اخبار داغ

پروژه هتل تارا ناکام ماند ؛

چگونه خبر «کردپا»، سر از بی‌بی‌سی درآورد

چگونه خبر «کردپا»، سر از بی‌بی‌سی درآورد
خوشبختانه با تیزهوشی قابل تقدیر مسولان امنیتی و انتظامی منطقه این بار نیز پروژه سرویس های بیگانه ناکام ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

روز پنج‌شنبه عده‌ای از اهالی مهاباد،در برابر «هتل تارا» هتلی که ادعا شده دختری در آن برای فرار از تجاوز خودکشی کرده، تجمع کرده و این هتل را به آتش کشیده‌اند. ماجرا از آنجا شروع شد که سایت خبری کردپا(ارگان خبری حزب دموکرات) روز دوشنبه چهاردهم اردیبهشت‌ماه ادعا کرد:"فریناز خسروانی" دختر جوان اهل مهاباد، از کارمندان هتل "تارا" جهت حفظ "ناموس" و جهت جلوگیری از تجاوز کارمند وابسته به "اداره‌ی اطلاعات" از طبقە چهارم این هتل خود را به پایین پرت کرده است. ادعای کردپا در حالی صورت گرفت که تمام خبر بر مبنا و به نقل از "منابع تایید نشده خبری"، "شنیده‌ها" و "گفته‌ی شهروندان" منتشر شده بود.
بر مبنای همین ادعای خبری که موجی از نارضایتی و اعتراض را در شبکه های اجتماعی برانگیخت عده‌ای از جوانان مهابادی جلوی هتل تجمع کرده اند، هتل را به آتش کشیده‌اند و با ماموران نیروی انتظامی درگیر شده‌اند.
به گزارش مثلث آنلاین، با گذشت چند روز از انتشار خبر، کردپا هویت فردی که قصد تجاوز به دختر را داشته "کارمندان اداره ی گردشگری" اعلام کرد و نوشت:"کارمند اداره‌ی گردشگری توسط اداره‌ی آگاهی مهاباد بازداشت و 2 روز است که تحت بازجویی قرار داشته و به رابطه با فریناز اعتراف کرده است."
در همین حال یکی از فعالین سرشناس کرد (هیمن سیدی، ساکن لندن که به طور مرتب به برنامه‌های بی‌بی‌سی دعوت می شود) با دفاع از تجمع در مقابل هتل تارا در صفحه  شخصی خود نوشت در فیس بوک نوشت:"امروز جوانان مهابادی، هتلی را به آتش کشیدند که جنایتی در آن صورت گرفته بود. چه کسی می گوید آتش زدن هتلی که جنایت در آن روی داده و حکومت هم به آن جنایت اعتنایی ندارد، حرکتی دمکراتیک نیست؟"
این درحالی است که معاون استانداری ضمن بیان جزئیات دستگیری فرد مورد نظر اعلام کرد که سخت‌گیر ترین قاضی برای این پرونده انتخاب شده است. همچنین قاضی قرار وثیقه بسیاری سنگینی را برای وی در نظر گرفته تا امکان آزادی وی تا پایان انجام تحقیقات مسیر نشود.
نکته مهم در این میان این است که تعداد زیادی از کاربران شبکه‌های مجازی نیز به تحریکات اعضای کومله و دموکرات در این فضاها واکنش نشان دادند. صفحه هیمن سیدی محل بحث میان کسانی بود که معتقد بودند آتش زدن هتل نه تنها کاری «دموکراتیک» نیست بلکه با اصول اولیه اعتراض نیز سازگار نیست. این فرد که در مقابل انتقادات قرار گرفته و پاسخی نداشت، قضاوت را به خوانندگانش واگذار کرده بود.

,
,
,
,
,
,


او همچنین در بخشی از پاسخ‌های خود به یکی از کاربران گفته بود: برای مردم کردستان فرق زیادی میان مامور اطلاعات و مامور گردشگری نیست.» در واقع این پاسخی بود به کسانی که از آنها می‌پرسیدند چرا به دروغ فرد مورد نظر را «مامور اطلاعاتی» معرفی کرده‌اند. اما همین پاسخ هم با واکنش هموطنان در فضای مجازی روبه رو شد بود. افراد به او انتقاد کردند که «چرا تا به این اندازه فهم و درک مردم کردستان را پایین فرض» می‌کند. به اعتقاد آنها مردم  به خوبی تفاوت میان آنها را متوجه می شوند و اتفاقا به همین خاطر است که آنها عمدا از لفظ «مامور اطلاعاتی» در خبرهای خود استفاده کرده بودند تا بتوانند مردم را تحریک کنند.
گفتنی است بی‌بی‌سی نیز با استناد به گفته‌های همین افراد خبرش در این زمینه را با عنوان «مامور اطلاعاتی» منتشر کرده بود. عبارتی که حداقل خود منتشر کنندگان خبر به خوبی نسبت به دروغ بودن آن آگاه بودند.به یک معنا با رصد اتفاقات رخ داده در این چند روز و تحریکات صورت گرفته توسط رسانه های وابسته به سرویس های امنیتی غربی و عربی می توان فهمید که انها با استفاده از یک حادثه غیر سیاسی و امنیتی ، چتر امنیتی پهن کرده و زمینه را برای تحریک های سیاسی و امنیتی در منطقه مذکور فراهم کرده بودند . خوشبختانه با تیزهوشی قابل تقدیر مسولان امنیتی و انتظامی منطقه این بار نیز پروژه سرویس های بیگانه ناکام ماند تا مانند همه سال های گذشته مردم ما در همه مناطق کشور با هر قومیت و دین و گرایشی همزیستی مسالمت آمیز خود را ادامه دهند. نکته قابل توجه این است که مردم ایران مانند یک خانواده واقعی در کنار هم زندگی آرامی دارند و  این توطئه ها نمی تواند آرامش این خانواده را بر هم بزند.

, ,
,
,

منبع: مثلث آنلاین

,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه