اخبار داغ

مردم کرمانشاه در دفاع از کودکان یمنی به خیابانها می ریزند

مردم کرمانشاه در دفاع از کودکان یمنی به خیابانها می ریزند
هم صدا با سراسر کشور، مردم کرمانشاه در راهپیمایی« کودک کشی را از غزه تا یمن رها کنید» شرکت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به گزارش پاک پرس، ستاد مردمی برگزاری این راهپیمایی با ارسال پیامی به این سامانه خبری از برگزاری راهپیمایی « کودک کشی را از غزه تا یمن رها کنید» با حضور انقلابی مردم کرمانشاه پس از اقامه نماز جمعه خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاک پرس,

 اصلی ترین شعارهای این راهپیمایی علیه عاملان جنایات غزه و یمن با بیزاری جستن از این عاملان تحت عنوان« مرگ بر سه قاتل کودکان، آل سعود، اسرائیل، آمریکای بی وجدان» توسط مردم سراسر کشور سر داده می شود.

,

ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی ساعت 12 نیمه شب به وقت ریاض، در حدود 6 هفته پیش دستور حمله به حوثی های یمن را صادر کرد و تا کنون با حملات خود سبب کشتار شمار زیادی از مردم بی دفاع یمن به ویژه کودکان و زنان این سرزمین شده است.

,

ملت مسلمان ایران به تاسی از ارزشهای دینی خود و به حکم دین مبین اسلام در آیات و روایات متعددی به دفاع از مظلومین و نه تنها مسلمانان دنیا دعوت شده اند.

,

 

,

یارى مظلوم از منظر قرآن

, یارى مظلوم از منظر قرآن,

خداى سبحان در سوره انفال آورده: «اگر گروهى به خاطر حفظ دین و آئین شان از شما یارى طلب کنند، بر شما لازم است که به یارى آنان بشتابید.» آیه شریفه با کمال صراحت، مسلمانان را ملزم مى نماید تا به یارى برادران دینى خود که مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند، شتافته و به وظیفه دینى خود عمل کنند.

,


 یارى مظلوم از منظر روایات
از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است که مى فرماید: «هرکسى داد ستمدیده اى را از ستمگر بگیرد، در بهشت با من و یار و همنشین من باشد.»

,
,  یارى مظلوم از منظر روایات,
, .,

 امام على (ع) نیز مى فرماید: « بهترین عدالت یارى مظلوم است،.

در حدیثى دیگر از رسول اکرم(ص) مى خوانیم: «هر کسى فریاد و استغاثه انسانى را بشنود که مسلمانان را به یارى وکمک مى طلبد و به یارى او نرود، مسلمان نیست» 

امام راحل(ره) نیز مى فرماید: «همانطورى که ظلم حرام است، انظلام و تن دادن به ظلم هم حرام است، دفاع از ناموس مسلمین و جان مسلمین و مال مسلمین و کشور مسلمین، یکى از واجبات است.»

, .,
,
,
,
, .,

 در گذشته نیز امام خمینی(ره) درباره ارتباط وهابیت با استعمار، با درایت و تیزبینی ریشه این انحراف در دنیای اسلام را به خوبی شناخته بود و آن را مرتبط با استعمارگران دانست.

,

اخیرا نیز روزنامه «وال استریت ژورنال»، دیدگاه مقام معظم رهبری درباره موضوع یمن را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، رهبر ایران در شدید‌ترین موضع گیری خود درباره تحولات یمن، به عربستان سعودی هشدار داده که مداخله نظامی این کشور در یمن شکست خواهد خورد.

,

باید توجه داشت که اگر مردم در برابر منکرات سکوت کنند قهر خداوند همه را فرا خواهد گرفت زیرا منکر مثل آتشى است که اگر با نهى خاموش نشود همه چیز را مى سوزاند.

,

لبیک یا اماما، وعده دیدار ما روز جمعه پس از اقامه نماز جمعه 

,

انتهای پیام/ص

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه