اخبار داغ

شباهت‌روحانی واحمدی‌نژاد از دیدگاه مطهری

شباهت‌روحانی واحمدی‌نژاد از دیدگاه مطهری
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم آقایان موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مهر، علی مطهری شامگاه دوشنبه در همایش اسلام و آزادی در دانشگاه زنجان افزود: با شکل کنونی مناظرات موافق نیستم. مناظراتی باب شده که بیشتر حالت سرگرمی داشته و بیشتر شبیه خروس بازی است و افراد کمتر به دنبال حقیقت هستند.

موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند

وی با بیان اینکه برخی مناظرات افراد منطقی و عقلانی در شرایط مثبت فعلی، خوب است ادامه داد: با این شکل موافق هستم و از آنها استقبال کرده و شرکت می کنم ولی با شکلی که شبیه خروس بازی و تفریح است موافق نیستم.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه هیچ کس را نمی توانیم بدون محاکمه و بدون اینکه دفاعیات او را بشنویم متهم کنیم افزود: باید همه عوامل دخیل در حوادث ۸۸ و علت اینکه کار در انتخابات ۸۸ به اینجا کشید مشخص شود.

مطهری با تاکید بر اینکه بنده معتقدم آقایان موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند افزود: باید ببینیم با اینها چیکار کردیم. کسانی که هشت سال نخست وزیر و رئیس مجلس نظام بودند ولی در مسئله ۸۸ به قانون تمکین نکردند.

نماینده مردم تهران با ادعای اینکه بسیاری از اعترافات از عوامل دخیل در حوادث ۸۸ در شرایط عادی گرفته نشده است افزود: اگر قرار است سران حوادث ۸۸ محاکمه شوند باید با خود این افراد صحبت کنند.

مطهری با تاکید بر اینکه قصد دفاع از این دونفر را ندارد افزود: بنده معتقدم این دو نفر در نهایت می توانستند تمکین به قانون کرده و اعتراضات را ادامه نمی دادند. در این خصوص این دو نفر خطار کار هستند ولی باید این موضوع را بررسی کنیم که چه روندی طی شد و ما چه کاری با این دو نفر کردیم که شخصی که ۸ سال نخست وزیر و کسی رئیس مجلس بود اینطور کردند.

نماینده اصولگرای مجلس افزود: باید این دو نفر به حکم و نظر داور قانونی که همان شورای نگهبان است احترام می گذاشتند.

مطهری با تاکید بر اینکه اگر قرار است برای آقایان میرحسین موسوی و کروبی مجازاتی در نظر گرفته شوند باید محاکمه شوند مدعی شد: برخی از زندانیان سیاسی همانند تاج زاده، یک روز قبل از انتخابات ۸۸ دستگیر شده اند که تنها جرم آنها را می توان در حضور در ستاد فلان کاندیدا دانست.

نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بستن پرونده سال ۸۸ باید توسط قوه قضاییه صورت گیرد ادامه داد: نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد، اینجا قوه قضاییه کوتاهی کرده است.

مطهری با بیان اینکه با رویه ای که در نظام جمهوری اسلامی باب شده است که منتقد را در حصر قرار بدهیم مخالف هستم افزود: بحث من این دو نفر نیست و اگر این دو نفر زمانی که آقای منتظری در حصر بود اعتراض می کردند الان وضعیت خودشان اینگونه نبود.

وی با تاکید بر اینکه حرف ما این است چرا قوه قضائیه پرونده حوادث ۸۸ را نمی بندد و کش پیدا می کند گفت: اینکه نگذاریم منتقد حرف بزند و وی را در حصر نگه داریم و اجازه دفاع به وی ندهیم با این امر مخالف هستیم.

مطهری تاکید کرد: متاسفانه رویه ای در نظام جمهوری اسلامی باب شده که برخی منتقدان را در حصر قرار می دهیم و از حقوق اجتماعی محرومشان می کنیم و نمی گذاریم حرف بزنند و از خودشان دفاع کنند و اگر جرمی مرتکب شده اند و محاکمه شوند و اگر نه آزاد شوند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی تفکر با آزادی عقیده متفاوت است گفت: هر عقیده ای ناشی از تفکر نیست و هر عقیده ای که ناشی از تفکر باشد باید آزاد باشد و بیان آن عقیده آزاد است.

مطهری افزود: اسلام نمی گوید هر عقیده ای آزاد است و همانند تفکر غربی نیست و اجازه نمی دهد تفکرات خرافی به عنوان عقیده مطرح شود و با عقاید خرافی مخالف است و با آن مقابله می کند.

حرفهای روحانی در مورد وظیفه پلیس شبیه احمدی نژاد است

مطهری با بیان اینکه هنوز بر روی مواضع خود در خصوص حجاب و عفاف اصرار دارم گفت: نظر من در خصوص مسائل فرهنگی تفاوتی نکرده است و من برای نخستین بار مسئله ساپورت را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم اجازه ندهید ساپورت در کشور وارد شود و باید دولت در این زمینه نظارت کند.

وی با بیان اینکه من به سخنان دکتر روحانی در خصوص اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست اعتراض کردم یادآور شد: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست و این شبیه حرف های آقای احمدی نژاد است که خطاب به نمایندگان مجلس گفت «بگذارید مردم خوش باشند و گیر سه پیچ ندید مگر شما خودتان گناه نمی کنید».

به اعتقاد مطهری وضعیت دولت فعلی در خصوص حجاب همانند دولت قبلی است.

مطهری با اشاره به اینکه وضعیت امروز مسئله عفاف و حجاب به دلیل جدی نگرفتن اصل امر به معروف و نهی از منکر است افزود: باید دولت در این زمینه به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان مواضع فرهنگی بنده را قبول دارند و اصلاح طلبان نه افزود: در این میان اصولگرایان مواضع سیاسی بنده را قبول ندارد در حالی که اصلاح طلبان مواضع سیاسی بنده را قبول دارند.

نماینده دوره‎های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک اصلاح مستمر اجتماعی محسوب می‎شود گفت: اسلام برای منحرف نشدن جامعه پیش‎بینی‎های لازم را انجام داده است اما متاسفانه توجه لازم به آن وجود ندارد.

مطهری با بیان اینکه آزادی دارای تعاریف بسیاری است که باید در قالب تقسیم‎بندی‎های مختلف به آن توجه شود افزود: در خصوص آزادی تعاریف مختلفی از سوی غربی‎ها و دین اسلام صورت می‎گیرد و آزادی انسان در هر کاری ناشی از استعدادهای او است.

وی با اشاره به برخورد حضرت علی (ع) با مخالفان خود از جمله خوارج افزود: آزادی تفکر بدون آزادی بیان معنا ندارد و انسان‎ها باید در بیان افکار و عقاید خود در جامعه آزاد باشند و باید زمینه بیان تفکرات در هر جامعه‎ای فراهم شود.

طبق عادت مدرسه به کوچک زاده «کوچک اف» گفتم

مطهری در خصوص فحاشی به مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در روزی که قرار بود در مجلس طرحی دو فروریتی بررسی شود آقای کوچک زاده از صبح در مجلس داد می زد و بنده از فریادهای وی سردرد گرفته بودیم و «کوچک اف» اصطلاحی است که از قدیم در خصوص کوچک‎زاده استفاده می‎کردیم و در مجلس بی‎اختیار لفظ کوچک اف را به کار بردم.

وی با بیان اینکه ماجراهای مجلس به گونه‎ای از سوی رسانه‎ها مطرح شد که گویی من پشت تریبون رفته و چنین الفاظی را بیان کرده‎ام افزود: در خصوص مصاحبه رادیویی نیز قصد من مزاح با کوچک‎زاده بود که گفتم وی آقای کوچک زاده است و من بزرگ زاده ام.

این نماینده مجلس با بیان اینکه درآن روز خطاب به یکی از نمایندگان مجلس گفتم که مشکل اصولگرایان امثال شما و آقای کوچک اف هستید افزود: آقای کوچک زاده با بنده همکلاس بود و آن زمان به وی کوچک اف می گفتند و آن روز طبق عادت مدرسه به وی کوچک اف گفتم که یکی از نمایندگان که آقای حسینیان بود جاسوزنی را به طرف بنده پرت کرد.

مطهری در ادامه در مورد بیان حرف رکیک خطاب کوچک زاده نیز توضیح داد: کسی در مجلس این حرف را نشنید و کسانی که از طریق رادیو متن مذاکرات مجلس را گوش می کردند فقط متوجه شدند، که یکی از معانی کلمه ای که گفتم تنبل بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
, موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حرفهای روحانی در مورد وظیفه پلیس شبیه احمدی نژاد است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, طبق عادت مدرسه به کوچک زاده «کوچک اف» گفتم,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه