اخبار داغ

نائب رییس امور شوراها در مجلس:

در شرایط کنونی، آزمون و خطا برای منابع کشور پذیرفته نیست / 360 قانون مخل اقتصاد کشور استخراج شده است

در شرایط کنونی، آزمون و خطا برای منابع کشور پذیرفته نیست / 360 قانون مخل اقتصاد کشور استخراج شده است
نائب رییس امور شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی، آزمون و خطا معنایی ندارد و مدیری که امروز برای منابع کشور از تجربه خود و مشورت دیگران به درستی استفاده نکند، مدیر خوبی نیست و باید طرد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای گناباد، «دکتر محمد جواد کولیوند» ظهر امروز (یکشنبه) در گردهمایی شوراهای شهرها و روستاهای گناباد که در جوار امامزاده سلطان محمد عابد کاخک برگزار شد، گفت: متاسفانه پس از 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم هنوز به تحریم های ظالمانه علیه کشور اعتقاد ندارند و دولت نیز به نپرداختن آزمون و خطا برای منابع کشور اعتقادی ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای گناباد,

وی اظهار کرد: در شرایط کنونی، آزمون و خطا معنایی ندارد و مدیری که امروز برای منابع کشور از تجربه خود و مشورت دیگران به درستی استفاده نکند، مدیر خوبی نیست و باید طرد شود.

,

700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در داخل کشور وجود دارد

, 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در داخل کشور وجود دارد,

کولیوند با اشاره به اینکه طبق آمار بانک مرکزی، 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در داخل کشور وجود دارد، افزود: تنها 200 هزار میلیارد این مبلغ در اختیار دولت است و مابقی آن در جامعه و نزد بانک های خصوصی و موسسات مالی و اعتباری متعدد کشور برای سودهای متعدد به سپرده گزاران، مسائل زمین، سکه و واسطه گری قرار دارد و قسمت کمی از این مبلغ در تولید هزینه می شود.

,

نائب رییس امور شوراها در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از شش سال گذشته، مقام معظم رهبری مقوله اقتصاد و فرهنگ کشور را با نام گذاری های سال ها مورد بررسی و توجه قرار داده اند، افزود: اگر تبلور نام گذاری متعدد توسط مقام معظم رهبری امسال محقق نشود، طبیعی است که از مسیری که باید برای اقتصاد کشور حرکت شود، انحراف وجود دارد.

,

کولیوند تنها راه نجات کشور را از تحریم های کشور های غربی، اقتصاد و تولید داخلی و پیاده سازی سیاست های اقتصاد مقاومتی بیان نمود و خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی در برابر اقتصاد ریاضتی قرار دارد چراکه در اقتصاد مقاومتی کار به مردم به واگذار می شود اما در اقتصاد ریاضتی برای کسب درآمد از مردم، کار به آنها واگذار نمی شود و تنها مالیات دریافتی معقول و با اعتدال است.

,

وی در خصوص رهایی اقتصاد کشور از درآمد فروش نفت گفت: بعد از 36 سال از انقلاب اسلامی، تمامی دولت ها، شعار جدایی از نفت دادند اما هنوز این امر محفقق نشده است.

,

کولیوند ادامه داد: در شرایط کنونی، درآمد حاصل از فروش نفت، 70 هزار میلیارد تومان است که این مبلغ را می توان به آسانی از منابع دیگر کشور به خصوص بخش خصوصی و تعاونی ها تامین نمود.

,

360 قانون، مخل اقتصاد کشور استخراج شده است

, 360 قانون، مخل اقتصاد کشور استخراج شده است,

نائب رییس امور شوراها در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه اکثر وقت نمایندگان صرف امورات اجرایی حوزه انتخابیه آنان می شود، افزود: وظیفه اصلی مجلس، قانون گذاری صحیح برای دولت دارد و بر طرف نمودن خلا های قانون است و در همین راستا مرکز پژوهش های مجلس 360 قانون که جلوی اقتصاد کشور را می گیرد، استخراج نموده است که باید توسط نمایندگان بررسی و اصلاح شود.

,

کولیوند با بیان اینکه شوراها باید فضای اصلی شهر را برعهده بگیرند، افزود: اعضای شوراها باید افق بسیار بلندی برای شهر خود تببین کنند و نگاه به مسائل جزئی، انجام طرح های اجرایی با همکاری شهرداری توسط آنان را با مشکل مواجه می نماید.

,

وی در خصوص لایحه مدیریت خدمات شهری که از سوی دولت پیشنهاد شده است، گفت: شوراها باید مدیریت واحد خدمات شهری را انجام دهند، البته این مدیریت به معنای دخالت در امور ادارات و شرکت ها نیست، بلکه به معنای نظارت است.

,

کولیوند ادامه داد: با تصویب این طرح، نمایندگان مجلس فرصت بیشتری برای مطالعه جهت وضع قوانین جدیدی برای امورات جاری کشور و نظارت بر قوانین وضع شده دارند.

,

وی افزود: البته اگر شوراها بالندگی کامل، مطالعات کافی و صعه صدر نداشته باشند و دنبال جنجال و مخالفت ها باشند، این امر محقق نشده و به وظایف شوراها به درستی عمل نمی شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه