اخبار داغ

نام نیک افتخاری برای زندگی/اسامی ائمه(ع) نام هایی که هرگز قدیمی نمی شوند

نام نیک افتخاری برای زندگی/اسامی ائمه(ع) نام هایی که هرگز قدیمی نمی شوند
داشتن یک نام نیک افتخاری برای زندگی است و این در حالی است که فراوان ترین نامها برای کودکان از اسامی ائمه اطهار(ع) انتخاب می شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از بازتاب بروجرد  زمانی که نوزادی متولد می شود، در گوش راست آن اذان و در گوش چپش اقامه می گویند و این کار معمولا توسط پدربزرگها انجام می شود و البته در همان آغازین لحظه های ورود نوزاد به زندگی نام نوزاد انتخاب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد ,

انتخاب اسم برای کودک یکی از هیجان انگیزترین فعالیت ها قبل از تولد نوزاد و یکی از مهمترین تصمیمات خانواده است  و انتخاب نام، نخستین گام در شناسایی افراد می باشد.
در واقع نام، یکی ازنمودارهای شخصیت و استقلال هر فرد است و همچنین نشان دهنده فرهنگ و تمدن جامعه است.
همه ما معمولا بعد از روبرو شدن با یک نوزاد، نخستین سوالی که در ذهنمان می چرخد، پرسیدن نام اوست و در همین ابتدا نام اومی تواند در شخصیت وی موثر باشد.
انتخاب نام فرزندان آنقدر اهمیت دارد که سفارش های زیادی شده تا قبل از به دنیا آمدن نوزاد، نام او توسط والدین انتخاب شود.
یکی از مهمترین حقی که فرزند بر پدر و مادر خود دارد، این است که برای او نام نیکو و مناسب انتخاب شود تا به هنگام صدا زدن نام آن ، فرد به اسم خود افتخار نماید.
شاید بتوان گفت که انتخاب نام مناسب برای کودک ، یک هنر است و برخی از والدین با حساسیت فراوان و با توجه به معنای اسم، نام مناسب کودک را انتخاب می کنند.
البته برخی از زوج های جوان این روزها بسیار تمایل دارند تا نام کودک آنها بسیار متفاوت تر از نام های بقیه کودکان باشد و در واقع نام کودک در بین فامیل و دوستان، تک باشد.
نام هایی که تلفظ آنها بسیار سخت و وقتی نام چنین کودکانی صدا زده می شود، اصلا معنا و مفهوم آنها مشخص نیست و تنها تعجب را در چهره افرادی که نام را صدا می زند می توان دید.
برخی از کودکان خود تا چند سالگی قادر به تلفظ نام خود نیستند چرا که آنقدر سخت است که خودشان هم در بردن نامشان در عجب هستند.
چنین کودکانی بعدا وقتی وارد محیط های جمعی می شوند، ممکن است به سبب داشتن نامی متفاوت و عجیب مورد تمسخر قرار بگیرند .
این کودکان با بردن نام خود دچار شرمندگی می شوند و ممکن است هر فرد جدید معنی اسم او را بپرسد و او هر بار حس خوبی نسبت به نام خود نداشته باشد که این امر خود دلیلی بر کاهش اعتماد به نفس در کودکان می شود.
برخی ازوالدین احساس می کنند که اگر نام کودک آنها تا کنون در هیچ خانواده ای انتخاب نشده و انتخاب چنین نام هایی برای کودکان خود نشان دهنده روشنفکری آنها می باشد.
البته برخی از خانواده ها هم برای انتخاب نام کودک خود مدتها تحقیق می کنند تا نامی شایسته و مناسب را برای فرزند خود انتخاب کنند.
تعداد کمی از خانواده ها نیز برای کودکان دو نام را انتخاب می کنند که یکی به عنوان نام اصلی در شناسنامه و یک نام در منزل به کار برده شود و کودکان را بیشتر سر در گم می کنند.
بعضی افراد برای انتخاب اسم فرزند خود از اسامی ائمه استفاده می‌کنند و دلیل این انتخاب را متبرک بودن این اسامی می‌دانند و یقین دارند که این اسامی شخصیت فرزندانشان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
خوشبختانه امروزه بیشتر والدین به این سمت هدایت شده اند که  از اسامی ائمه اطهار(ع) که از بهترین اسامی می باشد، استفاده و از نام های غربی دوری می کنند.

طی گزارش های سازمان ثبت احوال بروجرد گرایش مردم این شهر نسبت به نام‌های مقدس ائمه اطهار (ع) رو به افزایش است و والدین علاقه زیادی به نام گذاری فرزندان خود به نام خاندان عصمت و طهارت دارند.
این فراوانی انتخاب از سوی مردم شهرستان بروجرد نشان می‌دهد که همچنان مردم مؤمن و وفادار بروجرد در نام نهادن بر فرزندانشان به اسامی ائمه اطهار (ع) متوسل شده و از این الگو بهره می‌برند.
در ادامه رئیس سازمان ثبت احوال بروجرد گفت: 43 درصد خانواده های بروجردی نام ائمه اطهار (ع)  را برای نوزادن تازه متولد شده انتخاب می کنند.
"علی زراسوند" افزود: والدین علاقه زیادی دارند تا نام فرزند تازه متولد خود را از اسامی ائمه اطهار(ع) انتخاب نمایند.
وی اضافه کرد: شش هزار و 64 نوزاد در سال 93 در شهرستان بروجرد متولد شده که این آمار نشان دهنده افزایش سه و چهاردهم درصدی ولادت در بروجرد می باشد.
رئیس سازمان ثبت احوال بروجرد تصریح کرد: منتخب ترین نام ها طی سال گذشته در بروجرد امیرعلی و فاطمه اعلام شده است.
به گفته وی فراوانی نام ها در طول سال 93 در بین متولدین پسر به ترتیب امیرعلی، حسین، امیر حسین،محمد طاها و محمد و فراوان ترین نامها در متولدین دختر به ترتیب فاطمه، زهرا،نازنین زهرا، اسرا و بهار بوده است.
انتهای پیام/ر

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه