اخبار داغ

مسئول معاونت پژوهش حوزه زنجان:

اعتکاف باید بصیرتی باشد

اعتکاف باید بصیرتی باشد
مسئول معاونت پژوهش حوزه علمیه زنجان گفت:حضور جوانان در اعتکاف فرصت خوبی است و اعتکاف علاوه بر مباحث فردی و عبادتی باید بصیرتی باشد و مباحث سیاسی هم مطرح شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت‌الاسلام کریم حسنی، معاون پژوهشی حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان در گفت و گو با  مهرزنجان، ضمن تبریک میلاد امیر المومنین و ایام پر فضیلت رجب افزود:در ایام رجب یک عمل مستجبی وجود دارد که اعتکاف است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مهرزنجان,

وی با بیان اینکه "بیض" به معنای روشنایی است اظهار کرد:رجب مقدمه ای برای رمضان و درک شب های قدر است.

,

وی اظهار کرد:اعتکاف به معنی توقف و ماندن در جایی و گوشه نشینی است و در اصطلاح توقف سه روز در مسجد به قصد قربت را اعتکاف می گویند که مشتقات این کلمه در قرآن آمده است.

,

حسنی اظهار کرد:اعتکاف قبل از اسلام نیز مطرح بود و پیامبران موحد برای رازو نیاز با خدا خلوت می کردند.

,

مسئول بسیج اساتید حوزه علمیه زنجان افزود:در قرآن کریم نیز به اعتکاف اشاره شده است که در آیه ای به احکام اعتکاف پرداخته و به حضرت ابراهیم و اسماعیل دستور داده می شود مسجد را برای معتکفین آماده کنند.

,

حجت الاسلام حسنی گفت:آنچه که از روایات فهمیده می شود اعتکاف عملی مستحبی است و مختص به زمان خاصی نیست ولی در ماه رجب از فضیلت خاصی برخوردار است.

,

وی ادامه داد: روایاتی وجود دارد که پیامبر در دهه دوم ماه رمضان به اعتکاف می پرداختند.

,

مسئول معاومت پژوهش حوزه علمیه اظهار کرد:اعتکاف بیشتر یک عبادت فردی است که  شخص معتکف در این سه روز با خود و خدای خود خلوت و به انس با خدا می پردازد و به نورانیت خاصی می رسد که باید بعد از اعتکاف تلاش کند نورانیت خود را حفظ کند.

,

وی اظهار کرد:جوانان علاوه بر پرداختن به مسائل فردی در اعتکاف از مسائل اجتماعی غفلت نکرده وبه آشنایی های بعد از اعتکاف نیز ادامه بدهند .

,

وی افزود: معتکین باید در اعتکاف علاوه بر اینکه فرصتی برای عبادت اختصاص می دهند اتحاد میان مومنان را حفظ کنند که این کار به برنامه ریزی نیاز دارد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه