ما عروسک شما نیستیم!,

اسماعیل چمنی در این باره، گفت: وقتی می‌خواهیم با هبه‌ای مخالفت کنیم می‌گویند از فلان تشکیلات است؛ این پول‌ها مال مردم است و باید کارشناسی هزینه شود، اعضا با هبه از بیت ‌المال فخرفروشی نکنند اگر راست می‌گویید از جیب خود هبه کنید، ما اینجا عروسک نیستیم!

, اسماعیل چمنی,

در آینده‌ای نزدیک برای پرداخت حقوق کارگران خود عاجز خواهید ماند

, در آینده‌ای نزدیک برای پرداخت حقوق کارگران خود عاجز خواهید ماند, در آینده‌ای نزدیک برای پرداخت حقوق کارگران خود عاجز خواهید ماند,

سعید محدث دیگر عضو شورا نیز افزود: روز به روز روند صدور پروانه در حال نزول است و در 6 ماه آینده شهرداری بودجه‌ای برای پرداخت حقوق کارگران نخواهد داشت، بعضی‌ها یک روزه نامه می‌نویسند و تبدیل به لایحه می‌شود، اگر این روند متوقف نشود به مشکل برخواهیم خورد.

, سعید محدث,

ایران آهور و اکرم حضرتی نیز به دلیل مطرح شدن لوایح فرهنگی در کمیسیون برنامه و بودجه اعتراض کردند که با واکنش المیرا خاماچی روبرو شد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه اذعان کرد: زمانی که لوایح فرهنگی در کمیسیون برنامه و بودجه مطرح می‌شد سه نفر از کمیسیون فرهنگی هم حضور داشت ولی بنده نمی‌دانم چرا آنجا رای می‌دهند و اینجا اعتراض می‌کنند!

,

جدیدا جراحان مغز و اعصاب نیازمند هبه شدند!

, جدیدا جراحان مغز و اعصاب نیازمند هبه شدند!, جدیدا جراحان مغز و اعصاب نیازمند هبه شدند!,

یکی دیگر از لوایح پر سروصدای شهرداری هبه‌ی 35 میلیونی به کنگره بین‌المللی جراحان مغز و اعصاب بود که به تصویب نرسید، علی شیاری که از مخالفان این لایحه بود، اظهار کرد: بیچاره متخصصان مغز و اعصاب پول ندارند 35 میلیون خرج نهار همایش را بدهند، لابد از مادرشان هم نگهداری می‌کنند!

, علی شیاری,

اما نکته قابل توجه امروز جلسه شورای شهر تبریز مطرح نشدن لوایح تاکسیرانی و اتوبوسرانی بود و این درحالی است که این لوایح قرار بود اسفندماه سال گذشته مطرح شود، لازم به ذکر است عدم تصویب نرخ جدید کرایه تاکسی نارضایتی مردم و رانندگان را در پی داشته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه