اخبار داغ

مدیر کمیته امداد شهرستان قروه:

تمامی ایتام شهرستان قروه تحت حمایت حامیان هستند

تمامی ایتام شهرستان قروه تحت حمایت حامیان هستند
مدیر کمیته امداد شهرستان قروه با بیان اینکه تمامی ایتام این شهرستان تحت حمایت حامیان هستند گفت: 970 حامی از 302 یتیم در این شهرستان حمایت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سراب خبر، علیرضا خوشبخت در مراسم جشن میلاد امام علی(ع) که شامگاه روز گذشته در کانون فرهنگی تربیتی ولایت قروه برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ یتیم بدون حامی در این شهرستان وجود ندارد و 100 درصد ایتام تحت حمایت‌های مادی و معنوی حامیان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
 
,
وی تصریح کرد: در حال حاضر هر یک از ایتام دارای دو حامی و برخی نیز از حمایت‌های سه حامی برخوردارند که این امر بیانگر توجه خاص مردم نوع‌دوست و مسلمان قروه به ضرورت اکرام ایتام به عنوان سنت نبوی و علوی است.
,
 
,
خوشبخت با اشاره به اهداف، کارکرد‌ها و رویکردهای طرح اکرام ایتام و خانواده این نهاد، گفت: عمل به سیره نبوی، الگوسازی رفتار نبوی و علوی، ترویج سنت‌های حسنه الهی و فرهنگ‌سازی عمومی، استقرار و توسعه شبکه حمایتی مردمی کار‌آمد در حمایت مادی و معنوی از ایتام و خانواده‌های نیازمند و تکریم آنان، کاهش آلام روحی و عاطفی نیازمندان به ویژه ایتام، به‌کارگیری الگوهای متنوع مبارزه با فقر و محرومیت نیازمندان از جمله این موارد است.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه مردم شهرستان قروه نه تنها هیچگاه نیازمندان و ایتام را فراموش نمی‌کنند بلکه داوطلبانه و خودجوش خواهان انفاق و ایثار به همنوعان خود هستند‌.
,
 
,
به گفته این مسئول، در حال حاضر 12 هزار مددجو در قالب 5 هزار و 660 خانوار تحت حمایت‌های این نهاد قرار دارد.
,
 
,
خوشبخت با بیان اینکه از این تعداد 3 هزار و 42 خانوار توسط زنان سرپرست خانوار اداره می‌شود، گفت: پارسال مردم خیر و نوعدوست قروه 15 میلیارد ریال کمک نقدی و 900 میلیون ریال کمک غیرنقدی را به منظور حمایت از نیازمندان اهدا کردند که نسبت به سال ماقبل آن از رشد 3 برابری برخوردار بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه 550 دانش‌آموز نیز در سرفصل‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و مشاوره تحصیلی از خدمات این نهاد برخوردارند، افزود: سال گذشته مجموع کل مستمری پرداخت شده به مددجویان در این شهرستان 46 میلیارد ریال بوده است.
,
 
,
این مسئول به برنامه‌های توانمندسازی و خودکفایی این نهاد هم اشاره کرد و افزود: با تعامل مطلوب بانک‌ها، 333 مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزا با رقمی معادل 39 میلیارد و 400 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.
,
 
,
وی در پایان گفت: در گرامیداشت میلاد مبارک امیرمومنان، حضرت علی(ع) طرح مفتاح‌الجنه به منظور توزیع کمک‌های مردمی در بین مددجویان نیازمند و نیز دیدار با ایتام با حضور حامیان و خیرین اجرا می‌شود.
,
انتهای پیام/پ
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه