اخبار داغ

زمان گشایش نمایشگاه کتاب

زمان گشایش نمایشگاه کتاب
بیست‌ و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صدا و سیما، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری گفت: این نمایشگاه از چهارشنبه آماده بازدید علاقه‌مندان است.

سید عباس صالحی افزود: در این نمایشگاه نزدیک به ۴۶۵ هزار عنوان کتاب ارائه می شود که حدود ۳۰۰ هزار عنوان کتاب داخلی و حدود ۱۶۵ هزار عنوان کتاب خارجی است.

 ۲ هزار و ۴۵۰ ناشر داخلی

وی گفت:‌ در نمایشگاه امسال ۲ هزار و ۴۵۰ ناشر داخلی در ۲ هزار و ۱۶۰ غرفه محصولات خود را عرضه می کند.

صالحی با بیان اینکه در نمایشگاه امسال ناشرانی از ۶۵ کشور خارجی حضور دارند، افزود: ۴۳۷ خبرنگار داخلی و ۷۶ خبرنگار خارجی برای اطلاع رسانی اخبار و رویدادهای نمایشگاه ثبت نام کرده‌اند.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: نمایشگاه کتاب فقط دریچه ای برای اقتصاد نشر و همچنین ارتباطات نشر نیست بلکه مکانی برای گفتگوهای بین المللی بر مبنای کتاب است.

وی ادامه داد:‌ یکی از رویکردها در نمایشگاه امسال توجه به جنبه بین المللی بودن آن است و کشور عمان به عنوان مهمان ویژه در نمایشگاه امسال حضور دارد.

صالحی افزود: مهمانان خارجی در نمایشگاه امسال افزایش پیدا کرده است و روسای برخی از نمایشگاه های کتاب مانند پاریس و مسکو در نمایشگاه کتاب تهران حضور خواهند یافت.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد با اشاره به افزایش ناشران خارجی در نمایشگاه کتاب گفت:‌ از حدود ۱۰۰ هزار عنوان کتاب غیرتکراری خارجی ۵۰ درصد آن ها چاپ ۲۰۱۳ و بعد از آن است.

وی افزود:‌ یکی دیگر از رویکردهای نمایشگاه کتاب عدالت فرهنگی است و با توجه به این موضوع هر یک از روزهای برگزاری نمایشگاه به نام استانی نام گذاری شده است و این استان ها در سالن ویژه ای کتاب های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

صالحی گفت: اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده است و سالن مستقلی در نمایشگاه کتاب دارد.

معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: توجه به نشر الکترونیک و دیجیتال، ‌توجه به هویت اسلامی و ایرانی و افزایش تسهیلات برای بازدیدکنندگان  از جمله رویکردهای مورد توجه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,  ۲ هزار و ۴۵۰ ناشر داخلی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه